Driftkikker (fase?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arti13, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zucht,..:D

Evy heeft dramatisch protesteren ontdekt dames en heren!

Nee is niet een woord wat in het vocabulair van onze kleine past. Bij nee of niet doen is het op de grond gaan liggen op buik of rug, armen en benen wild om zich heen slaan/stampen/maaien. Of gaan zitten en hoofd naar achteren gooien en dramatisch huilen. Ook een nieuwe favoriet,..haar hoofd bonken tegen, muur, verwarming, vensterbank. En dat doet pijn,..dus nog meer drama.
    Slapen en ook op de commode liggen gaat gepaard met hevig protest, direct omdraaien en proberen weg te komen uit mama's -gelukkig nog op tijd handelende- handen.

Herkenbaar?
    Hoe hou jij je baby/dreumes op het aankleedkussen?
    Wat doe jij bij zo'n driftbui. Ik zet haar nu op het kleed en laat haar even gaan. Dan gaat het wel weer over heb ik gemerkt.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    heey meis!

hier precies het zelfde! ik geef Liam iets in de handen dat hij altijd heel interessant vind maar normaal niet mag hebben,, dan is hij in iedereen even zoet,,

Ik laat Liam altijd lekker zijn gang gaan,, hij komt vanzelf wel weer naar me toe om het goed te maken ;) haha
    hier word hij vooral heel boos als ik idd nee zeg of iets af pak waar hij niet mee mag spelen,, oooh hij loopt gewoon rood aan van woede!!

Liefsz 8)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heerlijk he ;)! Wij noemen dat hier in huis echt meiden gedrag! Dit omdat Malou echt regelmatig een heerlijke drama qween kon zijn, al niet zo 'erg' als die kleine meid bij jullie (gelukkig is het op dit moment al een tijdje erg rustig met haar overigens;)) en Ruben heeft het op een enkel keertje eigenlijk nooit gedaan. Kortom daarom dus de term meiden gedrag! Kleine Benthe lijkt er ook al last van te krijgen :p die kan nu al erg boos worden als ze iets niet voor elkaar krijgt.

Op het aankleedkussen gaven wij als ze niet even stil wilden liggen iets om te spelen. Iets 'bijzonders' dus een kam, een dichte tube zalf, een tandenborsteltje. Verder maakten/maken we het juist vaak zelf ook even gek, dus niet even rustig liggen, prima, dan gaat papa/mama je gewoon lekker overal kietelen, kriebelen, scheten op je buik blazen (of rug als die bereikbaarder is op dat moment). Op een gegeven moment gaan ze hier dan vanzelf even stil liggen om te wachten op de volgende kriebel of blaasscheet en op dat moment dan doen wij snel even die luier ;)! Kortom hier een lekker afleidingscircusact ;)!

Met een driftbui hebben wij Malou altijd even in de box gezet, ze wilde dan absoluut echt helemaal niks. Dan dus lekker even in de box, even helemaal niet gestoord worden door papa/mama of broertje ;). Even gewoon de tijd hebben om jezelf te laten gaan en lekker weer tot rust te komen. Altijd zo gedaan, prima gegaan. Wij zijn overigens nooit bij haar weggegaan als ze in de box zat om zichzelf te worden, maar altijd erbij gebleven zodat ze weet dat ze echt niet alleen is. Na een paar keer ging ze dus ook zelf al als ze weer 'kuren' ;) had bij de box staan en eraan hangen en zo dus duidelijk maken dat ze erin wilde. Dat is dus zoals wij het opgelost hebben, jouw oplossing met haar kleed is ook prima vind ik (alleen was hier de box handiger omdat broertje lief dan ook niet bij haar kon komen, die had/heeft er namelijk een handje van dan bij haar te willen zijn maar zij wil dat niet...)

Succes in ieder geval met die kleine meid van jullie ;)!
    Liefs, Hanneke!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca doet het ook! Dramatisch en boos! Ik moet er soms wel om lachen hoor, maar dan zo dat hij het niet ziet!
    Ik leg hem op een vast plekje en zeg dat hij best boos mag zijn. Daar ligt hij dan boos te doen, maar het duurt nu wat korter, omdat hij elke keer op dezelfde plek terecht komt en omdat het mag! Dan is het voor hem kennelijk toch niet zo leuk meer om zo boos te zijn en stopt hij er weer mee.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Op het aankleedkussen gaat Evy meteen op handen en knieen zitten. Echt ze is zo lenig! Ze draait gewoon door haha. Maar misschien iets anders dan haar eigen speelgoed om af te leiden, is wel een goed plan! Dat ga ik eens proberen!

Ja er valt soms echt geen land met haar te bezeilen. Als je haar op pakt wordt ze alleen maar woest. Dan ben ik bang dat ze zich pijn doet, dus laat ik haar maar. Dat werkt toch het beste inderdaad. Het is ook niet erg dat ze boos is vind ik. Ze heeft dan goed door dat het niet mag, dus die boodschap is in ieder geval aangkomen! :)

Mijn moeder zei al dat ik hetzelfde was, dus zo moeder zo dochter :).

6. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hier ook aan de gang

hij wordt morgen 8 maand, maar tis een driftkikkertje geworden
    zo wil hij voor zijn kop niet plat liggen; liever rechtop

maakt verschrikkelijk drul/ lees woedeaanval-krijsen

wat wij doen isd bij de woede het gewoon negeren
    en vanaf hij stil is, hem recht zetten of aandacht geven

zelfde als hij bvb niet alleeb wil spelen.

zijn we ng maar pas bij begoinnen, dus ng niet echt resultaat
    maar ik heb er wel vertrouwen in

xxx

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hij zo'n driftig jongetje... ongeveer dezelfde leeftijd. Is denk ik een nieuwe fase van een eigen mening hebben oid.... Als hij iets niet wil dan is het meteen krijsen ipv mopperen. Eten is momenteel een drama. Slaan tegen de lepel, alles op de grond gooien en meppen met het bestek op het bord.
    Continue aan me hangen en als ik hem dan echt op de grond neerzet schreeuwt ie moord en brand...
    Ik ga ervan uiit dat het wel weer over waait...

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier soms ook van die driftbuien.... 'nee' kent ze even niet!
    Kan dan gaan brullen op de grond (zeg maar zoals in die supermarkt reklame:p), met d'r handjes en voetjes op de vloer slaan.

Op de commode is het de laatste maand ook regelmatig drama. En een speeltje/tube/kammetje geven werkt hier zo ongeveer 1x daarna kent ze het wel.....;)

Sommige momenten echt zelf willen eten, de lepel uit je handen slaan, tot ze zelf ook een lepel heeft.

Denk dat het een fase is en een deel frustratie dat ze dus bepaalde dingen niet (zelf) kan. Wij mogen haar gewoon vaak niet helpen - ze kan het zelf wel - niet dus.... En dan wordt het brullen.

Het is een echt dametje aan het worden, met meisjesstreken.
    Hier doen we nog weleens een afkoelingsperiode in de box (verder wordt die eigenlijk niet meer gebruikt). Dan zit ze even later weer gewoon lekker te spelen, en is ze het vergeten.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Is ook zo herkenbaar. 1 x iets nieuws en dan is de lol er af.
    Het eten gaat hier goed moet ik zeggen. Al wil ze inderdaad wel de lepel als we eten hebben dat met een lepel gegeten moet worden. Maar we laten haar vaak zelf eten. Gewoon met d'r handjes. Ze eet als nooit tevoren ;):).

Deel Deze Pagina