Een dag uit het leven van een baby van 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juff, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Mijn mannetje is nu bijna 6 weken, hij doet het super. Ik geef volledige borstvoeding, ook dat gaat heel goed.
    Ik heb alleen moeite met het vinden van een ritme. Hij krijgt om de 4 uur voeding en slaapt 's nachts lekker door.
    Maar hoe krijg ik ritme tussen de voedingen door? Moet ik hem na de voeding direct in bed leggen, of kan ik beter hem nog een uurtje ophouden en knuffelen? Hoeveel slaapt zo'n kleintje per dag? Is het belangrijk dat hij alleen slaapt in zn eigen bedje of kan ik hem ook gerust in de box leggen? Af en toe kijkt hij tevreden rond in zn bedje maar vaak huilt hij ook, alleen een speentje helpt dan. Veel vragen dus. Ik ben zelf erg van de regelmaat maar ik vind het met hem erg moeilijk. Hoe ziet de dag eruit van jullie kleintje, hoe zorgen jullie voor een ritme?
    Ik hoor het graag van jullie want ik voel me hierover nog erg onzeker...

Xx Juff

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat je het idee van een ritme een beetje van je af moet zetten.. gewoon lekker knuffelen en spelen en als je ziet dat hij moe wordt leg je hem lekker in bed te slapen. Louise sliep trouwens ook regelmatig in de box rond die leeftijd, lekker in de buurt bij mama en papa ;)

Je hoeft je niet onzeker te voelen, het komt allemaal vanzelf.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sinds een paar weekjes hebben wij beetje een ritme. Komt vanzelf hoor. Net zoals Manuela ook al zegt, lekker knuffelen.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij ons kwam het ritme toen we echt goed naar Merel gingen kijken. Eten als ze honger had, slapen als ze de eerste tekenen van vermoeidheid gaf, spelen wat ze wilde, soms in de box, soms op schoot, soms in de wipstoel enz. Gewoon goed kijken naar je kindje en dan komt het ritme vanzelf. Je hebt al een fantastisch ritme met voeden, je hoort het niet vaak om de 4 uur voeden. Bij ons was het in het begin toch wel om de 2 uur ofzo.

Wij deden Merel in haar bedje om te slapen (soms in de kinderwagen in de kamer als ze niet in eigen bedje wilde slapen, maar dat kwam niet vaak voor), nooit in de box, dat wilde ze niet. Ze keek dan alleen om zich heen en sliep niet. Het is heel wisselend hoeveel kindjes slapen op een dag. Merel sliep toen ze 6 weken was 1 uur en dan 1 á 1,5 uur wakker en zo de hele dag door.

Je kan een kindje niet in een ritme "proppen". Ze maken hun eigen ritme. En als er eenmaal een ritme is, veranderd die ook nog wel een keer of wat.
    Probeer het idee van ritme los te laten en laat het allemaal aan je kindje over, dat is het makkelijkst (vind ik tenminste ;) )

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dat je voed om de 4 uur vind ik al een heel mooi ritme. Toen Demi 6 wk oud was zat ik nog met moeite de 3 uur tussen de voedingen te halen.

Maar idd ritme is heel lastig met een kind. Als je denkt dat ze zus of zo doen, doen ze net wat anders. Ook ik ben erg van de regelmaat en heb daar erg aan moeten wennen.

6. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Nou idd net wat Lexi zegt al zo knap dat je elke vier uur voed. Nou en over een ritme gesproken volgens mij had ik dat pas toen ze drie maanden was ofzow hoor. Maarja sommige ouders hebben er na een week al een heel ritme in nouja komt vast wel goed!
    Succes

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa wordt woensdag 6weken. bij haar zit er ook niet echt een ritme in, alleen met de voedingen gelukkig al wel.
    7.45 fles. dan ff bij mama zitten en weer naar bed.
    11.30. aankleden en de fles (11.45), dan lekker in de box of wipstoeltje even spelen en vaak valt ze dan na een uurtje of ander half in slaap. ik laat haar dan lekker liggen als ze in de box ligt en als ze in de wipstoel ligt leg ik haar in de box.
    15.45. fles. even bij mama zitten en dan naar bed.
    19.15. in bad of gewassen worden, lekker een pyjama aan en dan de fles (19.45). na de fles lekker bij papa zitten en vaak dan in de box.
    23.00. fles en dan naar bed.
    3.45. fles en weer slapen.

dat is een beetje het schema wat alyssa nu heeft, de tijden zijn ongeveer, de ene keer heeft ze berenhonger en dan krijgt ze hem wat eerder en als ze nog herlijk ligt te slapen wordt het iets later. de enige fles die vasstaat en die ze dus wel iets eerder maar nooit later krijgt is die van 23.00, dan vinden wij het hoog tijd om zelf ook te gaan slapen.
    we zijn nu heel hard aan het hopen dat ze binnenkort snachts nog wat langer gaat slapen.

ik zou zeggen, geniet van je mannetje en als hij wakker is neem hem lekker bij je en kijk vooral goed naar wat ie zelf wil.

liefs doris

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    en als je dan eindelijk een ritme hebt, dan ga je naar minder voedingen, of is er een sprongetje of een tandje en dan is het hele ritme weer in de war.... ;)

Deel Deze Pagina