Hier werd aan de VK de vraag gesteld of het dragen van een boala kwaad kan. Nu staat er in het antwoord onder andere dat het geluid vrij hard kan zijn. Vraagje voor de dames die, net als ik, ook een boala hebben: Die van mij maakt een heel zacht geluid, gelijkend aan zo'n ding dat je in de wind hangt en geluid maakt. Verder maakt hij niet bij iedere beweging geluid. Hoe zit dat bij die van jullie?
Ik heb m gekregen van mijn moeder, maar zij heeft m bij Prenatal gehaald. Ik vind m super leuk, maar had m zelf nooit gekocht, want ze zijn mega duur. Maar goed, hij is dan ook van zilver.
vind ik vrij raar , want er wordt wel geadviseerd om iets van een muziekdoosje op je buik te leggen als herkennig voor de baby bij de geboorte ..ik heb zo`n belletje in mijn handen gehad en dat maakte een minicuul geluidje ..heel erg zacht en lieflijk (naar mijn idee) en wil er zelf ook 1 over een paar weken ...
Klopt Asjuh, het is een heel liefelijk geluid. Helemaal geen bel ofzo. Het lijkt wel of er een zacht muziekje uitkomt. Misschien zijn er ook neppers in de handel, die wel een echt als een belletje klinken, dat weet ik niet.
Maar het vruchtwater draagt het geluid toch verder? Of versterkt ofzo. Ik heb begrepen dat het voor ons een zacht geluidje is, maar binnen in je buik vele malen harder. Weet het ook niet helemaal hoor...
Nou, als ik onder water ben en ik hoor geluid, dan is het altijd zachter. En de buikwand houdt ook nog geluid tegen natuurlijk.
hier was al eerder een onderwerp over, en de meningen waren verdeeld. ik zou het echt niet weten of het wel of niet goed is, maar een paar jaar terug liep iedereen met zo`n ding en die kinderen zijn er allemaal toch ook goed uitgekomen? anders was het vast al uit de handel genomen. er word gezegd dat het geluid versterkt word en dat dat heel hard klinkt voor de kleine. maar dan hoop ik maar niet dat alles versterkt word, want dan heeft die het zwaar met alle geluiden die we dagelijks om ons heen hebben.
Ik heb ook zo'n ketting. VInd hem super mooi, staat ook zo "zwanger" Ik heb gehoord dat het kindje niet gaat indalen als je zo'n ding om heb, maar lijkt me onzin, want de baby hoort ook mijn hart enzo.. Lekker dragen hoor!! Heb mijnes overigens in Hoorn gekocht, daar zit een grote baby zaak, en vond hem niet zo duur hoor, hij is van zilver en koste 15 euro. gr. debby
ik heb er ook twee, ik heb er een bij de toko gekocht een blauwe met een zonnetje en die was helemaal niet duur was maar 1,25 en eentje heb ik bij een winkel waar jevan alles krijgt zoals beeldjes van draken,boedha'sen dat soort dingen en die kleur is ook zilver en die was maar 2,95 veel liefs mariska
Ik heb er ook een, ik kan me er weinig bij voorstellen dat je baby er last van heeft... ik heb twee jack russells en die maken ietsje meer lawaai hahaha Ik heb em overigens hier gekocht: http://www.bibabebie.nl/assets/s2dmain. ... abebie.nl/ Je moet een eenmalige machtiging afgeven, ik had hem direct de volgende dag al binnen!!! Ze heeft trouwens zowiezo een leuk winkeltje vind ik.
hallo allemaal, ik heb gehoord als het balletje van de bola ketting gaat rondjes draaien dat het een jongetje wordt is dat waar? en als die stil blijft hangen wordt het dan een meisje? en vanaf wanneer mag je een bola ketting dragen? (volgens mij maakt het toch niet uit wanneer je zn bola ketting omdoet? Veel Liefs Lieverdjuh...
Volgens mij moet je zelf weten vanaf wanneer je een boala draagt, alleen in het begin kan de kleine nog niet horen. Ik draag hem vanaf een week of 20, toen had ik gelezen dat de kleine kon horen.
dit vond ik; Het zwangerschapsbelletje is een sieraad dat door veel zwangere vrouwen gedragen wordt. Het belletje heeft niet alleen een zichtbaar doel - mensen zien in één oogopslag dat je zwanger bent en zullen dus eerder rekening met je houden - maar draagt ook bij aan de gemoedsrust van jouw kindje. Toch waren er enige tijd geleden kritische geluiden te horen over deze kettingen. Zo zou het dragen ervan een stuitligging veroorzaken. Wat is waar? Boven de wieg Het dragen van een bola, zoals de officiële naam van het zwangerschapsbelletje luidt, is een oude Mexicaanse traditie. Volgens de overlevering zou de bel de moeder en het ongeboren kindje geluk, gezondheid en voorspoed brengen en hen beschermen tegen gevaar en ziekte. Het magische en rustgevende geluid zou sowieso bijdragen aan een ontspannen zwangerschap en een voorspoedige bevalling. De kritiek De laatste tijd is er wat kritiek gekomen op het hangertje. Er wordt gezegd dat de ongeboren baby met het hoofdje richting belletje gaat liggen, waardoor het kindje bijvoorbeeld in stuitligging geboren zal worden. Het is nooit bewezen dat een zwangerschapsbelletje deze effecten daadwerkelijk heeft. Verloskundigen en gynaecologen raden het dragen van zon belletje dan ook niet af. Wél hoort het belletje laag op de buik gedragen te worden, ruim onder de navel. Dus zelfs als het kindje zich naar het geluid toedraait, zal dit geen probleem veroorzaken wanneer je de hanger op de juiste manier draagt. Vanaf ongeveer twintig weken, zal ook je ongeboren kindje het getinkel van het belletje horen en vertrouwd raken met het geluid ervan. De baby zal het geluid voor en na de geboorte als rustgevend ervaren. Na de bevalling kun je het belletje om je nek dragen tijdens bijvoorbeeld je borstvoedingen of boven het wiegje hangen. Het licht dat erin weerkaatst wordt zal een aantrekkelijk schouwspel voor je baby vormen en het getinkel zal hem tot rust brengen. ik vind ze kei leuk!
oke en bedankt voor het melden dat je me vraag ergens anders heb neergezet... ik draag um al het geeft me een lekker gevoel erbij! zo voel ik me toch nog meer zwanger hihihi....
Graag gedaan Silla. Ach, als jij het leuk vindt, moet je het toch gewoon doen!! Hij/zij gaat het vanzelf horen.
ik vond m zooooooooooooooooo irritant om mn nek hangen, als je bukt zwiepert ie overal heen whahahah bij de tweede had ik er 2 dagen 1 om gehad mij niet meer gezien