zoals jullie misschien al in een andere topic lazen van mij heb ik vandaag via marktplaats een pacco gekocht. nu het volgende had hem daar straks in de pacco gewikkeld, maar hij huilde enorm hard, heb hem gerust gesteld door over zijn rugje te wrijven toen was ie weer even stil, heb hem terug gelegd, hij sliep eigenlijk al, ben naar beneden gegaan, maar hij begon weer, toen is mijn vriend naar boven gegaan en hij viel weer in slaap, toen ben ik boodschappen gaan, toen ik terug kwam had mijn vriend hem eruit gehaald, want hij ging blijkbaar weer zo tekeer, heeft mijn vriend hier verkeerd aan gedaan?? net was hij weer heel erg moe, dus mee naar boven genomen, en hem weer ingewikkeld, hij ging tekeer als een speen varken, heb hem dicht tegen me aan gehouden terwijl ik op bed lag, toen werd hij rustig en is als een blok in slaap gevallen, heb hem op zijn bedje gelegd en hij sliep gewoon door, moet ik nu gewoon vol houden, en wat kan ik het beste doen als hij in het vervolg weer zo tekeer gaat?? ik vind het zo raar want met die losse inbaker doeken ging hij helemaal niet zo tekeer, maar waarom bij de pacco wel? omdat het anders is misschien? de rede dat ik van die losse doeken af zie, is omdat mijn vriend de handigheid niet te pakken krijgt, en omdat straks bij de kinderdag opvang niet met losse doeken werken. iemand raad?? en was dat bij jullie ook dat ze het de eerste keer niet zo prettig vonden. en vroeg me nog iets af omdat hij zo tekeer was gegaan, zaten zijn armpjes niet meer naast zijn lichaampje maar meer bij zijn buikje, ik dacht als ik dat weer ga veranderen maak ik hem misschien wel wakker, maar kan dat kwaad??
hij heeft er vannacht goed in geslapen, maar toen ik vanm orgen wakker werd, lag hij dwars in zijn bedje, wat nu?? moet ik nu stoppen?
Hi Ester, Wij hebben Zoë vanaf ee nmaand of 2 ook ingebakend met Pacco-doeken (ook via MP, scheelde enorm!). Zoë huilde de eerst 2 dagen ook nog wel, maar het werd daarna beter. Geef het nog even de tijd. En pas regelmaat toe. Kijk goed naar Jaron. Zoë was echt moe na 1,5 uur wakker zijn en ik legde haar dan gelijk in bedje. Zoë had trouwend ook dat ze haar handjes op haar buikje had 's morgens. Kam geem kwaad,volgens mij. Ons meisje lag trouwens nooit dwars in bed. Hij lag toch niet bijna onder de dekentjes?
nee dat niet, hij lag dus niet meer onder de dekens, hoe dat ie het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet, hoe kan ik dit voorkomen?
o ja hij krijgt vandaag een spuitje, raakt hij dan niet in de war dat ie dan 24 uur niet ingebakerd ligt, en mag hij dan wel een slaap zak aan???
Waarschijnlijk heb je gewoon een bewegelijk mannetje in zijn slaap. Zoë is dat niet en ook nooit geweest. Misschien helpt de dekentjes/lakentje wat strakker in te stoppen? Bij de eerste prik toen ze al ingebakend lag, wist ik niet dat ze niet ingebakend mocht slapen... De prik daarna heb ik haar in een winterslaapzakje laten slapen. Ze sliep wat onrustiger omdat har armjes vrij lagen, maar de volgende dag heb ik haar gewoon weer lekker ingebakerd, geen probleem! Als jij gewoon zijn ritme aanhoudt, raakt hij niet snel in de war hoor! Maar ik ken het gevoel wat je hebt, maar je doet het hartstikke goed! Gr. Lisszy
heb hem net maar weer ingebakers in zijn bedje gelegd, kan hij nog een beetje uitrusten, ik weet eindelijk het signaal dat hij moe is, jammeren!!!! ik bakerde hem in, hij jammerde iets, ik hield hem tegen me aan, wrijvde over zijn rug, legde hem op bed en wat denk je hij slaapt, goh wist niet wat ik mee maakte. ik heb het er zo wel even met het cb over, want als meneer niet aan zijn slaapjes komt, zoals gisteren, is hij sávonds echt niet om te genieten, was blij dat ie sliep. ik ben trouwens wel heel erg te spreken over de pacco, wat is die makkelijk te gebruiken zeg, deed het hiervoor met losse doeken, maar dat nam veel meer tijd in beslag.
Hoi Esther, je doet t goed zo! Ik heb zelf via het CB het boekje van Ria Blom meegekregen en daarin staat ook vermeld dat ze in de eerste week een terugslag kunnen krijgen. Ze rusten eindelijk goed uit en hebben dan de energie weer om zich te verzetten tegen de nieuwe situatie. Volhouden dus! Mijn mannetje kreeg het ook altijd voor elkaar om zn armpjes op zn buik te krijgen. Ik kreeg ze ook nooit zo heel strak ingebakerd, maar op zich maakt dat niet uit, zolang hij maar de omheining voelt wat ene gevoel van geborgenheid geeft. Met de vaccinaties adviseren ze niet in te bakeren ivm mogelijke temperatuursstijging. Maar overleg het even met het CB. Niet alle kindjes krijgen een temperatuursstijging van de vaccinaties, misschien mag je het laten afhangen van de koorts of niet? En anders idd een slaapzakje, beter iets dan niets! Ons zoontje was ook zo'n woelwater in bed! De doeken zijn warm in de winter en koel in de zomer dus het maakt denk ik niet zo veel uit hoor. Als hij er niet wakker van is geworden zou hij het niet koud hebben gehad lijkt mij? Succes!
ik heb mijn dochter wel gewoon ingebakerd na een spuitje, als ze savonds om 7 uur geen koorts had, en zich gewoon gedroeg dan mochten we haar gewoon inbakeren, bij de laatste fles ook nog even gecontroleerd kwa temperatuur(nekje voelen) hier dus gewoon elke keer kunnen inbakeren (met koorts mag dat niet)
Fijn dat Jaron nu lekker slaapt! Ook voor jou, even rust! Ik heb ook het boek van Ria Blom, werkte hier als een goede leidraad! Kijk goed naar je kleintje, bied hem rust en regelmaat en dan ben je al een heel eind! Ik merkte echt een enorm verschil tussen de periode van niet inbakeren en wel inbakeren! En betreft het prikje, overleg inderdaad even met het CB. Zoë heeft ook nog nooit koorts gehad na een prik, maar uit voorzorg toch maar in een slaapzakje gedaan. Die Pacco doeken zijn inderdaad ernorm handig! Ik had ze in 2 maten en ze liggen nu in de kast voor een eventuele 2e wonder! Losse doeken heb ik niet geprobeerd, werd er al moe van als ik de instructies las!