Hoe een stuk tuin afzetten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisa2005, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben een vijver in de tuin en ik vraag me af hoe ik een stuk tuin veilig kan afzetten voor zoonlief van anderhalf.
    Een rooster op de vijver is geen optie aangezien onze katten de vijver als lounge- en drinkplek gebruiken (en mijn katten zijn net zo belangrijk voor me als mijn zoon).
    Nu wil ik een stuk tuin afzetten maar ik weet niet zo goed wat handig is. Een tuinhekje? Een paar palen met een net ertussen?
    Iemand een goedkoop en makkelijk idee?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik lees mee want heb hetzelfde probleem maar dan met een zwembad...

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Een hek eromheen bouwen?

4. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Idd gewoon een hek eromheen bouwen. Hebben mijn ouders (met giga vijver) ook gedaan ivm onze kids.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hek er omheen bouwen (en niet met gaas of netten), of vijver dichtgooien..

6. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb een stuk grasveld afgeschermd (weliswaar voor kippen) met van die konijnenren panelen, dit zou misschien een optie zijn? Katten kunnen eroverheen springen maar te hoog voor een dreumes om overheen te stappen!

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier geen vijver maar een sloot. Wij hebben een stuk tijd met een hekwerk afgezet.

Voor een vijver is het denk ik makkelijker/mooier om er toch een hekwerk overheen te maken, desnoods met grotere gaten zodat de katten nog kunnen drinken of een waterbak voor de katten maken?

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Idd ook gaas en palen, schoonouders hebben kleine vijver met betonrooster eroverheen geplaatst

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben het bovenste gedeelte afgezet met een tuinhekje.
    J. kan nu al goed het trappetje af lopen dus staat het hekje er niet meer tussen maar straks als D. gaat lopen en kruipen wel.

Al hadden we onze tuin zo aangelegd vorig jaar dat er een tuin hekje tussen kon.
    Tussen de 2 plantenbakken in waar je de houtenpaaltjes ziet staan kan een hekje gehangen worden.
    En achter bij de sloot hebben we ook een tuinhekje geplaatst.

tuinnieuw2.jpg

10. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wat een mooie tuin hebben jullie Corina :)

11. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Prachtige tuin Corina. Allemaal bedankt voor het meedenken, we gaan zelf een houten hek maken om zo de helft van de tuin af te zetten.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook een hek bij de sloot en halverwege de tuin een buxushaagje op de rand van het grasveld. Aan weerzijde van het gras is een tuinpad, daar een hekje geplaatst.
    , dus in het verlengde van de buxushaag.
    Dubbel beveiligd dus. Deels omdat ik de sloot echt eng vind en zo met een gerust hart mn dochter alleen op het terras kan laten spelen en deels om mijn borders te beschermen tegen haar avontuurlijke buien ;)
    Ziet er nog leuk uit ook!

Deel Deze Pagina