Ik heb volgende maand een etentje met mn nieuwe werk. Maar verwacht dan begonnen te zijn met de injecties. Die ga ik elke avond om 21.00 uur zetten. Dit komt het beste uit ivm cursus en visites. Maar hoe ga ik dat nou doen met dit etentje? Het zal aansluitend zijn na het werk. Ik durf ze ook al niet te zetten dus moet het iemand gaan vragen. Maar de injecties moeten ook ik de koelkast bewaard worden. Vraag je dat dan aan het restaurant of het even daar in de koelkast mag? Pfff wat een gedoe! Hoe doen jullie dat?
Injecties mogen paar uur uit koelkast . Ik nam ze mee uit Gent en ze mogen 4 uur uit koeling . Kan degene die ze zet niet ff langs wippen snel? Kan die ze ook meenemen. Jij zegt dat je even med moet halen in auto of jr mobiel in auto vergeten bent... Prikje is binnen n halve minuut gezet! Zet m op bikkel !
Ze kunnen 16 uur uit de koelkast blijven. En je mag 12 uur eerder of later spuiten. Dus je kan het ervoor doen of erna
12 uur verschil? Zoveel? Ik dacht elke dag om hetzelfde tijdstip. Al zal het niet op een kwartiertje neerkomen.. 2b het zal in Breda zijn en ik woon in Tilburg. Dan moet mn man een uur in totaal rijden voor de stomme spuit! Maar tis een idee. Thx schat
12 uur verschil klopt niet! Paar uur verschil zou kunnen. Met 12 uur verschil riskeer je overstimulatie of dat de cellen stoppen met groeien (als het te lang duurt). Uit de koelkast/in de koelkast. het blijft lastig. Ik zou de dagen voor het etentje steeds een half uur later prikken zodat je na het etentje laat kan prikken. Daarna weer langzaam terugschuiven.
Ja maar het zal wel gezellig zijn en verwacht pas 23 uur te vertrekken ofzo. Maar thx voor het meedenken!
Poeh lastig als je ze niet zelf zet! Misschien afspreken en dan op het toilet oid? Of in de auto. Als je je injecties koel wilt houden een klein tasje met koelelement meenemen? Succes!
Twaalf uur verschil mag zeker niet! Hier was het maximaal een uur, niet langer. Dus een uur eerder of een uur later dan normaal. Je kunt wel zoals Nephthys zegt de injectie elke dag een beetje opschuiven, zodat je de dag van het etentje pas hoeft te spuiten als je weer thuis bent. Maar dat moet geleidelijk. Niet ineens switchen van 21 u naar 23-24 u. De spuit kun je vooraf klaar maken en dan koud in aluminiumfolie doen. Dan blijft hij wel een paar uur koel. Je kunt hem gewoon in je tas bewaren. Met een koelelement moet je erom denken dat je spuit niet bevriest. Dus nooit direct tegen elkaar aan leggen. Doe het element bijvoorbeeld in een washandje en leg daar de spuit tegenaan. Kun je voor die tijd niet leren om zelf te spuiten? Het is echt heel goed te doen, hoor. Als je eenmaal over de drempel bent, is het een piece of cake. Je voelt er niks van. En als je het zelf kunt, ben je niet meer afhankelijk van een ander en kun je gewoon 's avonds weg gaan of later thuiskomen, omdat je hem dan zelf even snel op de wc kunt zetten.
Ga je met de auto? Daar blijven ze met deze temperaturen sowieso wel koud En ik bedoel het echt niet lullig, maar ik zou toch gaan proberen om ze zelf te zetten. Ik vond de eerste keer ook echt een ramp. Denk dat ik een uur met die spuit in m'n handen heb gezeten voor ik het eindelijk durfde. De tweede keer duurde het een half uur, tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld. Echt, je beperkt jezelf zo erg door je afhankelijk te maken van een ander in dit opzicht.. Iedereen hoopt natuurlijk dat het niet zo is, maar wie weet komen er nog wel tig rondes waarin je moet spuiten.. Als je het zelf kan, scheelt dat zoveel gedoe! Sterkte!
Ja dat weten jullie natuurlijk niet, maar ik ben echt he deel extreem bang ervoor! Het is echt een soort angstfobie. Ben ook bij de psych ervoor. Ben inmiddels zo ver dat ik bijna zin heb in de spuiten omdat er dan misschien eindelijk een ei komt. Maar ik ga mezelf eeeeecht niet prikken de eerste maand!!! Ben inmiddels wat gesurf rijker. Ik weet nog niet welke ik krijg maar met een beetje geluk krijg ik een pen die er wel even uit kan. En vriendin die ook meegaat wil hem wel zetten... Pfff was echt even aan het panieken!
