Hoe lang proberen te boeren na voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mary Jane, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Beste meiden,

Kunnen jullie mij vertellen hoe lang je je kindje rechtop bij je moet houden om te boeren na een voeding en het eten te laten zakken?

De huisarts zei dat dit minimaal een half uur moet bij iedere voeding.

Zal dit ook moeten als het kindje in slaap valt?

Of bij een nachtvoeding?

Thanks! MJ

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wat een flauwekul. Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Ze laten de lucht er ook wel uit via windjes.
    Ik zit misschien 10 minuten ofzo met haar na het flesje. En ik merk dat als ze slaapt na de fles ze bijna geen boer laat. En ze heeft er dan ook geen last van.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke boert meestal meteen, krijg nog niet de kans om haar tegen me aan te houden. Ze wil niet graag rechtop na de fles dus als ze niet boert geef ik het wel sneller op.

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    De eerste 2maanden kon Thijs moeilijk een boertje laten , op een of andere manier lukte het nooit zo goed. Even op de linkerzij leggen en dan weer omhoog helpt!
    Later is dat over gegaan en nu laat hij meteen een boertje na de voeding. s Nachts dan valt hij meestal aan de borst in slaap en dan leg ik hem meteen in bed. Het boertje wordt dan inderdaad wel een windje. Als hij er last van zou hebben dan zou hij er wel wakker van worden denk ik dan maar.
    Maar een half uur laten boeren vind ik wel heel veel hoor! Ik zet hem na de voeding wel even in de wipper zodat het kan zakken. Want als hij meteen in de box gaat dan spuugt hij.

5. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn meisje waarschijnlijk reflux heeft?

Ze vindt het ook helemaal niet fijn om rechtop gehouden te worden na de voeding. Ik laat haar liever nog even in de voedingshouding tegen mij aan liggen. En dan de voetjes wel een stuk later dan het hoofdje, zodat het een beetje kan zakken. Zo kan ik rustig een half uur met haar zitten, want dan ligt ze zelf ook lekker rustig. Ik heb het nu net geprobeerd, ben benieuwd hoe dat gaat.

6. randi

randi Niet meer actief

mijn meiden hebben ook reflux en zitten ook niet graag rechtop, ze boerde ook niet gemakkelijk maar heb nu wel een manier gevonden. ik zet ze rechtop met mijn één hand op hun buik en hun armen in de lucht. zo boeren ze binnen de 5 minuten. is een techniek die ik vanop pediatrie heb geleerd

Deel Deze Pagina