Blegh, wat een naar topic is dit geworden. Waar je steun bij elkaar zou moeten vinden (juist in dit subforum!) is werkelijk iedereen nu met modder aan het gooien naar elkaar..
Hoi Angela 35 Ik weet precies hoe jij je voelt. ik heb met het zelfde gezeten. Ik had ook een hoge BMI we mochten destijds wel beginnen met de iui behandelingen maar moest ik wel afvallen. helaas ging mij dit niet lukken. ik heb daarom in 2009 een maagband gezet en ook dat hielp niet in 2012 er uit laten halen en gelijk een maagverkleining gekregen. dat ging niet zonder slag of stoot. als je die krijgt mag je 2 jaar niet zwanger raken i.v.m. het afvallen en afvalstoffen. Ik ben inmiddels ruim 50 kg kwijt maar ik ben nog niet zwanger en heb meer kwalen dan voorheen. ook hadden ze mij verteld door mijn PCO syndroom dat mijn cyclus opgang zou komen. nou vergeet het maar ik ben zelf nu moeilijker te stimuleren dan voorheen met nu als excuus je bent ouder vandaar.:x we hebben inmiddels een ivf ondergaan en zitten nu op het wachtbankje. maar je reactie kan ik heel erg goed begrijpen. iedereen maar van alles en als er mensen komen met een hoge BMI ben je altijd de Sjaak. waar je ook komt bv bij een dokter of orthopeed gynaecoloog het is makkelijk kletsen voor anderen. Kun je geen compromis sluiten van als ik afval zichtbaar wil ik dat jullie starten. is dat wat? heeft mij toen wel geholpen met de iui behandelingen. ik wens je heel veel sterkte meis.
Wat een reacties naar elkaar toe en wat een vooroordelen.... Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik heb nergens zien staan dat Angela niets aan haar overgewicht doet of wil doen. Wel dat ze gefrustreerd is over het beleid van ziekenhuizen met betrekking tot haar overgewicht. Dit is haar goed recht! Natuurlijk is afvallen een slimme stap....nogmaals wie zegt dat ze hier niet al mee bezig is? Daarnaast is ze niet in een poep en een scheet kilo's afgevallen(was het maar zo makkelijk) en gezien haar leeftijd heeft ze idd niet heel veel tijd. Haar frustratie kan ik me dus heel goed voorstellen.
Hoi mymiracle Ik ben iid al bezig met afvalle en inmiddels al 8 kg kwijt Je heb altijd van die mensen die gelijk vooroordelen hebben Was ik nou 20 jaar dan had ik nog genoeg tijd maar helaas is dat niet zo
Hoi dromer30 Ik weet het afvallen is echt moeilijk 10 kg afvallen is nog te doen maar 40 kg moeten afvallen voor n gezond bmi anders word je niet geholpen vind ik echt ver gaan ...maar dan heb jij ook echt pech gehad met maagband en maagverkleining zeg..ik heb ook het hele traject bewandeld en kreeg te horen dat ik eerst 6 maanden met een dietiste aan de gang moest 😟 ..en dan heb jij ook nog pcos jeetje hopelijk is het allemaal niet voor niks geweest en kan je snel een ukkie in je armen sluiten
Waarom wil je niet naar een diëtist gaan dan? Dat geeft je misschien ook een extra steun om af te vallen. Zo'n operatie is niet niks, ik zou alles op alles zetten om zonder een operatie af vallen. Als je veel kwijt moet gaat het in het begin vaak erg snel, ik snap dat je niet veel tijd hebt maar in een half jaar tijd kan je veel afvallen!
Dank je wel Angela. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen doen. Ik las in je verhaal dat je eerst een half jaar aan de haal zou moeten met een diëtist. In sommige ziekenhuizen doen ze dat maar lang niet bij ieder ziekenhuis. Ik weet niet of je er nog over nadenkt maar ik weet dat het slotervaart ziekenhuis Amsterdam niet zo'n traject doet. Zou je niet met je huisarts kunnen overleggen voor een halfjaar een maagballon. Dat is geen grote ingreep maar helpt zeker om sneller af te vallen. Ja het is echt @"/#^^'$"@ het ziekenhuis heeft het laatste woord. 9 van de 10 slanke personen die er geen weet van hebben. Ik wens je veel sterkte. Mocht je nog je gal willen spuwen. Je weet mij hier te vinden.
Beste Angela, het is heel moeilijk, ik weet er alles van. Ik ben 10 jaar geleden zelf (Sonja bakkeren) 30 kg afgevallen. Heel lang redelijk stabiel gehouden en ongeveer 5 kg aangekomen in 8 jaar tijd. Wij mochten wel gelijk de mmm in en door de hormoonbehandelingen en zwangerschap toch 15 kg aangekomen. Die moeten er echt weer van af want we willen graag een tweede kindje. Het is heel moeilijk! In onze situatie ligt het probleem ook bij mijn man. Maar je bent al afgevallen en hou dit vol! Want het doel is om samen een kindje te krijgen!
Ik bedacht me later nog; er zijn ook ziekenhuizen waar je niet onder een bepaald BMI moet zitten, maar waarbij je een bepaalde percentage van je lichaamsgewicht af moet vallen. Ik ben jaren geleden, ver voordat wij de MMM in gingen, in Bergen op Zoom geweest. Daar was het gebruikelijk dat je 10% van je lichaamsgewicht af moest vallen. Als je 110 kilo weegt, zou dat dus 11 kilo zijn. Dat kun je in principe binnen een paar maanden bereiken, als het echt moet. Mocht Duitsland toch, om wat voor reden dan ook, geen optie zijn, dan zou je misschien nog naar ziekenhuizen kunnen zoeken waar ze die regel hanteren..
Google eens op zwangerschapsrisico's en morbide obesitas. Neem die risico's en tel die op bij het risico dat je leeftijd met zich meeneemt. Dat is niet gering. Als je uiteindelijk zwanger zou worden wil je toch dat je die zwangerschap en bevalling zo gezond mogelijk kunt beleven? Het is onverstandig om kost wat kost zwanger te willen worden. Daarom word je door de arts weggestuurd. Geen enkele zichzelf respecterende arts wilt nu bijdragen aan het tot stand komen van jouw zwangerschap. Ga afvallen en vergroot jouw kans op een goede zwangerschap en een gezonde baby. Dat is verdomde lastig, maar niet onmogelijk. Je hebt een mooi doel waar je het voor doet! Succes!,
Hallo Ik ben heel blij dat ik toen we besloten om voor een kindje te gaan de strijd aan te gaan tegen de overtollige kilo's ik woog 130 kg dus veel te zwaar en ik wist dat de kans om zwanger te raken zeer klein zo zijn . Maar na een tijdje kwamen we er achter dat spontaan zwanger raken niet ging lukken dus via de ha een afspraak gemaakt bij een gyn en het eerste waar ze over begon was dat ik net op het randje zat van de bmi ... Dus was ik niet gaan afvallen (ruim 28 kg ) dan had ik onverrichte zaken weer terug naar huis gekund en gezien mijn leeftijd (42) de hoop op een kindje kunnen opgeven . En ik ben nog steeds aan het afvallen . Maar nu gaan we volgende maand beginnen met de behandeling voor een ivf/icsi in Zwolle .