Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje, Een paar weken geleden is mijn hond voor de eerste keer loops geworden. Nu is het bloeden inmiddels gestopt, alleen beginnen haar tepels nu te groeien en je voelt ook duidelijk de melkklieren eronder. Ook is ze mega suf geworden, ligt heel veel te slapen etc. Ïk ben er 100% zeker van dat ze niet gedekt is. Ja de hond van mijn schoonouders probeerde het, maar die is toch echt geholpen, haha. Nu denk ik dat ze schijnzwanger is. Gister heb ik de dierenarts gebeld, en deze zegt dat ze niet meteen medicatie geven, alleen als er ook daadwerkelijk melk uit de tepels komt of als het al lange tijd duurt. Op internet keek ik wat rond en toen zag ik staan dat het werkt als je alle dekentjes en het speelgoed wat ze beschermt alsof het haar kleintjes zijn weg moet halen. Tsja dat is een probleem, want hetgene wat ze als haar kindje ziet is; onze 17 weken oude kitten. Haha en het gaat me een beetje ver deze hierom weg te doen De hele dag is ze in de weer met het beest, hij wordt gewassen en ze slapen samen en als hij naar buiten gaat dan loopt ze er trouw achter aan. Heel aandoenlijk, maar niet zo handig nu.. Heeft iemand missschien de gouden tip? Gewoon afwachten en kijken of het weggaat vanzelf? Of de kat de komende weken boven opsluiten? Zijn er meer mensen die wel eens een schijnzwangere hond gehad hebben? Alle tips zijn welkom!!
Je hond is aan het genieten van het moederschap (). Ik zou het even afwachten, krijgt ze er last van dan zou de medicatie kunnen maar veelal gaat het binnen een week of 4 weer over. Die medicatie heeft allerlei nare bijwerkingen, vandaar dat ze er niet happig op zijn dat te geven Ik zou ze ook niet uit elkaar halen,dat vind ik zielig.
Jaa haha het is super schattig om te zien! Ik denk dat ik het dan even een paar weekjes afwacht, wie weet trekt het nog wel weg. Thanks!
Hier staan enkele tips bij schijnzwangerschap: Schijnzwanger HondenForum: Schijnzwangerschap DSL Vetonline: 9 Gynaecologie
Ik wil niet vervelend doen, je moet ook niet de kitten wegdoen... maar je moet het tutten/zorgen etc niet toestaan. Op deze manier houd je juist de schijnzwangerschap in stand! Mocht het niet lukken het tutten tegen te houden, dan toch tijdelijk de kitten verzorgd ergens onderbrengen totdat het over is. Wat je ook kunt doen... je hond veel afleiding en beweging geven. En... klinkt heel stom... de hoeveelheid water beperken. (tijdelijk)
Onze hond deed dat dus met onze oudste zoon. Tot vervelend aan toe. We hebben toen Galastop gekregen van de dierenarts. Binnen 3 dagen was het over.
Aah heb de websites gelezen, bedankt! Ben de 2 nu uit elkaar aan het halen, Moeilijk, want ze zoeken elkaar op! Elke keer als ze naar hem toe wil zeg ik ''nee'', aah ze kijkt zo zielig! Doet pijn aan mijn hart, haha! Heb dus nu het katje maar even in een andere kamer gezet, de hond heeft het er duidelijk moeilijk mee. Nouja even doorbijten, hopelijk is het snel over. We zitten er ook aan te denken haar te laten steriliseren. Is beter volgens mij op meerdere fronten, dan hebben we niet elke keer dit als ze loops geweest is. Bedankt voor de reacties!
De eerste hond van mijn ouders was schijnzwanger. Beschermde de schoenen van m'n zusje alsof het dr eigen waren. Mijn ouders hebben toen al snel besloten haar te laten steriliseren. Heeft ook z'n nadelen maar in dit geval bleek het ook beter want de baarmoeder was ook niet helemaal in orde. Er toch een nest bij nemen helpt ook, maar begrijp dat je daar niet op uit bent. Het is even hard maar alles ontzeggen is inderdaad beter. En anders gewoon alsnog om medicijnen vragen hoor als het niet echt beter wordt. Tis toch ook best zielig!
aahh wat lief! snap dat het vervelend is hoor, maar ik vind het zo lief. ik hoop dat het snel over is, lijkt me ook vervelend hoor!