12 uur verschil mag wel. als het maar binnen die 12 uur is. Zolang je 1x per 24 uur spuit is het goed. ik heb 3 jaar gespoten en kreeg dit altijd als antwoord van de gyn. Nooit is het verkeerd gegaan of zo. Dus ik weet wat ik zeg
BabyHope Misschien dat het bij jou wel mocht, bij ons mocht dat absoluut niet. En ik spoot ook één keer per dag. Het mocht bij de IUI's niet en al helemaal niet bij de IVF en ICSI's. Het maximale verschil mocht één uur zijn, niet langer.
Hoi Pippeke, Wat een gestress gelijk he? zo aan het begin van je spuiten. Fijn dat een vriendin het wilt doen, en wat vervelend dat je in dit traject zit met een angst voor spuiten. Maar probeer jezelf inderdaad niet te beperken daardoor, supergoed dat je gewoon naar dat etentje gaat! Wat betreft het koelen, je zegt dat je vanuit je werk gaat, als je ze op je werk gekoeld bewaard kan je de spuit makkelijk een paar uurtjes koel meenemen in aluminiumfolie. Wel op tijd eruit halen want koud spuiten is niet zo fijn. Succes! ps ik heb toendertijd een insulinetasje aangeschaft bij de apotheek die doet nog steeds (ja, helaas nog steeds) goed dienst
Ik deed de prikken toendertijd ook rond 21 uur en deed ze wel zelf. Ik ben toen gewoon de toilet ingegaan. En inderdaad het kan even buiten de koelkast.
Hopelijk kom je snel over je angst heen, het wordt zoveel makkelijker als je zelf de spuit kunt zetten. Enne die pennen (ik had Puregon) mag het wordt spuit geeneens hebben, echt zo'n inieminie naaldje. Ik deed het bij wijze van spreken tussen het tanden poetsen door. Stond op pakte de pen, draaide naaldje erop, vel pakken, schoonmaken, pen erin, 10 sec wachten eruit, in de naalden container, en of naar werk of in weekend terug naar bed. Hopelijk lukt dit jou ook een keer! Zet m op!!!!!
Ik liet eerst ook altijd de spuiten door mijn man zetten en was ook echt héél angstig (flauwvallen ed). Maar de afhankelijkheid was ik helemaal beu en op een gegeven moment toch gewoon zelf gaan prikken. Wat een verademing is dat én ik ben helemaal over mn angst heen! Het is ff een enorme drempel, maar ik weet zeker dat je het kunt!! Misschien is het juist goed om meteen zelf te gaan prikken, anders wordt de drempel misschien alleen nog maar groter en blijf je er tegenaan hikken. Om nog even terug te komen op je vraag.. Ik denk dat het slim is om elke dag een half uur later te gaan spuiten, of eerder. Zodat je voor of na je etentje kan spuiten. Of de spuit meenemen en zelf ff tussendoor op de wc spuiten. Lastig dat soort situaties. Om die reden spuit ik altijd tussen 17:30u en 18:00u. Dan ben ik altijd wel thuis en als we een etentje oid hebben, dan is dat ook altijd wel later.
Wat betreft de timing, bij ons zh mag er max een uur verschil in zitten en echt niet mee. Dit was ook zo in mn oude zh. Wat betreft de koeling, ik heb ooit online een koeltasje gekocht speciaal voor prikpennen. De pregnyl past hier ook prima in. Hierin blijft het uren koel, mocht je het twijfelen over de temp en het past zelfs in een vrij kleine tas. Tenslotte zou ik ook echt zelf leren prikken. Hopelijk hoef je maar heel even te prikken voor je zwanger bent, maar ik heb in tot veel meer dan 100 spuiten moeten zetten en als ik steeds iemand nodig had gehad was alles nog veel lastiger geweest. Echt het prikken went zo snel, ook als je het de eerste paar keer heeel eng vind! Veel succes!
Koelelementje in je tas en prikken op het toilet. No. problem Edit: ik lees nu dat je niet zelf prikt. Ja, dan is een toilet wel wat klein ik hoop dat je eruit komt O, en hier ook MAX een uur speling voor wat betreft tijdstip!