Sinds twee dagen is onze zoon zijn gedrag veranderd. Het is precies dat hetgeen voorheen goed was, nu niet echt goed meer is. Hij zeurt meer, maakt meer van zijn oren. Hij is minder rap content zal ik maar zeggen. Sinds vandaag heeft hij rode wangetje maar is nog wel speels etc. Geen koorts. Gisteren had hij een beetje plattere stoelgang. Zou dit te maken hebben met tandjes krijgen?? Moeten ze daar koorts voor maken? Mijn partner had bij zijn geboorte al een tandje en op 3 maanden de volgende dus dat kan misschien ook zo snel komen bij onze kleine? Of heeft dit te maken met een sprongetje? Soms weet ik niet wat te doen...ik pak hem op, dat is even goed. Dan leg ik hem eventjes op speelmat, gaat ook een tijdje goed en nadien weer niet. Hij is anders een hele brave en contente baby maar nu zit hij precies niet zo goed in zijn vel zal ik maar zeggen. Herkenbaar?
Sprongetjes heb ik geen verstand van, geloof ik niet zo in. Tandjes zou heel goed kunnen. Mijn zoontje had ook zijn eerste tandjes voordat hij drie maanden was. Stoelgang was idd ook anders. Of heel veel, of veel minder, of hij kon het niet kwijt, maar het rook in ieder geval altijd anders dan anders. Zullen mensen die in sprongetjes geloven gaan tegenspreken, want volgens hun oei ik groei bijbel is er dan echt wat met je kind aan de hand en kan dat niet van de tandjes komen. Dat de weerstand daalt tijdens het krijgen van tandjes en dat je kindje daardoor minder lekker in zijn velletje zit (mijn zoontje is steevast verkouden als er weer wat doorkomt) schijnt niet te kunnen. En dat ie niet in zijn hummetje is, als hij pijn heeft van doorkomende tandjes is dat helemaal niet zo raar hoor. Mijn zoontje ook. Snel boos, chagrijnig en gewoon zijn dag niet hebben (of week, hoe lang het ook maar mag duren). Ik vergelijk het dan maar met een hoofdpijn dag van mezelf. Niet ziek, maar ook niet super fit. En ja, dan kan ik ook minder hebben. Succes met je mannetje.
Het kan vanalles zijn. Sprong kan, kunnen ze wel even uit hun humeur zijn een paar daagjes Tandjes kan ook, koorts kan, maar hoeft echt niet. Soms komen tandjes door zonder aanwijzingen, andere keer zijn ze er goed ziek van.. Of gewoon een griepje/verkoudheid/wintervirusje onder de leden.. Over een paar dagen weet je meer : hij heeft OF een tand, OF kent nieuwe kunstjes, OF is gewoon lekker zijn oude ik
Ja het is eventjes afwachten. Vandaag slaapt hij veel meer als anders. Ik heb eens gevoeld maar voel nog niet echt een tandje ofzo klaarzitten.8) Kan ook zijn dat hij gewoon niet in zijn doen is voor een of andere reden maar jah, het is en blijft gokken eh. Spijtig dat hij het niet kan zeggen (ale in babytaal wel maar ik versta het niet (nog niet))
Ah koorts hoeft niet persé bij tandjes Hij is vorige week voor de eerste keer verkouden geweest en heeft mama nu aangestoken
Voor mij werkt het sprongenboek inderdaad als een bijbel Want mijn kleine man heeft er altijd wel heel erg last van! En iedere x komt het ook precies zo uit! Maar goed dat is ieder z'n eigen... Het ene kind heeft er wel erg last van van zulke sprongetjes en het andere kind totaal niet! Wat ik kan zien in de sprongetjes.. jouw kindje zit nu middenin een sprong! Je kleine is 12 weken en 1 dag oud.. en bij 12 weken zit er precies een sprong.. en die duurt ongeveer tot 12 en halve week. Daarna zul je waarschijnlijk zien dat je kleine meer kan dan daarvoor. Zo een sprong is altijd vervelend voor de kleintjes.. ze raken er van in de war van zo een ontwikkelingsfase en het is een beetje angstig voor ze... je moet het zo zien, voor een baby is het alsof ze iedere x weer wakker worden in een andere wereld. Dus alles is dan onbekend, behalve MAMA het liefst zijn ze dan dus ook bij mama.. dus troosten,troosten en nog eens troosten Maar goed, dat is hoe ik het denk. En mischien is er wel iets anders.. Ik denk een sprong meid. Maar het kunnen ook tandjes zijn Alleen bij tandjes doorkomen dan hebben ze geen koorts hoor, verhoging kan wel.. maar bij hoge koorts zijn ze gewoon ziek! Over een paar dagen zal het allemaal beter zijn! Volgende week is het wel over denk ik.. Succes! Liefs! xx
Ik heb geen 'Oei ik groei-bijbel' maar heb wel zeker de ervaring dat mijn zoontje af en toe periodes had (soms 3 dagen, soms 2 weken) waarin hij gewoon niet te genieten was en naderhand ineens een hele grote ontwikkeling bleek te hebben doorgemaakt. Noem het een sprong, noem het gewone groei, maar hoe je het ook noemt: het is vreselijk frustrerend en ik snapte het ook altijd pas naderhand Dan heb je er zo lekker veel aan, hahaha! Pas had hij weer zo'n periode en kon hij na een week ineens veel meer woordjes zeggen en veel beter stappen (nog maar 1 handje nodig ipv 2). Wij hebben vanaf 10 weken gedacht dat er tanden doorkwamen omdat hij steeds alle symptomen had (verhoging of koorts, rode wangen, zure poep, bulten in zijn mond, noem het maar op), maar de eerste kwam pas met 9,5 maand, hahaha!
