Wat vinden jullie? Ik vind Bo een leuke stoere jongensnaam. Maar nu las ik laatst ergens dat je voor een jongen Beau schrijft en voor een meisje Bo. Nu ken ik ook een jongen waarbij je Bo schrijft. Maar wat vinden jullie? Zal het raar zijn als ik een zoon Bo noem? dus ook zo schrijf? Want de naam Beau vind ik een beetje te kak voor ons.
Ik vind Bo voor zowel een jongen als een meisje kunnen. Beau is voor een jongen, Belle voor een meisje
Het kan voor beide, maar hij wordt meestal aan een meisje gegeven. Afgelopen jaar is Bo; 222 x aan een meisje gegeven en 51 x aan een jongen. Beau is 42 x aan een meisje gegeven en 95 x aan een jongen.
Bo vind ik een leuke naam! voor een jongen of een meisje. Ik heb hetzelfde vind beau ook kak, leuk maar niet voor ons. Bo vind ik een stuk stoerder!
Mee eens! Eventueel kun je Boaz, Bowyn / Bowin, Boyan of Bodhi / Bodi als voornaam gebruiken en 'm Bo noemen.
Mijn nichtje heet Bo en ik kende een jongen met de naam Bo. Toch vind ik de schrijfwijze Bo echt voor een meisje en Beau voor een jongen.
ik vind beau voor een jongen mooier staan en wat betreft het kakgehalte?..........je spreekt het toch het zelfde uit!
Dank jullie wel voor jullie reacties. En inderdaad je spreekt het hetzelfde uit, maar toch past Beau echt niet bij ons. Gelukkig hebben we nog heel veel tijd om hierover na te denken
Ja leuk! Ik houd sowieso van krachtige namen. Bo is daar een van. Waarom zou je het op z'n Frans schrijven? Belle is idd voor een meisje. En Fikkie voor het vloerkleedje van de buren!
Ik ken Bo alleen als een jongensnaam eigenlijk. Ik vind de naam ook veel leuker voor een jongen dan voor een meisje (misschien omdat het op een o eindigt). Anyway, als jullie die naam heel leuk vinden, zou ik daar lekker bij blijven (mensen zullen bij iedere naam wel op- en aanmerkingen hebben en associaties die je zelf niet hebt). Boas of Boaz vind ik ook leuk voor een jongen en dan kun je het altijd afkorten tot Bo... Succes in ieder geval!