Mijn dochter spuugt sinds 1 week erg veel. Soms komt er zelfs 3 uren na de voeding nog wat zure melk uit haar mondje. Sinds 2 en halve week krijgt ze s'avonds 75 gram groenten, fruit zijn we nog niet aan begonnen. Zou het kunnen dat haar maagje moet wennen aan het vaste voedsel? Voorheen spuugde ze bijna nooit. Dit is haar schema: 6.30u fles 180 cc 11.00u fles 180 cc 15.00u fles 180 cc 18.30u 75 gram groente 19.30u fles 200 cc met 3 maatschepjes rijstebloem Ik heb ook al geprobeerd om de groenten iets eerder te geven omdat ik dacht misschien ligt het dan iets te zwaar op de maag. Maar eerder heeft ze nog geen honger en wil ze het niet hebben. Iemand enig idee hoe het kan dat ze in een keer zoveel spuugt?
Zou kunnen dat ze idd moet wennen, spuugt ze na iedere voeding veel? En als je de fles van 19.30 wat later geeft? Of zonder rijstebloem
Onze zoon is nu ruim 4 maanden en heeft sinds een week of 2 precies hetzelfde. Hij spuugt ook veel meer. Niet echt heel veel maar wel bijna na elke voeding en ook regelmatig een paar uur na de voeding. Hij lijkt er zelf weinig last van te hebben, alleen de wasmand is sneller vol Ik ben sinds een week helemaal gestopt met het geven van bv en we geven ook rijstebloem in de laatste fles. Missschien dat het daar aan ligt. Maar soms denk ik ook dat het gewoon komt omdat Nathan zo actief is als hij wakker is. dat het dan eerder omhoog komt ofzo Maar lees nog even mee of anderen het herkennen of tips hebben
Je zou de speen van de fles kunnen vervangen. Mijn zoontje begint altijd te spugen als de speen aan vervanging toe is. Hij drinkt bv uit een fles en als hij dan spuugt weet ik dat ik de speen moet vervangen.
Ze spuugt meestal niet meteen na de fles, maar juist 1 of 2 uren na de fles. Rijstebloem krijgt ze al een tijdje dus ik denk niet dat het daardoor komt. Ik gebruik 5 flessen en kan me haast niet voorstellen dat ik alle spenen zou moeten vervangen, want het maakt niet uit welke fles ik haar geef. Misschien komt het inderdaad ook wel omdat ze bewegenlijk is, alhoewel ze doet het ook wel eens als ze gewoon lekker bij ons in bed ligt. Gelukkig heeft ze wel gewoon goede plasluiers. Bedankt voor jullie reactie's