Ik moet met mijn zoontje maandag 8 juni naar het CB voor de BMR+MEN.C prik. Nou gaan wij woensdag 17 juni (9 dagen later) op vakantie naar Spanje. Ik lees net op een kinderziektes site over prikken dat de verschijnselen van deze prikken pas na 6/12 dagen kunnen komen opzetten. Nu denk ik er over om het CB op te bellen om de afpraak te verzetten vanwege dit. Voel er weinig voor om op vakantie in een vreemd land te zitten met een ziek kindje. Lijkt me voor hem ook niks, als je ziek bent wil je toch het liefst in je eigen bedje slapen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Geeft deze prik inderdaad pas zo laat reactie? Verstandig om de afspraak te verzetten?
Mijn zoontje kreeg precies een week later wat rode vlekjes op z´n buik en hals. Heeft ie zelf volgens mij geen last van gehad.
Mijn zoontje kreeg precies een week later wat rode vlekjes op z´n buik en hals. Heeft ie zelf volgens mij geen last van gehad.
Melissa heeft ook nergens last van gehad en ik hoorde van een vriendin dat haar dochter er ook geen last van had gehad... Maar, het is natuurlijk geen regel... Mischien kun je beter vragen of je kleine hem eerder mag hebben? Melissa heeft hem ook eerder gehad... zeker als je naar een vreemd land gaat... Ik moest hem met 11 maanden halen toen we op vakantie ging... en met 14 maanden nog eens... Maar dat was wel in overleg, omdat ik naar een land ging die op zo'n lijst staat... Ik zou zeggen, overleg even met het cb...
Kan je de afspraak niet verzetten naar een vroegere afspraak?? Wij gaan op 6 juni op vakantie en mandy heeft vanmiddag net de BMR en MENC prik gehad..Zodat ze toch tegen die ziektes beschermd is in het buitenland!
Jesper heeft ook nergens last van gehad gelukkig, maar ik zou ook juist proberen de afspraak te vervroegen. Hier gaf het cb aan dat deze prik juist belangrijk was als je naar het buitenland op vakantie gaat. (Wij hebben hem uitgesteld, maar ze gaven toen wel als advies dat niet te doen als we naar het buitenland zouden gaan)
Hier geen reactie gehad, maar ik zou het risico niet nemen. Dan liever een weekje eerder, of na de vakantie..
Tot nu toe had Sam van alle inentingen altijd 1 tot 2 dagen koorts. Van een vriendin kreeg ik de tip om de Tujababy duppels van VSM (ter verlichting van reacties bij vaccinaties) te gebruiken. We zitten nu op dag 8 na de BMR/MenC prik en tot nu toe nergens last van gehad!!
Fae moet haar 4e prikje eigenlijk 4 dagen voor onze vakantie hebben, maar ook die hebben we naar voren gehaald hoor. De kans is klein dat ze erop reageert (zowiezo niet zo heftig en op de andere reageerde ze ook niet ofzo) maar ik wil het risico ook gewoon niet nemen. Dus ik zou het ook zeker verzetten!
We hebben na overleg besloten de prik gewoon op de datum te laten hoe het is. Maar dit is wel een goeie tip! Ga meteen van de week even kijken. Bedankt.
Ik ken mensen waar het kindje een week na de prik behoorlijk ziek werd. Ik moet 1 juli voor die prik en het cb vroeg mij ook , ga je niet vlak daarna op vakantie? ( ivm het ziek kunnen worden) Ik zou het risico niet nemen. Weekje verschuiven is niet zo'n ramp en dan loop je igg geen risico een ziek kind op vakantie te hebben
rubin is van deze prikken behoorlijk ziek geweest (van andere prikken nooit een reactie gemerkt)...nou waren wij anderhalve week na de prikken een weekendje weg en helaas zaten wij dus met een heel ziek en zielig mannetje...koorts, niet eten, bijna niet drinken en heel veel huilen...als ik dit van te voren had geweten dan had ik de afspraak verzet
Wij hebben de afspraak voor deze prik vorig jaar wel naar een latere datum gezet. Ik zag het ook niet zitten om met een eventueel ziek kind op vakantie te gaan/zijn. Vervroegen kon niet omdat ik eerder geen afspraak meer kon maken ivm vakanties van de Cb arts enz. Jelle heeft zijn prikken uiteindelijk met 16 mnd gehad. Hij heeft er trouwens niet op gereageerd dus het was niet nodig geweest... Maar goed, ik wilde het risico niet nemen... Ziek kunnen ze altijd worden maar om het nou op te zoeken??