Wat is een goede kinderstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SportySteenbok, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wat vinden jullie een goede kinderstoel?
    De Stokke? Of juist eentje waar de stoel wel een eigen blad heeft?

Ik hoor graag ervaringen! :)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind de Stokke júist fijn omdat je kindje dan gewoon echt aan tafel kan zitten. Hier dus de Stokke tripp trapp en ben er erg blij mee.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb er een van de ikea en vind dt heeeel habdig

Ik leg nl een paar stukjes eten op t blad en soms word dat natuurlijk helemaal uitgesmeerd
    Heb een glazen eettafel en ben te lui om elke dag dat ding helemaal schoon te boenen(3x per dag)
    Dus ik vind het eigen blad echt heeeerlijk!

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat blad moet je toch ook schoonmaken? :p
    Ik doe trouwens gewoon een tafelkleed op de tafel :)

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb er 'gewoon' 1 van de Ikea. Daar kan je het blad ook afhalen zodat je kindje aan tafel kan eten maar ik gebruik hem eigenlijk altijd met blad. Ideaal en niet duur.

6. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    We hadden al een Stokke voor de oudste. Bij nummer 2 hebben we een Ikea stoel gekocht. Die is wel lekker makkelijk overal bij te plaatsen en handig te verplaatsen als je ook nog een kind vast hebt.
    Inmiddels vindt de jongste de Stokke veel interessanter dan de Ikea stoel en is het dus een dagelijkse strijd wie er op de stoel mag zitten. Nogal gevaarlijk, omdat de oudste daar niet heel subtiel in is.

Binnenkort komt er dus een tweede Stokke. Hij is wel heel fijn, maar het neemt wel wat ruimte in aan tafel en moeten dus even gaan schuiven met meubels.

7. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik vind stokke fijner als ze wat ouder worden. Voordeel vind ik dat ze echt aan tafel mee-eten, en ook dat de beentje niet bungelen. Vind wel dat ze in de stokke pas laat goed kunnen zitten.

Ikea stoel vind ik echt een pracht uitvinding voor buiten/vakantie/oppas noem maar op. Voor kleine portemannee's ook prima, maar als je de keus hebt zou ik stokke doen (via marktplaats..) Vind het ook veel mooier staan en weinig ruimte in beslag nemen omdat je de onder de tafel schuift.

Succes met je aankoop!

8. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Voor de stokke is er een blad los bij te bestellen. In de kinderopvang maakten we veel gebruik van de tripp trapp stoelen, zelf vond ik ze ook erg handig in gebruik.

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
  10. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hier voor het dagelijkse gebruik absoluut een tripp trapp! Voor beeb2 komt er ook een tweede tripp trapp.

Daarnaast hebben wij ook zo'n goedkope van Ikea, ideaal om mee te nemen, voor buiten etc. Maar ik zou hem zelf nooit als 'vaste' stoel nemen aangezien de beentjes geen steun krijgen, de poten altijd in de weg zitten en je erover struikelt en je hem niet netjes onder tafel kunt schuiven.

11. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    wil je een stoel met veel mogelijkheden, erg comfortabel voor je kindje, maar NIET mooi, dan is de chicco polly ideaal. Kan in meerdere standen ook ligstand. Kan hoog voor aan hoge tafels, kan laag. voeten kunnen apart versteld zowel in hoogte als in hellingshoek. Je kunt hem zo inklappen en aan de kant zetten. Kindje zit echt als een koning/ koningin in de troon. Maar erg mooi vind ik hem niet.
    Maar ik heb hem gekregen dus een gegeven paard mag je niet in de bek kijken haha. Ik gebruik hem en mijn kinderen zitten er heerlijk in.

12. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een Stokke fan en voor erbij een Ikea stoel. Met name als ik bij de zithoek de fruithap of een ander tussendoortje wil geven, als we op visite gaan en buiten.

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Mee eens!

14. Linana

Linana Niet meer actief

gwn de ikea stoel :)
    Waarom? omdat ik niet heel veel behoefte had en heb om zoveel geld aan een kinderstoel uit te geven.

15. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 'ikbendapper' stoel. Zijn er erg tevreden over. Schijnt zelf nog iets beter/veiliger te zijn dat de tripptrapp.

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook de tripp trapp.. Ook met de newbornset.. Ideaal omdat je kindje meteen gezellig mee aan tafel kan.. In de kinderopvang gebruikte wij ze ook en ben d'r heel tevreden over.

17. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier hebben we gekozen voor de Tiamo meegroeistoel. Vonden we toch iets voordeliger dan de Stokke tripp trapp.

18. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    Hier ook een stokke met een blad voor op de tafel. Ik vind het een ideale stoel.
    in onze auto ligt standaard de ikea stoel. Als we dan ergens op visite zijn kan ze er altijd bijzittten

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Tripp trapp!!! Komt hier dadelijk een tweede tripptrapp in huis!

20. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Wij gaan voor een tiamo. . Weet alleen nog niet of we voor de meegroeistoel of combistoel gaan.....

Deel Deze Pagina