Hallo allemaal ik ga deze maand beginnen met Puregon spuiten, nadat de clomid bij mij niet meer aan slaat. wie is er ook net begonnen of gaat er beginnen ? Lijkt me fijn om ervaringen te kunnen delen op deze manier groetjes heidi
Hey hoi, Ik weet niet of ik met je mee mag kletsen? Ik zit nu in de wachtweken van mijn 3de ronde puregon/pregnyl. Ook ik reageerde niet meer op clomid.
Hallo, Ook ik zit nu in mijn 3de ronde puregon/pregnyl en zit inmiddels in de wachtweken. De eerste keer dat ik een eisprong heb gehad met de puregon, de eerste 2 keer hebben ze verknald door te weinig echo's te maken en te snel pregnyl te geven. Ik ben benieuwd. Bij mij reageerde ik ook niet meer op de clomid. Ik hoop dat het allemaal zeer voorspoedig bij je gaat. Liefs Jojoba
Ik niet, mijn alleen-Puregon-zonder-verdere-behandeling-tijdperk ligt alweer ff achter me, maar wil je wel heel veel succes wensen!!
Hoi hoi, ik ook! Eerste ronde met puregon, pregnyl en IUI! Ben actief op het IUI deel 2 forum! Anders kom je daar gezellig meekletsen??? Mijn verhaal: 11 rondes clomid sans résultat... eerste rondes, 8 met clomid 50mg (wel eitje en eisprong, maar nooit raak...), ronde 9 en 10 met 75 mg, idem en ronde 11 met clomid 100mg, ook eisprong, niet raak... (dat was deze, afgelopen cyclus) Het rare is dat mijn ongie deze cyclus al op dag 28 begon... in eerste instantie veel roze en slechts een beetje rood. Maar, is mij geleerd, rood is rood... Gisteren en vandaag ook niet echt veel rood, maar wel wat. Als ik een tampon in doe, dan wel.. Maar doe ik een inlegkruisje in, amper wat... (excusez les details...) Terwijl het anders op dag 3 echt wel meer is... Had de afgelopen ronde dus voor de 1e x clomid 100mg geslikt... (daarvoor 75mg en daarvoor 50mg). Heb ook helemaal niet dat echte vervelende krampige ongiegevoel... Vind het maar raar. Heb eigenlijk niet meer getest, omdat rood echt rood is, al is 't niet zoveel als normaal... Anyway, vanavond voor 't eerst gespoten!!! Wel raar, om dat bij jezelf te doen hoor... Had nog niet zo'n stevige hand ih spuiten... Morgen maar weer... Wellicht went het vanzelf...En heb dan vrijdag een 1e meting (dag 8). Suc6 allemaal! Laten we echt wel voor een 2010 beebje gaan! Jij ook Maartje!!! Hoop hoop hoop, duim duim duim! Liefs, juulz
hey meiden, hier een hoop bekenden....helaas..... nou ik mag er dus ook aan geloven, na 1,5 jaar Clomid(waar ik nog steeds op reageer), maar zonder gewenste zwangerschap. ik moet dadelijk mijn fert arts bellen(na 8.30 uur) en dan zal ik nog even langs moeten komen.....en dan gaat woensdag de 1e spuit erin....
@All; ik zie hier ook een aantal bekenden en wil jullie even een hart onder de riem steken. Ook ik ben overgestapt op puregon. En ja het is even wennen om jezelf te prikken maar eigenlijk is het mij reuze meegevallen!! Uiteindelijk heb ik drie rondes moeten prikken en was het bij de tweede IUI (met 1 eicel!!) raak. Als iemand wat wil vragen ofzo dan mag dat altijd!! Suc6 meiden en ik hoop zo dat jullie snel mogen gaan ervaren wat ik nu ervaar.
dank je wel meiden dat jullie hebben gereageerd. ik zal even mijn geschiedenis in het kort neer pennen. maart 2000 eerste stap naar het ziekenhuis gemaakt. begonnen met clomid 50 mg maar die sloeg niet aan. daarna 4 rondes met clomid 100 mg, die toen dus wel aansloeg, met 2 x pregnyl erbij ben toen gescheiden en opnieuw hertrouwd dus toen zaten er weer een poos tussen. (4 jaar) weer begonnen. 4 rondes met clomid 100 mg. daarna 2 rondes met clomid 150 mg icm metformine en nog 3 rondes met 150 mg en geen metformine, wel de laatste met iui. toen hebben we het bijltje er even een tijdje bij neer gegooid, tot ik vorig jaar oktober plots spontaan zwanger bleek te zijn. helaas na 16 weken een miskraam. ben in januari weer begonnen met 100 mg clomid, maar die slaat niet meer aan, vandaar dat ik nu wacht op mijn (opgewekte) o ngi en dan kan gaan beginnen met Puregon. voor degene die al spuiten... op welke dag hebben jullie de uitgangs echo en op welke dag begin je met spuiten ? en hoe verliep bij jullie de eerste keer ? gr heidi
Helaas inderdaad veel bekenden hier......Alvast heel veel succes allemaal!!! @heidi....Ik begin altijd op dag 3 met spuiten. (voor mij weer komende woensdag). Dan heb ik de eerste FM op dag 9/10/11. Dan verder om de dag een echo om te kijken hoe het eitje groeit. Dan wanneer het ei groot genoeg is de pregnyl. En dan ongeveer 10 dagen na de pregnyl krijg ik een uitgangsecho. En dan is het weer afwachten of je zwanger bent of niet. Mijn eerste ervaring met puregon was niet zo best. Het spuiten ging direct goed en tot dag 17 in de cyclus ging alles goed. Er zaten wel 3 eitjes en dat is de max. Dus ik moest nog even 2 dagen spuiten en dan zou ik pregnyl zetten. Maar op dag 19 (de dag dat ik eigenlijk pregnyl zou zetten) waren er meer dan 12 !!! rijpe eitjes te zien op de echo.....Dikke overstimulatie. Die ronde is helaas afgebroken. De andere 2 rondes gingen echtperfect. Netjes 1 ei en op dag 19 een eisprong.....helaas niet zwanger
hier idd morgen (cd3)starten met spuiten, komende maandag bloed laten prikken en dan 's middags voor de uitslag bellen, en komende week dus de FM's.....
