Hallo allemaal, Ik heb een zoontje van bijna 8 maanden. Hij heeft net een week met hoge koorts achter de rug. Dit was voor mij als bezorgde moeder egt een 4 rottige dagen, want voelde me zo machteloos. Maar de hoge koorts is nu weg, maar donderdag nacht werd hij ineens wakker en begon heftig te huilen. Zo heb ik hem nog nooit mee gemaakt. Ben bij hem geweest en wou hem voeden, maar dit wou hij niet. Ik heb hem na dat ik hem verschoond en getroost had weer terug in bed gelegd, maar hij lag nog niet eens en begon alweer heftig te huilen. Heb hem even laten gaan, maar naar een 10 a 15 min naar dat doordringende gehuil te hebben geluisterd ben ik weer naar hem toegegaan en heb hem mee genomen naar beneden, maar hij wou niet drinken niet eten en een schone kont had hij al gehad en besloot hem te temperaturen. 36.3 graden! Was ten einde raad en heb hem bij ons in bed neer gelegd waar hij 1 uur tot 1,5 uur heeft geslapen en weer begon te gillen. Ben met hem in de kamer gaan zitten heb hem getroost, maar pas om 7 uur was hij zo moe dat hij in zijn eigen bedje in slaap is gevallen. 1,5 later was hij weer wakker. Nu vanacht begon hij weer heftig te huilen ik heb hem proberen te voeden, maar dit wilde hij niet, schone kont hielp ook niet, maar na een uurtje kon ik hem weer in bed leggen en slaapt hij weer, maar niet vast.. (heb een babyphone met camera). Het kunnen zijn tandjes zijn (daar heb ik nu druppels voor), maar egt dat gehuil!!! Hij kan mij niet vertellen wat er is, maar maak me zorgen. Heb ook de dokter gebeld, maar die zegt dat het idd wel eens door de tandjes kan komen en ook doordat het ritme door die koortsweek is verstoord. Maar ik hoor graag van andere moeders die ook in zo'n sittuatie hebben gezeten. Of iig een aantal tips wat ik hier nou mee aan moet, want ook als hij niet huild pieker ik me suf over wat er nou aan de hand is. alvast bedankt, Gr een ongeruste moeder! wietskuh
als mijn dochtertje zo ontzettend huilt ´s nachts en het komt door pijn van tandjes dan geef ik haar een zetpil, is hier nog maar 2 keer voorgekomen dat ze het echt niet meer trok en na de zetpil heerlijk ging slapen, was dus duidelijk pijn. heb je dat al eens geprobeerd? want al die druppels etc voor tandjes werken hier niet namelijk, alleen een zetpil. als het nou langer dan een week aanhoudt dan zou ik wel even stoppen met paracetamol, maar ik zou er ook niet al te benauwd over doen.
Onze dochter is vaak ook een paar nachtjes 'ontregelt' als ze ziek is geweest. Dan wordt ze een aantal nachtjes rond dezelfde tijd wakker. De eerste nacht is dan het heftigste (veel huilen) en na een paar nachten hoest ze bv alleen maar een keer en slaapt dan verder. Het ligt eraan hoe lang ze huilt, maar meestal laten we haar in bedje liggen (kwartiertje tot 20 minuten). Als ze echt overstuur gaat huilen dan gaan we natuurlijk wel naar haar toe. Maar onze ervaring is dat ze nog erger gaat huilen als we naar haar toe gaan (maar dat is bij elk kindje anders natuurlijk). Meestal slaapt ze ook na een minuut of 10 weer... Als ze echt overstuur is, hebben we haar ook weleens een zetpilletje gegeven. Als niks helpt (niet willen eten, knuffelen, schone broek gehad), en je vermoedt dat je kindje pijn heeft is dat misschien wel een oplossing... Succes!