Hoi, Dit vroeg ik mij af. Mijn dochter is vandaag 9 weken en 2 dagen. Toen ze pas geboren was deed ze, als ze op haar buik lag, wel haar hoofdje optillen. Nu eigenlijk niet meer, ze ligt ook nooit op haar buik. Maar als we dit oefenen blijft ze gewoon liggen. Als ze tegen ons aanhangt doet ze soms wel haar hoofdje naar achteren. Wanneer moeten ze hun hoofdje op kunnen tillen? Ik maak me er soms wel zorgen over, of is ze nu nog te klein om dit al goed te kunnen doen?
Dano deed het alleen als hij zin had en dat was heeeel weinig, pas sind een week of 3 doet hij het altijd als we hem op zijn buik leggen. maak je geen zorgen joh. ik geloof dat ze dat pas bij 3 maanden iun een hoek van 45gr hoeven te kunnen
Het is wel aan te raden om je kindje iedere dag eventjes op de buik te leggen, zodat de spiertjes in de nek etc. 'getraind' worden. Hier doet Bram het al vanaf zijn geboorte, hij vind het nu hartstikke leuk om op zijn buikje op het speelkleed te spelen, hij kijkt dan de hele kamer rond.
Dat doe ik ook. Elke dag eventje op de buik. Maar ze doet het nog niet. Zou ze het nu al moeten kunnen dan? Als ik haar vast heb dan houdt ze haar hoofdje wel heel stevig en valt het niet achterover ofzo. Dus ze is wel sterk. Wanneer moeten ze dit dan echt kunnen?
Ook Sam lag op haar buik gewoon met haard hoofdje tegen de grond... maar als ik haar tegen me aan had had ze haar nekje wel gewoon opgeheven, ik wist dan ook dat ze het kon. En na een of ander sprongetje ging ze ineens op haar armen steunen en haar hoofd omhoog, net alsof ze noooit anders had gedaan.