kun je misschien vertellen hoe jouw eerste ronde verliep ? hoeveel EI gebruikte je, sloeg die aan, werd het opgehoogd, wanneer had je een eisprong etc... ben erg benieuwd naar
ik ben momenteel in afwachting van de ongi na dat ik 5 dagen orgametril heb geslikt.(gisteren was de laatste pil) zodra de duiveltjes er zijn mag ik bellen voor de uitgangsecho en dan kan ik beginnen. heb alles al in huis en zelfs manlief heeft zich er al in verdiept hij gaat mij namelijk prikken elke avond spuit zelf insuline voor de diabetes 4x per dag, maar deze naald is toch net iets langer helaas.... komt vast goed
even snel uit mijn hoofd 2 x ronde met puregon 50 (beide keren 1 eicel bij 18mm pregnyl) 3 x ronde met 100 (telkens 1 eicel en bij 18-19 de pregnyl) wel telkens op ongeveer dag 14 van cyclus de pregnyl en telkens met circa 32 dagen ongi, behalve dan de laatste keer uiteraard. Ik hoop dat dit even genoeg is, zijn er meer vragen dan hoor ik het wel. O ja wat wel interessant is; even google op puregon dan krijg je het instructiefilmpje te zien, ik kreeg dit op dvd mee in het zh.
ja het filmpje heb ik gezien heel erg handig ! dus de vijfde ronde was het raak ... spannend ik had met de clomid (als ik al een eisprong had) hem meestal rond dag 18.... ben erg benieuwd wat het nu gaat worden... het zkh heeft goede hoop en als het na 3 keer niet raak is dan doen we een nieuwe laprascopie
Hier ook op cd 3 beginnen met puregon 75 IE, op cd 10 de eerste fm en dan zo om de dag of 2 dagen er tussen. Toen mijn eiblaasje 18/19 mm was ging de spuit pregnyl erin, in mijn bovenarm. Bij de eerste keer 50 IE gespoten, dachten ze op cd 10 al meteen iets te zien van een eiblaasje van 17 mm en hebben toen de dag erna de pregnyl gezet. Helaas werd ik 2 weken erna niet ongesteld en hadden ze dus te weinig gekeken, kon een lege follikel zijn of een cyste. De tweede keer ben ik begonnen met 50 IE, na 2 weken opgehoogd tot 75 IE en toen 2 weken daarna 100 IE, zagen toen op cd 30 (meen ik) een eiblaasje van 15 mm, dat was voor het weekend, na het weekend was ie weg en dachten ze dat ie gesprongen was, bleek dus niet zo te zijn want ik werd weer 2 weken later niet ongesteld en moest het toen weer opwekken met provera. Toen 3 weken rust genomen en op 4 januari naar een ander ziekenhuis gegaan. Daar hebben ze me goed gecontroleerd en als het goed is heb ik nu een eisprong gehad. Héél veel succes met deze ronde! Doen jullie trouwens IUI? Liefs Jojoba
wij doen nog geen iui als de puregon deze maand aan slaat en er is een vruchtbare periode dan willen ze een samenlevingstest doen. aan de hand daarvan word er dan bepaald eerst zo verder of meteen iui
Ik heb maandag een afspraak bij de Gyn. Dan gaan we alles doorspreken voor de eerste ronde IUI. Bij mijn volgende cyclus mag ik beginnen, dus moet (helaas) nog even geduld hebben! Het zal denk ik begin maart worden. Ik ga Gonal-f spuiten met Ovitrelle. Nu lees ik veelal Pregnyl, i.p.v. Ovitrelle. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is? Ik vind het allemaal erg spannend en hoop dan ook dat ik goed reageer op al die hormonen. Met Clomid zat ik ook al wat minder lekker in mijn vel.. maar kan ook het idee zijn geweest dat er spul in je lichaam zit, waar je geen controle over hebt.
@vlinderr, ik ben fostimon aan het spuiten, dit schijnt zoiets als menopur zijn.... @heidi, lekker dat je mag beginnen zodra je ongi komt.... @all, gisteren de eerste spuit gezet....valt allemaal reuze mee....moet ook eerlijk zeggen dat ik bij anderen elke dag wel spuit, maar nu bij mezelf valt het reuze mee
even weer een update ik ben nog steeds aan het wachten op de ongi het is inmiddels dag 3 na de tabletjes en nog helemaal niks ! zou volgens de bijsluiter 2 a 3 dagen moeten duren... heb wel voor maandag een afspraak staan en dan zien we wel verder.. hier word het komend weekend dus nog niet spuiten ben ik bang. @vlinder... welkom meid. ik heb gehoord dat je met clomid veel meer bijwerkingen hebt. van de hoogste dosering werd ik zelf heel erg depressief altijd. dus ik was al lang blij dat ik nu mocht gaan spuiten. kan je helaas alleen nog niet vertellen of ik last heb van bijwerkingen want ik mag nog niet beginnen zal nog wel even duren denk ik.....