baby 16 weken wordt s nachts ineens steeds wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by humptydumpty, Jan 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Mn dochter sliep al enige tijd door, maar helaas lijkt dat verleden tijd. De afgelopen nachten begint ze om 12.00u al te spoken. In het begin helpt het dan om een speentje te geven, zodat ze verder kan slapen, maar naarmate de nacht vordert gaat ze steeds slechter weer inslapen om uiteindelijk rond een uurtje of 4 a half 5 alleen nog maar te brullen, tot je haar pakt :(. Ze kan eigenlijk geen honger hebben, aangezien ze gedurene de dag tegenwoordig pecies een liter drinkt (mag dus ook niet meer helaas). Ze krjgt ook al voeding voor hongerige baby's. Ze lijkt verder geen pijn te hebben (is overdag gewoon vrolijk) en de luier is ook het probleem niet. Ze slaapt overdag max 3 uur, dus ze moet toch ook gewoon moe zijn zou je zeggen. Verder gaat alles goed met haar en zijn er weinig bijzonderheden, behalve dat we aan het wennen zijn op het kinderdagverblijf. Iemand een idee wat het dan wel kan zjn (behalve een fase ;)) en vooral hoe lang dit gaat duren?... pfffff, mommy needs some sleep :(.

2. adi

adi Niet meer actief

Ze heeft waarschijnlijk wel honger. Rond deze tijd hebben baby's een heftige regel periode en willen ze vaak drinken.
    Je baby weet vast niet dat ze maar 1liter mag, en dat die al op is.

Wat je kunt proberen is om overdag bij sommige flessen wat minder aan te bieden (meestal lukt dat wel bij middagflessen) en het verschil dan s nachts te geven.
    Hoe laat krijgt ze haar 5de fles? Deze zou ik volledig op verzoek geven, wellicht komt ze dan pas rond 1 uur s nachts voor die fles.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Hier had ik hetzelfde, alleen was het iets voor de 16 weken.
    Ze heeft een poos doorgeslapen 's nachts, en opeens kwam ze weer de nachten. Ik leg haar nu dus weer aan 's nachts (maar geef dus bv dus zit niet aan max vast).
    Afgelopen nacht voor het eerst (sinds een week of 4, ze is nu 18 weken) weer zonder voeding, was wel even wakker maar dat kwam omdat haar neusje helemaal dicht zat. Heb haar schuin bij mij gelegd en toen weer in diepe slaap tot 8u vanmorgen.

Denk ook dat het een fase is, zou inderdaad ook proberen de voedingen zo te doen dat je 's nachts nog een klein flesje kan geven. Hier viel ze altijd gelijk weer in diepe slaap na een voeding.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja die fase hier ook gehad. Even tijdelijk weer flesje snachts gegeven en nu bij 19 weken is t weer over.

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Hier ook doorslapen tot 3,5/4 maanden. Vanaf toen steeds onvoorspelbare nachten...héél vermoeiend! Is overgegaan met 6 maanden. Toen sliep hij de klok weer rond...tot 3 dagen geleden;) hopelijk is het snel weer over! :)

6. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Je kan ook een klein flesje geven. Jou baby kan best honger hebben toch? Niet alle baby's hebben altijd genoeg aan die liter. Ik geef ook wel eens een flesje van 90/2 die 2 schepjes maken echt niet uit.

7. humptydumpty

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Hmm, misschien hebben jullie wel gelijk, jullie zijn zo unaniem :). Alleen verbaasd het me dan dat-als ze echt honger is- ze s ochtends eigenlijk altijd wel een beetje van haar fles laat staan, terwijl ze later op de dag veel groter flessen in een keer opdrinkt. Je zou dan toch zeggen dat ze s ochtends juist super veel zou willen drinken of niet?

Maar ik heb vandaag 80cc bij elkaar weten te sprokkelen en die ga ik vannacht gewoon lekker geven. Hopelijk hebben jullie gelijk en is dit de oplossing. Het voelt ergens een beetje suf, omdat ik laatst al van 5 naar 6 flessen overdag ben gegaan en dan zijn we nu weer terug bij 7, hahaha. Benjamin button in het heel erg kort. ;) Maar als het werkt, waarom dan niet.

8. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja 4 maanden Phoe hier ook gewoon drinken gegeven 150 met 3 schepjes.
    Ff over die liter is geen ramp hoor
    Die regel kennen ze alleen in Nederland vreemd genoeg

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Ik heb daar inderdaad ook nooit zo'n probleem van gemaakt...gewoon flensje geven als het helpt. Meestal zijn ze er ook zo weer vanaf.

10. humptydumpty

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Nou ik heb haar vannacht weer een flesje gegeven, maar of het probleem is toch niet honger of het flesje was gewoon niet groot genoeg, want ruim een uurje na het flesje begon het circus weer gewoon. Ik denk dat ik vannacht gewoon een iets groter flesje ga proberen. Ik probeer vandaag overdag maar weer iets meer "te sparen" en desnoods ga ik indedaad maar een beetje over die liter heen ;). Ik hoop dat het probleem was dat de fles (90/3) gewoon te klein was om goed te vullen. Hij was wel in no-time leeg.
    Pffff, kon een baby maar gewoon zeggen wat het probleem was, zodat je het kon oplossen en iedereen weer lekker verder kon slapen. Daarom vind ik peuters zoveel makkelijker dan baby's ;).

Share This Page