Wel of geen eisprong gehad?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Fokje5, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fokje5

Fokje5 Nieuw lid

Jan 21, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben afgelopen december 30 jaar geworden en mijn man en ik hebben een kinderwens. Vanaf mijn 15de tot anderhalf jaar geleden heb ik de pil gebruikt, Microgynon 30. Ik ben gestopt met de pil omdat ik weke-delen reuma heb en ik had gelezen dat het gebruik van de pil meer pijnklachten kan veroorzaken en omdat ik al zo lang aan de pil was, wilde ik er wel van af. Mijn cyclus was meteen weer normaal en ook mijn menstruatie was normaal. Vanaf augustus t/m halverwege oktober heb ik de pil weer gebruikt omdat we zouden gaan trouwen en ik op onze trouwdag niet ongesteld wilde zijn. Nadat ik weer gestopt was met het gebruik van de pil, kwam mijn menstruatie meteen weer op gang en heb ik een regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen. Mijn menstruatie verloopt normaal.
    Deze maand heb ik de ovulatietest gebruikt van Clearblue. Ik heb de aanwijzingen juist opgevolgd en ben begonnen op de 6de dag van mijn cyclus. Volgens de app die ik gebruik, zou ik 19 januari mijn eisprong moeten hebben gehad. Wanneer ik mijn eisprong heb, voel ik deze ook. Ik voel dan wat krampen onderin mijn buik. Rond 19 januari voelde ik deze krampen ook en deze voel ik nog steeds. Dus ik dacht dat ik ovuleerde. Ook had ik wat afscheiding, wat ik normaal gesproken niet heb. Maar volgens de test van Clearblue heeft er geen eisprong plaats gevonden. Misschien maak ik me veel te vroeg zorgen en zorgen om niets, maar toch maak ik me zorgen. Zo'n 10 jaar geleden is mijn blindedarm verwijderd en chlamydia heb ik nooit gehad.

Zou er iets aan de hand kunnen zijn of maak ik me inderdaad onnodig zorgen?

Groeten Fokje

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,
    Omdat je een regelmatige cyclus hebt kan je er van uit gaan dat je wel een eisprong hebt. Ik zou gewoon rondom die dag gemeenschap hebben en eerst eens gaan kijken of je zwanger wordt. Dat is de eerste manier om uit te gaan vinden of alles normaal is. Om zwanger te worden duurt het gemiddeld 10maanden. Bij een eisprong is de kans op bevruchting 20% dus verwacht niet direct een zwangerschap. Als het na die periode niet lukt kan je contact opnemen met de huisarts.

Groeten Evelien

3. Fokje5

Fokje5 Nieuw lid

Jan 21, 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Evelien,

Bedankt voor je reactie. Ik ga er ook van uit dat ik een eisprong heb, maar ik begrijp niet waarom die dan niet is ontdekt door de Clearblue test! Er staat op, dat de test voor meer dan 99% betrouwbaar is, dus ik ben geschrokken dat ik mijn eisprong niet heb kunnen ontdekken met de test.

Share This Page