Bnauwd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Saartje26, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Wie kan mij helpen? Ik ben nu 11 weken zwanger en heb overdag, maar vooral 'savonds een heel benauwd gevoel. Het is dan net of ik niet helemaal goed kan inademen en dit word dan (door de slechte ademhaling, denk ik) steeds erger. Vrijwel niets helpt hier tot nu toe tegen.... Ook de huisarts kon niks voor mij doen omdat ik ivm de zwangerschap geen medicijnen mag. Ik hoefde niet langs te komen dit vertelde de assistente mij. Dus daar heb je niks aan....

Kent iemand dit en heb je tips voor mij? Dan hoor ik ze graag!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik weet niet of je het mag hebben tijdens je zwangerschap (zou je even op moeten zoeken of na moeten vragen aan je ha/vk). Weet je ook wat de oorzaak ervan is?

Maar bij mij helpt Rhinocaps wel goed, dat zijn van die balletjes die kun je in warm water doen om te stomen of je knijpt ze uit op een doekje en legt dat bij je gezicht op je kussen als je gaat slapen.

Wat je vooral niet moet doen is in paniek raken want dan wordt het ook erger. Probeer zoveel rustig te blijven

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

3. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    ja dat had ik nou ook toen ik net zwanger was.

ongelofelijk kortademig was ik geworden .de huisarts zei tegen mij dat ik zowiezo een hoge geforceerde ademhaling had en dat nu ik zwanger was extra verhoogd was. en dat zou komen omdat je nu ineens veel met je gebeurt lichamelijk en ook geestelijk en dat dat makkelijk op je manier van ademhaling kan slaan.bij mij werd het op een gegeven weer rustiger.

groetjes iris

4. Niet meer actief

hadden jullie dat ook in combinatie met hartkloppingen? ik wel namelijk

bij mij komt het en gaat het in ieder geval, het is niet iets constants

5. paas

paas Lid

14 sep 2006
    10
    0
    0
    Hoi, kan het ook zijn dat je hyperventilatie hebt. heb hier zelf ook wel eens last van. daar kan je het echt benauwd van hebben. Gisteren had ik ook last van steken rond mijn hart. Ook door hv denk ik. Als ik dan rustig ga zitten en rustig ga ademen(buikademhaling) komt het weer goed. Ik hoop voor je dat ze snel vinden wat het is, en dat je er wat aan kan doen.

groetjes Paas

6. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hartkloppingen is volgens mij heel normaal want je lichaam is hard aan het werk en je bloed stroomt sneller.

gr iris

Deel Deze Pagina