BMI en behandelcentrum

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marjolente, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Op dit moment zit ik bij een BHC op een kleine 2 uur afstand enkele reis. Nu zou ik dolgraag naar een BHC willen die meer in de buurt is.

Hetgeen me tegenhoud is mijn gewicht. Ik heb namelijk een BMI van 40. In het LUMC worden we niet geholpen zolang ik niets afval, dus dat is geen optie voor me.

Weet iemand toevallig een behandelplaats waar ik met mijn BMI geholpen word? Liefst in de buurt van Leiden, in elk geval binnen een uurtje rijden.

Dank voor het meedenken!

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop zelf bij het mck, maar daar zul je het zelfde antwoord te horen krijgen als in t lumc.
    Heb je ondertussen al wat gevonden? 2 uur enkele reis pfffff!

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Hoi,
    wat ik nu ga zeggen zul je wel niet zo heel leuk vinden.
    Je kunt echt eerst beter gaan afvallen. Als je flink afgevallen bent dan is gewoon de kans van slagen veel groter. En de kans op complicaties zijn gewoon veel kleiner.

Ik weet dat het heel moeilijk is maar ook dat het geen garantie is dat het dan wel lukt. Toen ik zwanger raakte van prinsje woog ik 116 kg, ik was zwanger na de 2e iui. Toen we voor een 2e wilden was ik iets lichter dan dat, maar nog steeds veel te zwaar.
    Voor de laatste icsi heb ik alles op alles gezet en ben ik met behulp van cambridge 25 kg afgevallen. Dus mijn bmi was toen een stuk beter alleen hebben we niet het gewenste resultaat gehad wat we graag hadden gewild.

Ik mocht ook steeds niet beginnen als mijn bmi boven de 34 was, dus ik denk dat 9 van de 10 klinieken/ziekenhuizen dit beleid hebben.

Succes

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    In Gent hanteren ze BMI 36. Ik viel er net onder.

Is alleen wel veel verder dan een uurtje van leiden vandaan...

Edit: zie nu pas dat je BMI 40 is sorry:(

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Kans op succes en de kans op een veilige, succesvolle zwangerschap zonder afwijkingen is het hoogst als je toch afvalt; ik zou dat proberen.

Succes!

6. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik weet dat ik met afvallen meer kans maak, maar dat is niet de vraag die ik heb.

Bedankt in elk geval voor de antwoorden!

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Het zit absoluut niet in de buurt van Leiden, maar het enige behandelcentrum dat ik ken dat (wel) vrouwen met een hoog BMI wil behandelen is behandelcentrum Geertgen in Elsendorp.
    Welk BMI zij hanteren weet ik niet, maar ik weet wel dat veel dames met ernstig overgewicht daar naar toe gaan omdat ze (als één van de enigen) niet 'discrimineren' op gewicht.

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    En die is dus op bijna 2 uur afstand ;)
    Daar zijn we al onder behandeling...

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Maar mag ik je wat vragen?
    Ik vraag me af waarom het voor jou geen optie is om af te vallen?
    Ik vraag me dat echt oprecht af.

Ik weet dat het moeilijk is, ik heb ook in die schoenen gestaan.
    maar voor mezelf wou ik alles op alles zetten. Ik wou mezelf recht in de spiegel kunnen kijken dat ik er alles, maar dan ook echt alles, aan gedaan heb om het te laten slagen.

Het zou zo jammer zijn als je niks doet en uitbehandeld bent en later spijt krijgt...

10. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Dit dus, zolang het geen medische achtergrond heeft zou ik er echt voor gaan, alleen maar gezond eten, veel bewegen en enkel water en groene thee drinken, mijn vriendin is zo afgevallen 25 kilo en dat zit er na 2 jaar nog steeds net aan, ontbijten is ook belangrijk! Bijv een stuk ananas, dat heeft negatieve calorieën, oftewel je hebt er meer energie voor nodig om de ananas te verwerken dan dat er aan calorieën binnen komen, je kan me altijd om meer tips vragen, ik ben erg met voeding bezig. Succes ermee!

11. Mylady2009

11 feb 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik kan je alleen het advies geven om toch te proberen je BMI naar beneden te krijgen. Misschien heb je het weleens eerder geprobeerd maar tenzij je geen medische verklaring voor een hoog BMI hebt zou het je dus wel moeten lukken.

Zelf ben ik net gestart met het traject bij MCK en zelfs ik met een BMI van 25,8 kreeg te horen dat het beter was om in de "gezonde" zone te komen. Aangezien er mij alles aan is gelegen om dit te laten slagen ben ik letterlijk de dag na onze eerste afspraak de knop gaan omzetten. Inmiddels 6e week van Sonja Bakker ingegaan en 6 kg afgevallen.

Ik snap dat jouw BMI wel iets anders is dan die van mij en ook geen vergelijk is maar mijn inziens is het echt een mindset, probeer het, wellicht word het zwanger worden wel een stuk makkelijker als je het naar beneden kan krijgen! Succes!

Deel Deze Pagina