Hallo dames, Ik heb nu al een aantal weken dat ik op werkdagen vanaf uurtje of 2 smiddags buikpijn begin te krijgen. Niet heel heftig ofzo, maar zo'n vervelend gevoel of dat ik teveel gegeten heb, lucht in de weg zit, broek te strak zit of iets dergelijks. Ik moet dan nog 3 uur werken en als ik dan naar huis ga is het gewoon vervelend. Thuis aangekomen wil ik eerst languit liggen en meestal trekt het dan wel weer weg. Ik heb een zittende baan maar loop gedurende de dag een aantal keer naar het toilet, of naar collega's op andere kamers in het gebouw. Tussen de middag ga ik regelmatig blokje om dus beweeg wel iets. Hebben jullie dat ook? en wat doe je ertegen? Ik vind het ook al wat om om 15.00 tegen m'n baas te zeggen van, he ik ga naar huis want begin buikpijn te krijgen. Ik voel me verder goed.
Ik heb aan het einde van de werkdag ook buikpijn, maar ik werk juist staand. Ik heb het gevoel dat mijn buik dan groter wordt door lucht en eten en drinken gedurende de dag en dat ik gewoon pijn aan mn darmen heb... Oplossing heb ik niet echt voor je... Thuis neem ik een warme douche en dat verlicht wel wat.
Ik heb het ook erg gehad. Ik kon geen normale zwangerschapsbroeken meer verdragen (met zo'n hoge band), die drukten me te zeer in mijn buik. De rand van het niet-elastische deel werd vervelend, hoe laag deze ook zat. Ik heb toen van Esprit broeken gekocht met een elastiek aan de voorkant, die heb ik nog lang wel kunnen verdragen. Op het eind alleen maar leggings met jurkjes aan gehad, was hoogzomer, dat scheelt) Ik denk dat het een vorm van bandenpijn is. Wat ik op een gegeven moment deed was in de pauze in de auto ff de stoel plat leggen en ff gaan liggen. Dat verlichtte wel wat. Na een tijdje moest ik echt om 15u naar huis vanwege de pijn. Ik kan nog steeds niet goed tegen broeken die in mijn buik drukken, dus draag nog regelmatig mijn zwangerschapsbroeken.
Bandenpijn voelt duidelijk anders. Ik heb nog helemaal geen dikke buik en draag ook nog geen zwangerschapskleding. Het gekke is dat ik dit alleen heb als ik aan het werk ben. Een dag thuis of weekends dus niet. Terwijl ik thuis het huishouden doe op vrije dagen dus ben ik ook druk. Daarom vraag ik me af of het komt van teveel zitten.
Dat komt denk ik zeker van te lang zitten. Probeer eens een broek die wat losser bij je buik zit en of het helpt om even plat te gaan in de pauze.
Het kan zijn dat je aan het einde van de dag wat meer opgeblazen bent gezien je darmen hard aan het werk zijn geweest. Ook kan het zijn dat je gedurende de dag wat inzakt qua houding. Of je kindje is anders gaan liggen; ik heb dat soms zomaar; ineens drukkend gevoel, wat benauwd.
Ook gehad. Zeker tegen de laatste werkweken aan. Heel vervelend! Probeer tussendoor ook wat meer te bewegen en een rondje te lopen. Misschien heeft je vk nog wat tips!
Herkenbaar! Ik merk dat het een combinatie is van mijn darmen (het begint echt na de lunch) en (te) strakke broeken. Ik draag inmiddels zwangerschapsbroeken, hoewel ik mijn eigen broeken nog altijd dicht kan krijgen. Ik merk dat het helpt om minder strakke kleding te dragen namelijk. Is misschien het proberen waard...
Ik droeg tot voor kort ook nog mijn normale broeken en had ook (kantoorbaan) aan het einde van de dag buikpijn. Bij mij is het over sinds ik positiekleding draag. Ik had toch het idee dat alles wellicht teveel geplet werd en in de verdrukking kwam waardoor ik buikpijn kreeg. Misschien is dat bij jou ook het geval?
Ik had hier ook last van mij werd geadviseerd toch meer te rusten. Mag de 1/8 pauze extra aan einde van de dag houden en dat scheelt een hoop