Eten en drinken tijdens warme dagen...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kaatje1603, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ik weet / hoop dat ik niet de enige ben... Er zullen vast meer dames zijn die last van de warmte hebben!

Lichamelijk valt het me nog mee, als ik genoeg rust pak! Maar wat ik van mijzelf ken ik dat ik altijd wat licht in mijn hoofd wordt met warm weer, altijd al gehad!
    Komt denk ik omdat mijn eetlust altijd naar een minimum zakt met dit soort weer... Alleen nu ik zwanger ben hakt het er wat steviger in! Dus dwing ik mijzelf om wat te eten...

Drinken idem dito, ben een slechte drinker en moet nu wel... Voel me er zo belabberd onder...

Dus dames, even de vraag hier: hoe doen jullie dat? En hebben jullie nog tips? 😄

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb altijd flesjes water in huis, wat mij echt helpt om voldoende te drinken. Hierdoor heb ik inmiddels een waterverslaving opgebouwd:D

Verder fruitsalade met dit weer vind ik heerlijk

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Idd fruitsalade, of een lekkere maaltijdsalade. Qua drinken drink ik Slimpie (om toch zo water binnen te krijgen) en 's avonds een glas cola light. Een glas ijskoude melk vind ik ook heerlijk, helemaal die fruitmelk van Campina.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Gister heb ik wat plantjes in de tuin gezet en daarvan had ik het zweet 3 lagen dik staan. Heb daarna binnen gezeten om af te koelen en eigenlijk niet meer buiten geweest. Voelde me daarna ook slecht terwijl ik normaal heel goed tegen warmte kan.
    Vocht binnen krijgen hoeft niet alleen door te drinken, kan ook door fruit of ander eten.

5. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik eet waterijsjes of mijn leven er vanaf hangt :). Verder ranja, water en melk. Ik eet op vaste tijden brood/avondeten, want als ik dat niet doe voel ik me heel slapjes..

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb im de zomer nooit zin om te eten. Ik eet voornamelijk salades (of een pastasalade) of vis van de bbq. Vaak ook gewoon stokbrood met tapenade.

Ik drink veel water met fruit erin. S'ochtends of de avond van te voren in de koelkast zetten, dan kan de smaak er lekker intrekken. Met citroen en aardbei of citroen en mint, jammie!

En veel waterijsjes inderdaad!

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zorg trouwens ook voor wat zoutig eten, ik merk zelf dat ik heel graag veel fruit eet en zoetig drinken drink, zoutig trekt me bij warmte minder, terwijl je lichaam juist ook zout nodig heeft. Dus bv een cup-a-soupje ofzo 's middags! Of een bakje gezouten nootjes. Te veel zout is natuurlijk ook niet goed, maar te weinig kan ook zorgen dat je je slap en licht in je hoofd voelt.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Met het warme weer heb ik nooit trek ik warm eten. Ik maak salades van slasoorten, radijsjes, tomaatjes, paprika, pijnboompitjes, granaatappelpitjes en die meng ik met:
    Limaboontjes, of
    Canneliniboontjes, of,
    Borlottiboontjes, of
    Mais, of
    Kidneyboontjes, of
    Plakjes kipfilet voor op brood in stukjes gesneden.

Verder veel fruit :)

9. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik ben ook echt geen drinker en met dit weer merk ik wel
    Dat me lichaam er ook meer behoefte aan heeft.
    Ik vind heel veel soorten sappen/fris niet lekker dus daardoor
    Drink ik ookal weinig.
    Het enige wat ik nu drink zijn flesjes koud water. Die ik elke dag opnieuw
    Vul en in de koelkast leg

Eten hoeft niet heel zwaar te zijn, kleine beetjes over de dag heen?
    Crackers? Rijstwafels etc in de ochtend en dan wat later yoghurt of vla nemen?
    Ik noem maar wat.....ben zelf ook moeilijk met eten en drinken met dit weer.

10. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Wauw! Thanks voor alle tips dames...
    Ik denk idd dat kleinere beetjes verdeeld over de dag beter gaan werken!

Morgen maar eens fruit enzo inslaan :)

11. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik heb vandaag lekker genoten van veel watermeloen tussendoor! Heerlijk!

Deel Deze Pagina