Sinds mijn dochtertje 7 weken was ben ik om verschillende redenen gestopt met BV en overgestapt op Nutrilon 1. Dit ging vrij goed alleen bleef ze de nog waterige BV ontlasting houden. Op een gegeven moment wilde ze de flessen niet meer goed leegdrinken en heeft ze een keer last gehad van witte ontlasting. Dit was echter eenmalig en zijn bij de HA geweest, die aangaf dat er niks aan de hand was aangezien ze geen koorts had en ze zag er ook totaal niet ziek uit. HA zei dat het waarschijnlijk wel aan de voeding kon liggen. Toen CB gebeld. Die weten ook niet wat het is. ze vermoeden misschien KMA maar goed dat lijkt me vergezocht aangezien ze helemaal niet huilt na de voeding, en verder gewoon onwijs vrolijk is. Inmiddels is ze bijna 4 maanden oud en vraag ik me af wat ze nou heeft. Elke keer na de voeding heeft ze waterige luiers die zowat tot aan haar nek zitten. Verder is het een vrolijk kindje. Ze oogt niet ziek en koorts heeft ze ook niet. Ze poept alleen een heleboel en tevens drinkt ze vaak maar tussen de 120 en 150 CC. (Zit op 4 voedingen) (is overigens geen grote baby) Zijn er mensen die mij tips kunnen geven? Of misschien ervaring hebben met hetzelfde?
Dat hadden wij ook met onze kleine meid. Wij gaven in het begin ook Nutrilon Standaard, tot ze op een gegeven moment alsmaar dunne luiers had. Ze dachten dat ze wellicht koemelkallergie had dus kreeg ze in het ziekenhuis Nutramigen, maar uiteindelijk bleek dat ze geen koemelkallergie had en konden wij eventueel overstappen naar Hypoallergeen. Dat deden wij en sindsdien geen dunne luiers. Totdat ze op het CB zeiden dat Hypoallergeen overbodig was en dat we gewoon de Standaard konden gebruiken. Nou gingen we weer overstappen en kleine meid had behoorlijke diarree dat er een dreigende uidroging op komst was. Ze heeft afgelopen maandag in het ziekenhuis gelegen, kreeg ORS en gelukkig ging het wel weer. Wij dus WEER overgestapt op Hypoallergeen (en daar blijven we nu ook op) en nu nergens last van. Dus misschien zou het met de voeding te maken kunnen hebben. Of je kan haar wat meer water aanbieden. Dus eventueel 120 water met 3 schepjes. Wij doen nu 150 water en dan 4 schepjes ipv 5.
mijn zoon van 10 weken heeft ook altijd superwatterige ontlasting. bij hemdenken ze ook aan koemelkallergie. maar bij nutrilon pepti heeft hij het ook. de ka zegt dat t verder nit zon probleem is.
Die van ons heeft ook altijd wel hele dunne ontlasting gehad. Sinds hij nu een groente/fruithapje krijgt wordt het dikker. Ik denk ook dat het normaal is aangezien ze nu ook alleen maar vloeibaar drinken. Wij gaven flesvoeding Friso
Bedankt voor jullie reaktie's. Ga toch eens proberen haar hypo allergeen te geven. Ben tevens sinds een dag begonen met fruit. (geprakt banaantje enz.) Misschien dat het daar ook al wat dikker van word. We zullen zien