Ja ik ben dan wel weer vreselijk nieuwschierig wat er gaande was, dat hij ineens weg is. Tis er al aardig pittig geweest vond ik, maar toch bleef hij telkens staan... En nu net als ik weg ben gebeurt er dus iets waardoor het topic verwijdert wordt? Hmm, jammer jammer.
hoi hoi, gezellig!! kom me ook even aanmelden. wie van jullie heeft een marokkaanse man?? toch altijd grappig waar zo`n topic als de vorige op uit loopt soms gingen mijn nekharen echt overeind staan, maar merk zowieso dat sommige mensen snel hun mening klaar hebben staan over "buitenlanders". bijv dat onze dochters de achternaam van papa hebben. wordt er toch regelmatig gezegd goh dat je daar voor gekozen hebt, want met mijn achternaam zouden ze veel eerder geaccepteerd worden in de maatschappij. alsof ze niet trots mogen zijn op hun buitenlandse bloed
Hier een turkse man. Als wij kindjes krijgen, zullen ze ook zijn achternaam houden! Ze zijn toch net zo goed turks als nederlands?! Ben wel benieuwd waarom het vorige topic gesloten is...ik had nog een reactie geplaatst en was heel nieuwsgierig wat daarop gezegd was!
Hier ook een turkse man. Hihi Onze dochter krijgt ook mijn man's naam, en ik vanaf januari ook. (wij zijn nog niet getrouwt voor de wet, in januari wel ) Heb daar nooit over getwijfeld hoor! Krijg er tot nu toe gelukkig ook nog geen rare vragen over.
die van mijn komt uit beni touzine. hij heeft daar tot zijn 4e gewoond en is toen voor 1 jaar naar ned. gekomen. toen heeft hij weer tot zijn 7e in marrokko gewoond, om daarna weer naar ned. toe te komen. wat wel heel graapig is dat hij toen hij van zijn 4e tot 5e jaar hier in ned. woonde hij in hetzelfde dorp als mij woonde en 1 klas boven mij op school zat. erg bijzonder vind ik het dat we elkaar dus vroeger misschien al wel zijn tegen gekomen.
Even een inbraak. Ik heb een melding gemaakt van een zekere reactie die ik helemáál overbodig vond en dat zullen waarschijnlijk meer meiden gedaan hebben dus vandaar dat het topic gesloten is denk ik. Ik heb geen buitenlandse man (tenzij 1/8 Duits meeteld ) dus ik breek weer uit. Veel kletsplezier.
mijn man (vriend) is engels, mag dat ook? mijn zoontje heeft ook zijn achternaam en ben er erg trots op voeden jullie je kinderen ook 2talig op?
dat tweetalig opvoeden gaat niet geweldig hier. papa paat voornamelijk nederlands,opa en oma praten wel arabisch tegen de kids maar ze krijgen antwoord in het nederlands. anwar praat alleen met zijn vriendjes een paar woorden arabisch.
we proberen ze wel tweetallig op te voeden. maar mijn vriend werkt bijna meer dan dat hij thuis is, dus horen de meiden voornamelijk nederlands. wel grappig dat de woordjes die mijn meisje van bijna 2 jaar spreekt dan toevallig berbers zijn.