Wat een onzekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik had nooit gedacht dat het begin van een zwangerschap zoveel onzekerheden met zich meebracht. Ik ben nu 7 weken zwanger en steeds speelt er door mijn hoofd dat ik een miskraam krijg. Het is nergens op gebaseerd, dan alleen dat er mensen in mijn omgeving zijn die een miskraam hebben gehad. Het is mijn eerste zwangerschap en weet dus ook niet wat ik moet voelen en voel dus ook vanalles of juist helemaal niets. Zo schrok ik vorige week van bruin bloed bij het plassen en dacht uiteraard dat het mis was. De verloskundige gebeld en die heeft me gerust kunnen stellen. Alleen nu had ik enkele dagen geleden s'nachts enorme krampen, ik ben erg rustig gebleven en kan me niet eens meer herinneren of het nu echt was of dat het gedroomd is. Nu zag ik gisteren weer bruin bloed en begin me weer zorgen te maken. Ik voel nu alles 2x zo erg of juist niet. Zo denk ik dat de pijn in mijn borsten minder is, omdat het niet goed is gegaan. Ik ben er zelfs bijna van overtuigd dat ik een miskraam heb gehad. Ik kan het allemaal wel rationaliseren, maar emotioneel is het echt een ramp. Ik wordt helemaal gek van mezelf. Is dit nu echt normaal en maak ik me zorgen voor niets? Ik weet ook wel dat bij iedereen de zwangerschap anders verloopt. Ik hoop dat je me gerust kunt stellen. Het is voor mij nog 2 weken tot aan de eerste afspraak met de verloskundige en kan ik eventueel een hartje horen kloppen, maar 2 weken duren nog erg lang, laat staan 5 weken voor de echo. Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Kristje78

Je hebt helemaal gelijk Deze periode is vreselijk onzeker!
    Bloed verlies komt regelmatig voor in de vroege zwangerschap. Bruin bloed wijst op oud bloed. Dat is meestal afkomstig van je baarmoedermond. Deze is namelijk zeer goed doorbloed in de zwangerschap en bij enige aanraking zoals hardere ontlasting, geslachtsgemeenschap. kan de baarmoeder beschadigd raken waardoor er een wat bloedverlies is. Zwangerschapsverschijnselen worden minder naar mater de zwangerschap vordert, hier kun je niet op oordelen of je zwangerschap goed is of niet.
    Het is heel normaal dat je onzeker bent, Je hormonen delen hierin mee.
    Laat je niet gek maken, vertrouw op je lijf! En zet m op de aankomen twee weken!
    Liefs imke

3. Niet meer actief

Ik heb afgelopen week een echo gehad, om me zo gerust te stellen. Was super, want alles was goed. Heb ik me het hele weekend zorgen gemaakt om niets. Maar ja heb nu wel bewijs dat het goed is en gaat. Nu nog even de laatste onzekere periode en dan ben ik helemaal gerustgesteld. Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Kirsten

Deel Deze Pagina