Hallo, Mijn dochter zou normaal gezien nu vrijdag haar BMR prik krijgen. Deze stond 3 weken geleden al gepland maar hebben we uitgesteld omdat ze niet lekker was. Ze is eigenlijk nog steeds niet lekker (verkoudheid), maar we kunnen niet blijven uitstellen. Nu is er vandaag op het kinderdagverblijf in de groep van mijn dochter een geval van bof vastgesteld. Paniek dus... Mijn man heeft als kind bof doorgemaakt en is blijvend doof gebleven aan 1 oor... We weten even niet wat gedaan. Het is natuurlijk niet zeker dat ze bof zal doormaken, maar haar immuniteit is al redelijk zwak (allergieen etc). Bovendien weten we ook niet of we haar nu vrijdag moeten laten vaccineren of niet. Want wat als ze bof krijgt EN de bijwerkingen van de prik?
Ik zou morgen gelijk even bellen met het rivm. Ik denk dat zij zullen adviseren om wel te inenten, maar ik ben geen arts. De kans dat je kindje nu iets anders heeft dan de bof is natuurlijk zeer wel aanwezig en als ze nu niet heel erg ziek is, is volgens mij geen reden om de prik uit te stellen. Bij een verkoudheie of e.d. heb ik zelf altijd gewoon laten inenten. Misschien bestaat er wel een manier om nu met zekerheid vast te stellen of ze al de bof heeft of niet? Hopelijk blijkt dit nu gewoon een onschuldige verkoudheid!
Bij een verkoudheid kun je gewoon laten inenten. Alleen bij koorts liever niet. Oh de bof!! Jeetje! Mijn man heeft het ook gehad en was gelukkig nog vruchtbaar. Niet meer zoals het moest maar goed genoeg. En jouw man doof aan een oor! Weet je, die bmr kan even een behoorlijk heftige zijn maar de ziektes heb ik liever helemaal niet. En zoals humptydumpty zegt even rivm bellen en de incubatie tijd afwachten. Gebeurd er niks dan zou ik snel gaan inenten. Sterjte ermee! Ik zou ook schrikken!
Ik heb net even met de ka gebeld en die raadt aan gewoon te vaccineren (ben zelf van belgie), omdat erger te voorkomen (zelfs als ze al besmet zou zijn). De incubatietijd is volgens het formulier dat ik heb meegekregen 6 tot 25 dagen, ik wacht liever niet nog een extra maand om te vaccineren...