sorry, maar alweer een vraag van mij. hongerrrrrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimmmmberly, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hey hoi
    heb nog even een vraagje hoor:)

sinds een aantal dagen word mijn meisje snachts weer wakker. ze heeft dan echt honger en wilt niet meer slapen als ik geen fles geef. ook overdag begint ze nu veel eerder te komen voor een fles, soms al na 2 uur!
    dit was haar schema:
    7:30 fles 180/6
    10:00: fruithap tot ze niet meer hoeft. (meestal een half potje olvarit(klein) die vul ik met zelf gemaakte fruithap.
    11:30/12:00 180/6
    4:00 180/6
    6:00 ong. groente hap, zelfde hoeveelheid als fruit. ook vers.
    8:00/8:30 210/7.
    doorslapen tot 7 uur.

nu heb ik alle flessen 2 dagen terug al opgehoogd naar 210/7. maar ze heeft maar niet genoeg. ze vind alles lekker en het liefst gaat de hele dag dat bekkie maar op en neer:p.
    dat ze snachts wakker word vind ik niet zo'n ramp, maar hoe ze nu bezig is overschrijf ik de 30 schepjes soms.
    ik ben gister avond gestart met rijstebloem door de laatste fles, 2 keer werd ze wakker vannacht dus wel minder vaak dan anders. en heb haar weer in slaap gekregen zonder fles.
    ze drinkt friso comfort voeding.

iemand raad? sprong? vraag me af of er nog wel genoeg voedingsstoffen in de melk zitten voor haar.

2. Ukkiee

Ukkiee Lid

11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    ze is 4,5 bijna 5 maanden zie ik, hier was er toen een giga sprong aan de gang VRESELIJK..hihi sorry maar dat is de enige sprong die hier echt drama was...ik denk echt dat het daar mee te maken heeft dat ze snachts weer meer wilt drinken.

om de schepjes niet te overschrijden zou je beter meerdere kleinere flesjes kunnen maken met misschien meer water erin ?
    210/7 vind ik altijd zn huge fles..die heeft ze hier nog nooit gedronken..
    maargoed dat was je vraag niet.. ik denk dat je tijdelijk over die 30 schepjes heen gaat niet zn ramp is als het maar niet met regelmaat gebeurd.

mocht het na de sprong niet weg zijn kun je misschien altijd nog forte voeding proberen..

3. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    as vrijdag 5 maand, oeps haha dat beloofd wat. ik heb eigenlijk nog nooit wat gemerkt van een sprong, dus heb ook geen idee wat ik mij er bij voor moet stellen.
    kleinere flesjes heb ik geprobeerd, maar dan is het huilen geblazen als die op is.
    forte ook al eens geprobeerd, maar dat verstopt bij haar.

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Drinkt ze de flessen ook heel snel leeg? Een baby heeft na ong 15 minuten pas een verzadigd gevoel. Je zou haar flessen wat kunnen indikken om het drinken te vertragen. Wellicht dat dat helpt.

5. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    nee dat niet, ze doet er zo'n 25 min over.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Kun je die laatste fles niet ook 180/6 doen en dan 's nachts ook gewoon een 180/6 geven?

7. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ze krijgt nu 4x 210. ik kan alles natuurlijk weer verlagen en dan 5 voedingen doen. maar het probleem is dat ze er niet genoeg aan heeft. kleiner maken en meer flessen op een dag wil niet. groter wil niet. niks werkt. ze is maar voor zo'n 2 uur verzadigd en word dan wakker van de honger. zowel overdag als snachts. heb ook al geprobeerd om een half uurtje na de voeding haar een hapje te geven. dan eet ze rustig een half potje op, om na zo'n anderhalf uur weer te komen voor een fles. mijn ideetjes zijn zo langzamerhand een beetje op:p;)

8. Ukkiee

Ukkiee Lid

11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    je kunt naast forte dan vsm druppels gebruiken ..dat hielp hier ook toen ze verstopt raakte van de nutriton.
    mijn dochter moest ook altijd huilen als de fles op was, maar dan leidde ik haar even af en was het over..helpt dat ook niet ?

9. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    haar ontlasting is altijd al moeizaam geweest, op advies van de KA gebruiken wij 5 ml lactulose per dag. en nu gaat het super goed. dus forte durf ik niet meer aan. denk dat ik het maar gewoon moet uitzitten. vind het alleen zo lastig voor haar.
    nee als ik haar een kleinere fles geef, en ik probeer haar na de tijd af te leiden lukt dat niet. ook speen werkt niet. ze word giga boos en zet het dan op een schreeuwen.
    nu ze 210 krijgt huilt ze niet meer na de fles, maar heeft wel vlot weer honger.

10. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    het cb raadde mij aan om alvast met de opvolgmelk te beginnen. het schijnt dat het 1e kindje er eerder aan toe is dan het andere kindje. maar ik weet niet zo goed wat ik met dat advies aan moet. het vertrouwen in het cb is hier niet zo geweldig :p

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Is dit misschien een idee?
    7.30 uur 210/7
    9.30 uur half potje fruit
    11.30 210/7
    13.30 uur half potje fruit
    15,30 uur 210/7
    16.30 uur groente
    19.30 210/

Begint ze na haar groente na 2 uurtjes weer te huilen geef je nog wat groente.
    Mijn dochter at toen ook al zo'n klein potje fruit en groente per dag.
    Met 5,5 maand had ze ook niet meer genoeg en begon ik met de grotere potjes aan hoeveelheid.
    En last je niet van de wijs maken dat 210/7 veel te grote hoeveelheden zijn hoor ;)

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Je kan proberen om ipv 1 keer groente en fruit, dit 2 keer te doen. .

bijv:

7 uur 180/6
    9 uur fruit
    slapen?
    Na slaapje weer fruit
    Enz enz

misschien is dat een optie?
    Ik zou proberen 5x 180/6 te geven, en het fruit en groente iets op te hogen. Ze hoeft natuurlijk nog niet veel te eten, maar zulke grote flessen lijkt mij niets..

wat ik ook wel eens deed als ik niet uit kwam, was een papje van rijstebloem maken.
    60 water,1 schepje melk en 2 schepjes rijstebloem.
    Misschien ook nog een optie:)

13. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    dankjewel! daar kan ik wat mee. helemaal niet bij stil gestaan om het fruit enz 2 keer te gaan geven.

14. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij wordt de 19e 5 maanden en ik zit nog steeds op 6 x 150 cc omdat ze altijd in de nacht nog komt. Ik heb 5 x 180 geprobeerd maar ze blijft s´nachts echt honger houden (speentje kan ik haar niet mee foppen dan). Vind het wel leuk om te lezen omdat jouw kindje ook net zo oud is en welke tips je krijgt. Misschien kan ik dat ook wel proberen (al krijgt die van mij mss nog maar 1 of 2 keer in de week 2 theelepels fruit, misschien moet ik daar ook maar eens mee gaan beginnen om dat op te hogen). Ik heb me er wel bij neergelegd dat ze in de nacht wakker wordt maar lijkt me dat ze toch ooit een keer van die 6 flessen af moet gaan.

15. Ukkiee

Ukkiee Lid

11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    hmm gaven ze ook een rede hiervoor?
    heb namelijk ook nog nooit gehoord dat opvolg melk de honger meer stilt ofzo..;)
    ik zou hier gewoon mee wachten tot 6 maanden

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Verder geen advies, dat is nu al goed gegeve! Wel een opmerking over de opvolmelk. Daar mag je eigenlijk pas naar over als je op minder dan 600cc melk per dag zit, dat is vaak rond de 6 maanden omdat bijvoeding dan een steeds grotere rol gaat spelen. Vreemd advies dus van het consultatiebureau. De samenstelling van nr 1 of 2 verschilt eigenlijk ook bijna niet, dus de honger zal niet overgaan van nr 2 voeding.

(Deze uitleg kreeg ik vorige week van de diëtist toen ik vroeg naar het verschil.)

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ivm dieetvoeding nooit een 'nr 2' gehad en altijd verzadigd geweest. Ook gewoon de hoeveelheid flessen verminderd naarmate ze ouder werd. Dan zou ik eerder denken aan voeding voor hongerige baby's ofzo.

18. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ruim 5 maand en ook altijd een vreetzakje geweest, ze was en is ook groot (lang). Met 4 maanden ben ik dus ook begonnen met bijvoeding, en al snel af ze een potje fruit en groente op per dag. En ik zal je vertellen, vanaf 3 maand kreeg zij ook meer flesvoeding waarmee ik over de liter en 30 schepjes ging. Ze had gewoon niet genoeg anders, en gezien haar lichaamsbouw en groei had ze het nodig. Zij kreeg 2x 200/6 en 3x 210/7....ze ging toen beter slapen overdag en werd een tevreden baby. Ik heb op dit forum enorme discussies gevoerd over het overschrijden van die liter en 30 schepjes, en of flesjes van 210/7 (= 230) teveel zou zijn voor het maagje. Nou mijn dochter dronk het allemaal zo weg, en heeft nergens last van gehad. Er zijn gewoon baby's die meer nodig hebben dan de standaard regels.
    Mijn dochter is nu 23 weken, en krijgt 4x 210/7...daar deed ze het een paar weken heel goed mee, maar nu heeft ze weer sneller honger. Heb het gevoel dat die 4 maanden potjes ook niet echt zoden aan de dijk zetten.

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik zou echt wachten tot 6 maand met opvolgmelk.
    Je mag daar ook maar 24 schepjes dat ik van geven.

20. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    waarom probeer je niet 180/6 en dan 5 keer per 24 uur. dan zit je nog niet aan de max. misschien dat ze dan ook langere tijden tussen de flessen houd. hier geef ik om de 4 uur een fles. rond 8 uur de laatste, en normaal sliep ze dan door tot 7. je kan dan aan de laatste ook een beetje rijstebloem toevoegen en dan kijken hoelang ze het uithoud.

Deel Deze Pagina