Ik vind onderstaande namen mooi maar ik zou ze toch nooit kiezen om een bepaalde reden; Michelle (hoog tokkiegehalte) Emma (te populair) Simone (te ouderwets) Arwen (LOTR) Welke namen vinden jullie prachtig maar zal je nooit kiezen?
Pippa - gewoon een zwak voor, maar vind het niet leuk voor een volwassen vrouw. Echt alleen voor een baby. Elif - toch een iets te Turks gevoel bij terwijl ik de naam echt prachtig vind. Julie/Jolie/Feline/Fiene/Floor - te alledaags naast de namen van onze meiden.
Voor meisjes Liv ( werkt niet met de achternaam, kan ermee worden gepest ) Spencer ( toch iets te apart maar ik vind hem prachtig in de serie pretty litlle liars ) Jongens Lef (hetzelfde met de achternaam ) Riv ( toch iets te apart ) Daan ( familie lid heet al zo)
Pippa. Om dezelfde reden als @Glimmer. Maar het blijft voor altijd een guilty-pleasure-naam. Lucy. Omdat dat niet gaat met de achternaam waar ook de klank [usi] in zit. Dan wordt het geheel een beetje te Harry Potter-achtig. Lev. Ik vind dit zo'n mooie naam, ook met het oog op mijn roots (Pools), maar ik vind de Nederlandse uitspraak zoooooo lelijk. Ik hóór het mijn Rotterdamse schoonmoeder gewoon zeggen.
Bram voor een jongen Sanna voor een meisje Die zaten al in mijn hoofd bij de eerste maar mijn moeder kwam met allerlei naamvoorstellen waar deze bij zaten en ik ga haar niet pleasen.
Tünde, omdat de achternaam ook begint met de. Maar goed, baby 3 was echt de laatste en het is een jongen, dus viel Tünde sowieso af.
Elijah, prachtig maar te zwaar voor mijn kinderen. Cesar, echt een zwak voor maar te zuid Amerikaans.
Amelie,Feline (Te deftig,klassiek voor ons) Lennox(Geweldig!!!) Maar vriend vind het niks.Hij vind het voor een meisje,maar dat vind ik nou weer niks. We houden erg van Ierse/Keltische namen.Dat hebben onze kinderen ook en ons kindje dat op komst is ,krijgt ook een Ierse naam.
Meisjes: Aubrey/Audrey/Autumn: te Engels Aurora/Aurélie: te lang (Ik hou van de au-klank, is het duidelijk? ) Feyre: mooi in schrift, krijg het alleen mijn strot niet uit. Juliëtte: te kak voor ons, maar prachtige naam. Jongens: Aaron: al gegeven in directe kring Sverre, Rune, Jurre, Rowan: staan in mijn top 5, maar ik ga er vanuit dat ik niet nog 5 kinderen krijg om deze namen aan te kunnen geven dus dan vallen deze helaas af.
Poppy/Pippa guilty pleasures voor een meisje, maar niet voor een volwassen vrouw. Jimi en Pomme voor een meisje, maar daar is mijn man het absoluut niet mee eens. Odin voor een jongen, maar dat gaat niet ivm naam van dochter (Bodine) Flip, guilty pleasure voor een jongen.
Als we OOIT voor een derde gaan... en t word een meisje wil ik haar Dylan noemen. Omdat t mega goed past bij de rest. Liefst dan Dylan Blue. Maar daar gaat hij niet mee akkoord. Verder ben ik gek op namen zoals Pleun, Coosje en Teun. Maar dat past niet bij de rest. En stiekem vind ik de namen van Jamie Oliver zijn kinderen leuk.
Fien, past niet bij onze andere kinderen Guinevere, te lastig Cecile, lijkt teveel op C der naam Jason, past niet bij onze andere kinderen Seth, doet me teveel denken aan Zet
Jonah, vind mijn man helaas niks Lexie, moet altijd aan sexy Lexie denken Aurora te klassiek voor ons