pijn in bovenbuik,vol gevoel misselijk,22wk zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fem82, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem82

Fem82 Nieuw lid

20 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Ik ben vandaag 22wk zwanger van de 2e.tot vandaag ging alles goed.
    Eind vanmorgen werd ik ineens misselijk en heb sindsdien een pijnlijke strakke buik.
    Ik herken het ook niet... Een harde buik heb ik al wel gehad,dat komt en gaat weer.
    Maar nu voelt mijn buik strak aan en als ik bovenaan mijn buik duw,dan doet het wat zeer.zeurende pijn zeg maar.Soms steekt het ook wat vanuit de buik zelf.ook de misselijkheid en vol gevoel is er nog.Ineengedoken zitten was zowiezo al niet prettig,maar nu heb ik helemaal het gevoel dat ik flink rechtop moet zitten of zelfs uitgestrekt zitten met de buik voelt beter...
    Het kindje voel ik gewoon bewegen,dus dat lijkt in orde...ik maak me alleen zorgen om mijn pijnlijke buik.

Is het reden tot bezorgdheid?of komt dit wel vaker voor en gaat her vanzelf weer over?

Gr,Fem

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fem,

heb je je urine al laten onderzoeken. Want wellicht is het een infectie die je baarmoederspier wat overstuur maakt. Een continue pijnlijke buik is medisch gezien niet zo erg; een soort wee-achtig frequentie kan wel reden tot onderzoek zijn. Meestal gaat zo'n gespannen buik over als je rust en warmte gebruikt. Wellicht ben je 's ochtends of de dag ervoor drukker geweest dan anders. Ook het kindje kan door bewgingen of zijn houding de baarmoeder irriteren. Dus meestal is dit niet gevaarlijk en heb je wat ontspanning nodig. Indien je bloed velriest of wel een soort wee-achtige pijn hebt, moet je je vk even bellen voor advies.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina