hoi, mijn dochter is 13 maand en is nu echt heel snel boos.! als ze ergens niet aan mag komen zeg ik nee dat mag niet.....maar toch doorgaan. naar 3 keer zeggen zet ik haar weg maar ze komt net zo hard weer terug. dan kijk ik haar aan en als ze dr dan weer aan komt geef ik haar ee tikje over haar vingers maar dan slaat ze me terug. niet alleen hiermee maar ook zo uit het niets...! ze kijkt je dan aan en gaat dan een raar gezicht trekken en dan wordt ze heel boos en slaat ze ook.ik wordt dan boos e pak haar op e hou haar dan dicht bij me (dan kan ze me aankijken) en dan zeg ik je mag mama niet slaan en doet ze het zo weer! wat moet ik hiermee. ?? herkent iemand dit?
Tja, wanneer mama een tik geeft zal ze het zelf dus ook doen. En heel veel dingen snappen ze gewoon nog niet op die leeftijd.
hier hetzelfde, hendrik kan erg driftig worden dat iets niet mag en krijgt ook van ons een tik op de vingers overig slaat hij niet terug. MAAR LACHT ONS GEWOON UIT bah erg bijdehandje, tsja leeftijd en blijf consequent
heel hekenbaar , mijn dochter gaat gillen en huilen en met dr hoofd op de grond bonken ik pak haar op en zeg dan nee en dan zet ik dr in de box en zeg haar je mag er weer uit als je stil bent ze gilt dan nog ff maar dan is t zo afgelopen en dan mag ze eruit en dan is alles weer goed
Een tik op de vingers terwijl ze nauwelijks nog snappen wat ze verkeerd doen? En sowieso het een minuut later weer vergeten zijn... Ik vind een tik sowieso niet nodig, maar bij zo'n kleintje vind ik het echt zielig op deze manier. En als ze jou dan nadoen (dat doen kinderen nou eenmaal, daar leren ze van) word je nog boos ook.
Als je niet wil dat ze slaat, moet je niet slaan. Ik weet dat er veel discussie over is, maar alle onderzoeken bewijzen dat slaan niets oplevert, al is het maar een tikje. Als je wil dat ze stopt met het verkeerde gedrag kun je haar het beste afleiden met iets anders. Dat moet je consequent volhouden. Daarnaast consequent zijn en rustig blijven. Dan is de kans groot dat het op de lange termijn effect heeft. Korte termijn kun je alleen maar tot 10 tellen.
Op deze leeftijd zijn ze nog te jong voor straf. Beter werkt het om consequent 'nee' te zeggen en daarbij uit te leggen waarom iets niet mag. En daarnaast werkt afleiden hier goed. Als ze per se iets wil hebben wat niet mag, dan geef ik haar iets anders wat ze wel mag hebben. Of ik pak haar op en ga even lekker gek doen met haar. Klinkt simpel, maar het werkt vaak wel.