BMI; van 42 naar 24 in twee jaar

Discussion in 'De lounge' started by ukkie2009, Aug 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Jullie ook bedankt.

Hanna.. kijk daar ga je al. "je hebt een verjaardag" hoezo kun je niet naar de verjaardag zonder ermee bezig te gaan? Ik weet nog heel goed dat toen ik op het punt stond dat de knop omging ik als smoes had dat ik na onze vakantie wel naar de dietiste zou gaan waarop het meisje van mijn werk zei: "Ja maar waarom niet ervoor? Als de knop ECHT om is, maakt je dat ook niet meer uit!" En ze had gelijk.

Dus nogmaals voor alle dames;

Is de knop niet voor de volle 100% om, begin er dan niet aan! Want je gaat jojo"en met als resultaat dat je aan het einde weer dikker bent. :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@hannah: tja je zult nog wel vaker verleiding tegenkomen terwijl je geen excuus hebt om een dagje later te beginnen :)

en als je al in je hoof dhebt dat je morgen gaat lijnen.. smaakt zo'n bak chips toch minder lekker denk ik?
    heb ik wel altijd in ieder geval :)

3. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Oh en wat nog wel belangrijk is als we het over verjaardagen en feestjes hebben. Ik comperseer altijd. Neem ik een gebakje, dan sla ik de hapjes over en andersom.

Het is echt niet zo dat ik niet meer geniet, wat veel mensen denken. Ik geniet juist MEER. Van alles wat ik eet waar ik vroeger van "vrat" en zo in mijn mond stopte doe ik dat nu bewust. Elke hap zit er nu langer in om van de smaak te kunnen genieten. Haha!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hmm, zucht ja... Maar al het slechte eten moet eigenlijk nog even op.... Onzin natuurlijk. Kan het ook weggooien.
    Ik zit momenteel ook niet zo heel lekker in m'n vel. Letterlijk en figuurlijk. :) Ben het even zat om steeds 24/7 moeder te zijn. Kan dus eigenlijk de puf niet vinden om nu werkelijk waar eens de knop om te zetten! Zucht...

5. Saskia78

@hanna: of aan manlief opvoeren... :)

de mijne eet tegenwoordig zn chips boven....
    ok, ook weleens voor de tv.. maar dan vraagt hij gewoon of ik ook wil en dan denk ik eens wat ik die dag allemaal heb gegeten en als ik dan net gebak heb gehad op werk.. tja dan heb ik pech.. maar een keertje mag je best snoepen.. anders werkt het toch niet.
    dat moet je jezelf ook gweoon gunnen :)

en niet als beloning omdat je zoveel bent afgevallen..
    (juist dan snoep ik nog minder omdat ik anders bang ben dat er weer wat bij komt.. hoeze neurotisch :) )
    maar gewoon soms omdat het lekker is
    en dan ook gewoon goed kiezen wat je wil eten en daar extra van genieten.

kan me trouwens wle voorstellen dat 24/7 moeder zijn je het gevoel geeft dat je er zelf niet meer bij bent :)
    dat had ik al na een half jaar :)
    kun je niet lekker even de boel de boel laten bij manlief op zaterdagochtend en lekker even gaan sporten.

goed excuus om even voor jezelf wat te doen met bijkomend voordeel dat het ook nog eens goed voor je is :)

6. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113
    Ik ben ook een echte thuismama maar sinds kort toch elke dag in de sportschool te vinden. dan heeft manlief even de kinders.

7. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Ook hier hetzelfde ook een thuismama maar vind dat juist prettig. Ik eet in het patroon van de kinderen (en die moeten ook goed en gezond eten). En inderdaad, sporten wanneer manlief thuis is werkt hier perfect.

Hanna.. Zo te lezen ben je er nog niet aan toe. Doe het dan ook niet hoor meisje. Zorg eerst dat je wat beter in je velletje komt. Kijk wanneer de tijd er rijp voor is!

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    #128 hanna76, Aug 8, 2012
    Last edited: Aug 8, 2012
    Mja, ik moet maar even zien hoe ik dit anders ga doen... Nog een half jaartje en dan gaat zoonlief naar school....
    Maar goed, dit is niet mijn topic. :)

9. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    Jeetje wat knap hé! Je ziet er goed uit TS!

10. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Hanna.. dit forum is voor iedereen hoor! Juist voor iedereen! Om gemotiveerd te raken of te blijven!

Deze foto moest ik jullie ook even laten zien. Ik in mijn maat 52 broek. Wat ben ik blij dat ik hem bewaard heb. Ook een goede stimulance.. dit noooooit meer!

Attached Files:

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    WAUW HÉ!!!!!!! Wat goed zeg!! Ongelofelijk KNAP!

12. Saskia78

@ukkie: lekker buikie :)

(had je dat verwacht ooit te denken danwel te horen te krijgen? :) )

13. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Wat ben jij een topper zeg.....dankjewel voor je verhaal! Heel motiverend voor mij ook weer nu ik sinds deze week weer eens gestart ben met afvallen. Startgewicht: 108 kilo BMI 33. Mijn eerste doel is 95 kilo dan is mijn BMI 29 en het streefgewicht is rond de 80 kilo of nog minder maar met 80 heb ik een bmi van 25. Ik ga dit keer niet opgeven en moet hierin gewoon slagen....en dit verhaal.....dit zorgt ervoor dat ik het ook kan! Dankjewel!

14. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Saskia.. Haha! Dank je wel! Nee nooit!
    Frenchbull.. Go for it. Ik kan het dus jij ook!

15. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Wauw, respect meid, echt petje af!! En dan niet alleen respect voor het vele afvallen, maar ook respect dat je uit je pnd bent gekomen, want dat zal ook een zware periode zijn geweest lijkt me. Echt super!!:)

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Jezus mina wat heb jij me aan het denken gezet. Overgewicht hier van 20-25 kilo en ik ga beginnen vanavond met weer iedere dag mijn oefeningen doen en opletten met eten. Ik wil het en ga het doen. Dank voor het mooie verhaal en ik hoef het niet te zeggen maar dikke grote zware letters RESPECTTTTTTT en dat zelfbeeld dat komt en als dat niet zo is zijn er altijd mensen die je daarmee kunnen helpen. Misschien leuk om eens een mooie fotosessie van jezelf en je gezin te laten maken. Misschien helpt je dat om te beseffen dat het er niet meer is.

Nogmaals respect!

17. Aloe

Aloe Niet meer actief

Heel knap!
    Ik begin straks na de bevalling.

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

En oh ja, je ziet er super uit!

19. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Dank jullie wel voor de laatste leuke reacties!

Ik ben vandaag terug gebeld door de redactie van de Ouders van Nu. Mijn artikel wordt geplaatst! Zo leuk! Zodra ik meer weet bericht ik julle daarover als jullie het leuk vinden!

20. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Superleuk!!! Ben benieuwd in welk nummer je verhaal komt :)

Share This Page