BMR prik: twijfels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had de BMR prik BLIJVENDE gevolgen voor jouw kindje?

1. Ja

2. Nee

3. Nee, maar ik ken wel iemand anders bij wie dit het geval was

4. Ja, en ik ken ook andere moeders bij wie dit het geval was

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Idem, en wij hebben ze wel samen gegeven. Misschien 2x een half dagje een klein beetje verhoging van gehad.
    Bij alle eerdere vaccinaties was ze steeds ruim 2 dagen erg ziek (hele hoge koorts vooral), dus deze enting viel gelukkig erg mee.

2. Nou, ik ben dan erg benieuwd, maar bij de DKTP hebben wij dus echt niks gemerkt....

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Boften jullie even :) Het leek hier elke prik erger te worden. (Waarschijnlijk reageerde ze zo heftig op de 'vulstoffen', want ze had verder geen bijzondere symptomen ofzo, ook niks aan overgehouden :) )

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 'gewoon' gevaccineerd volgens schema en alledrie hebben ze nooit ergens last van gehad. Ken ook niemand (direct of indirect) die wel schade heeft overgehouden aan vaccineren.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier heeft hij er niks aan overgehouden. Nou ja, vandaag bij de supermarkt had hij wel een driftbui omdat hij niet in de gele raket mocht voor 0,50 cent, maar of dat nou te maken heeft met de BMR betwijfel ik :cool: De vaccinatie-maffia denkt er vast anders over :D

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat moet wel. Die van mijn heeft ook onredelijke driftbuien. Bijvoorbeeld vanwege de Albert Heijn hamster :D

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij twijfelde teveel bij de 14 maanden, dus hem toen niet gegeven!
    We zijn er nog steeds niet zeker van wat we willen....

Ik denk als ze iets ouder is en haar lijfje het allemaal wat beter aan kan!
    En dan misschien idd ook wel apart vd MenC!

8. tuc

tuc Niet meer actief

nee bij mij niet, ken ook niemand en in alle Jaren dat ik op een kdv gewerkt heb en nu als gastouder ( dik 10 jaar bij elkaar nu) ook nog nooit gehoord

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Wij hebben pas rond de 18 maanden gevaccineerd, en de menC een maand later.
    Ik had heel veel drama verwacht, niets van gemerkt eerlijk gezegd! (en ik ben best sceptisch over vaccinaties)
    Onze zoon zal pas zn aller eerste vaccinatie krijgen als ik de borstvoeding af ga bouwen omdat hij volledig mee eet.. dat zal, als hij het net zo doet als ze zus, rond de 11 maanden zijn. Dus de dit komt dan pas als hij al 2 geweest is..
    Doe wat je gevoel zegt.. uitstellen, splitsen, beide, of gewoon met 14 mnd.. als jij je gevoel kan onderbouwen is het goed toch:)

10. gusto

gusto Niet meer actief

Ik twijfel nog steeds over deze prik. Mijn dochter is ruim 2 en heeft m nog niet gehad. Zoontje is 13 maanden en krijgt m voorlopig ook niet.

Ik woon in Italië en hier is de overheid al een aantal keer veroordeeld door het gerechtshof voor het betalen van een schadevergoeding aan ouders waarvan het kind er dus wél iets aan overgehouden heeft.

Hoewel ik niet zo goed weet wat ik hier van moet denken en het niet klakkeloos aanneem, zaait het bij mij genoeg twijfel om de prikken voorlopig niet te geven.

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn dochter heeft in december de bmr vaccinatie gehad en heeft na ongeveer een week toch wel even flink koorts gehad en ze was behoorlijk hangerig. Of het echt van de bmr kwam kun je in twijfel trekken, want een paar dagen ervoor waren we bij een vriendin waarvan het zoontje ook nog flink snotterig was.
    Van de andere vaccinaties heeft ze nooit last gehad. Als je kind niet lekker is zou ik niet vaccineren, maar dat adviseert het cb en het rivm ook. Afwijken van het programma zou ik ook niet zo snel doen aangezien het programma zo is opgebouwd om optimale bescherming te bieden.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, maar wat betreft horrorverhalen op internet.... Even een kanttekening. In hoeverre weet je 100% zeker dat het waarheid is en niet iemand die een antivaccinatiecampagne voert? Je kent die mensen niet persoonlijk en iedereen kan zomaar wat op internet gooien, al dan niet aangedikt. Geloof je echt klakkeloos alles wat op internet staat?
    Bovendien....als ik google op bijvoorbeeld hoofdpijn, kom ik bijvoorbeeld horrorverhalen over tumoren tegen.....
    De ergste verhalen staan altijd op internet. Terwijl bij de overgrote meerderheid niks aan de hand is, maar die pleuren hun verhaal dan ook niet op internet.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn neefje is heel ziek geweest, kregen hem niet goed bij en de trauma helikopter was al onderweg. Bmr hebben wij dus niet gegeven, en krijgen ze ook niet

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zou ik 'm gewoon geven.
    Wij hadden hier bij beide meiden vrij heftige reacties op de vaccinaties en door voortdurende oorontstekingen moesten we bij de oudste toen uit gaan stellen. Ik ben me in gaan lezen en heb besloten de BMR gewoon niet te doen. Heb zelf als kind alledrie de ziekten doorlopen zonder enig probleem. Mazelen is niet gevaarlijker dan een flinke griep, dus ik geef de kinderen de kans de ziektes te doorlopen. Doen ze dat in de kindertijd niet, dan krijgen ze de prik bij 9 jaar alsnog, omdat de risico's op complicaties bij het krijgen van de ziektes in de puberteit en volwassenheid WEL aanzienlijk zijn. Tegen die tijd is hun immuunsysteem volgroeider en zal die de vaccinaties beter aan kunnen.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter heeft de BMR vaccinatie nog niet gekregen, ze krijgt hem over 3 weken. Althans, dat is de bedoeling.

Ik twijfel nog steeds heel erg... Ik neig naar het wel vaccineren omdat de gevolgen van het niet vaccineren heel ernstig kunnen zijn.
    Ik heb hele enge verhalen gelezen en ik weet niet meer welke informatie betrouwbaar is.
    Ik denk dat ik het uit ga stellen tot ik het heel zeker weet.

De vorige vaccinaties heeft ze trouwens we allemaal gehad.

16. tuc

tuc Niet meer actief

bij iedereen die zo'n verhaal kent blijf ik mij afvragen, hoe weten ze nu voor 100% zeker dat het van die enting komt, kinderen kunnen nl echt ineens doodziek worden....is het geen ongelukkige samenloop van omstandigheden.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mij dochter had overigens 3 weken lang 2 hele grote pijnlijke bulten op haar beentjes door de DKTP vaccinatie.
    Volgens m'n huisarts is de vaccinatie verkeerd/onkundig gedaan door dat meisje van het cb.

Zij mag sowieso nooit meer aan m'n dochter komen.

De reden dat er kwik in de BMR vaccinatie zit, baart me trouwens een beetje zorgen.

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier net zo!

19. tuc

tuc Niet meer actief

gaat maar eens goed googlen op dat kwik en als je op geode sites kijkt dus niet kritisch prikken en ook niet het rivm maar onafhankelijke sites zie je gelijk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Voor zover ik gelezen heb zitten er geen kwikverbindingen (thiomersal) in de vaccins van het RVP. In de bmr zit een levend afgezwakt virus. Kwikverbindingen zouden deze juist doden.

Deel Deze Pagina