ik geloof ik sprongetjes, omdat ze heeeel overduidelijk zijn hier...of als je als geen gelover wilt zeggen heeel toevallig... hele kind was een anatal dagen anders, huilerig hangerig sjaggo...vaak drinken...gewoon heel anders....duurde paar dgn en toen ienens weer helemaal back to hoe die was/is....inclusief de nieuwe ontwikkelingen zoals handjes ontdekt, dingen grijpen, veeel brabbelen, andere klanken etc etc
thanks Ja ik hoop dat het een sprongetje is want bijvoorbeeld daarnet kwam familie op bezoek en we gaven hem en hij begon direct van zijn oren te maken terwijl hij dit anders niet doet. Nadien was hij bij mij ook niet echt tevreden. Bij papa wel. Misschien voelt hij aan dat ik een beetje 'nerveus' ben omdat ik niet weet van waar het komt? Zou hij nu al 'vreemd' kunnen zijn tov andere mensen?
Ja dat kan zijn ivm die sprong. Hij heeft de laatste dagen ook wel wat bijgeleerd nu dat ik erover nadenk. Zo rijkt hij naar iets dat voor hem 'hangt' en hij probeert het ook echt te pakken.(de flinke ) En tandjes dat is afwachten wie weet hoe lang ze nog wegblijven hihi
Hij is huilerig inderdaad. Maar soms nemen we hem dan dicht bij ons en dan is het precies ook niet goed terwijl dat anders zo wel is. Zo heeft hij vandaag een voeding overgeslaan! Heel zn schema in de war Hopelijk slaapt hij mooi door tot morgenvroeg gelijk anders.
Zelf denk ik wel dat het een sprongetje is... herken er namelijk zoveel dingen in die ik ook met mijn zoontje heb gehad. En wat je vraagt over of hij al ''vreemd'' zou kunnen zijn tov andere mensen... je moet het zo zien, alles is vreemd voor hem op dit moment,zoals ik al eerder beschreef alleen het hele bekende is veilig voor hem. Dus dat is meestal MAMA maar dat kan ook goed papa zijn hoor Dus als er dan visite komt, dan is dat ook vreemd en eng voor je kleine. En inderdaad ik denk ook wel dat hij aan jou aanvoelt hoe jij je voelt mama en baby hebben zo een sterke band! Ik heb dat ook hoor met mijn kleine knul.. als ik me vrolijk,verdrietig of wat dan ook voel, voelt hij dat ook! Zoals ik al zei, ik denk echt dat dit volgende week gewoon weer over is ben heel benieuwd of dit ook zo is,dus laat dat ff weten hier! En verder, troost hem maar lkkr! Knuffelen! En vooral zelf rustig proberen te blijven! Weet dat dat soms best moeilijk kan zijn..vooral als ze bijvoorbeeld de hele dag al huilen en jengelen.. Mijn zoontje die heeft van alles sprongen erg veel last gehad.. best zwaar zo een periode, maar o' zo mooi als hij daarna weer allerlei nieuwe dingen kan! Dan voel ik me ech wel een hele trotse mama! hihi! Meid, als je vragen hebt, mag je altijd pb-en Succes! xx Liefs! xx
ja dus heel humeurig..?? dat was hier zo..niets was goed...pff haha... maar sindsdien heeft ie wel de nachtvoeding eruit gegooid en slaapt nu heerlijk klokje rond hier was het ook tegelijk regeldagen
Oja, en verder nog.. het mischien slechte eten en slapen hoort er ook helemaal bij! Met het eten, niet dwingen als ie niet wil eten..natuurlijk wel op letten of hij genoeg binnen krijgt over de gehele dag! En slapen.. tsja ons schema heeft ook wel een paar x overhoop gelegen.. Maak je er niet te druk om, want daar heb je alleen jezelf mee. Het ritme komt er vanzelf wel weer in meis Tenminste bij ons was dit zo.. Zo nu ben ik uitgekletst! Hahaha! Nee,ik bedoel het goed, want ik weet zelf hoe onzeker je er van kunt worden Succes! Liefs,xxx
@Diamaria: idd, zo had ik t nog niet bekeken ivm dat vreemd zijn. Het minder eten is voorbij, hij vraagt zelfs meer! Gisteren heeft hij maar 4voed. gevraagd. Vandaag laat hij er ook weer meer uren tussen. Qua voeding stond hij altijd al voor
Fijn dat het met eten al beter gaat En als ie mischien meer vraagt, dan kun je wat meer voeding geven en wat langer ertussen msichien weer.. zo ging dat volgens mij bij ons.. weet he allemaal nie precies meer Ben blij voor je dat t al beter gaat! Liefs! xx
Ja vind ik maar niets als ze niet zo lachen als anders 8) En ik denk dat ons uk wel een karaktertje zal hebben...
Thanks Hij is naar 4 voedingen overgeschakeld. Het zal wel een sprongetje geweest zijn want hij is weer wat vooruit gegaan qua voeding, qua bewegingen Hij is zijn buikspieren aan het oefoenen want als hij rechtzit, wil hij precies naar voren gaan Hij pakt alles ook beter vast