bmr prik ja of nee bij ziekte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    ik zal het evennuitleggen. Onze kleine man krijgt op 7/8 vlak na zn verjaardag de bmr prik omdat wij een maand later naar oostenrijk gaan (cb heeft dit zo aangegeven na mijn vraag hierover omdat er in oostenrijk meer gevallen bekend zijn). Maar nou is de kleine man vrijdag ziek geworden. Za en zo leek het wel goed te gaan maar vanaf maandag is hij ineens erg gaan hoesten en koorts. Dus vandaag naar de dokter gegaan blijkt bij bronchitis te hebben. Ik heb nu een kuur gehad voor 7 dagen dus tot volgende week dinsdag. Nu is volgende week woensdag die prik! mijn gevoel zegt dat ik de prik niet moet laten zetten. Ergens ben ik bang dat hij nog niet helemaal aangesterkt is en er dan alleen maar meer last van zal hebben. Maar een week later prikken wil ik ook weer niet (als ze dan al plek zouden hebben) want dan zitten we te dicht op de vakantie met de symptomen. Dus t is of nu laten prikken of gewoon met 14 mnd. Wat zouden jullie doen?

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Niet doen. Een kind moet in goede gezondheid zijn.

Denk dat het CB het je ook af zal raden. Hier vragen ze vooraf altijd naar de gezondheid van mijn dochter voordat ze prikken.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Daar twijfel ik dus over of t cb t af zal raden volgens de dokter zou hij zich over twee dagen wel al een stuk beter voelen dus ga er vanuit dat t na een week penicilline hij wel weer beter is. En de dag na die hele week peniciline staat de prik gepland. Ik vind het echter een rot gevoel omdat hij dan echt net beter en van die kuur af is.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hij zal dan wel beter zijn maar heeft wel veel energie moeten gebruiken om beter te worden. Daarom zou ik niet meteen een prik er achter aan gooien.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou het ook niet doen. Het minste wat je kan 'regelen' is dat je kind fit is bij bmr, om complicaties en onnodig ongemak zo veel mogelijk te voorkomen. Vind ik.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    O, en bmr zelf is ze hier niet ziek geweest hoor. Echt niet. Maar ze was toen wel fit.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Lastig. Ik heb vlak na een kuur een dktp-prik uitgesteld, maar dat is natuurlijk een andere vaccinatie en jouw zoontje is iets ouder. Ik zou hem nu niet vaccineren. Hoe lang na de prik kunnen ze er nog last van hebben? Zou je niet 1 week later ergens anders de prik kunnen halen? Dan is de kuur een week geleden en heb je nog drie weken. Hier is het altijd wel mogelijk binnen de gemeente een keer naar een ander cb te gaan.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Zou eens kunnen vragen of dat mogelijk is. Dat is dan de enige kans om het nog te doen voor de vakantie.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

AB doen een enorme aanslag op je darmen en je darmen regelen een groot deel van je weerstand. Die is dan dus laag, na de AB-kuur, en dus niet verstandig om er direct een vaccinatie achteraan te doen.
    Met 14 maanden dus gewoon de BMR.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou die bmr ook gewoon uitstellen en gewoon met 14maanden doen. Wij zijn al heel vaak met beide kindjes naar oostenrijk geweest (schoonouders hebben huis daar) en nooit wat gehoord over meer gevallen van bepaalde ziektes.

Onze zoon werd de volgende dag doodziek van de vaccinatie. Ontzettend hoge koorts (39+). Niet elk kindje is hetzelfde maar ik zou mn dochter niet vroeger laten enten (alleen maar voor vakantie tenzij het echt een land is waar een vaccinatie voor nodig is)

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier stond de prik gepland met 15 maanden maar omdat hij net aan de betere hand was van een keelpijn met koorts (de avond voor de prik nog koorts en op moment dat we daar waren niet) hebben ze hem voor een week uitgesteld. Week later die prik gezet en dat ging prima. Je kunt dus best even wachten met die prik.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Bedankt. Dit was wat mn gevoel ook al zei. Ik heb de afspraak afgezegd....

Deel Deze Pagina