hallo dames, heeft een van jullie ervaring met nutrilon i.c.m nutriton, onze dochter kreeg eerst een andere dikmaak voeding wegens reflux maar daarvan raakte ze verstopt, nu op aanraden van de ka nutrilon met nutriton geven, daar ben ik gister mee begonnen en je raad he al nu is ze flink aan de diarree, nu is mijn vraag moet ze daar aan wennen of is dit teveel van het goede? ze krijgt 2 schepjes op 200 cc. ik ben bang dat als ik maar 1 schepje toevoeg de voeding niet dik genoeg is. gr regi
Dat ze aan de diaree is, dat ligt niet aan je nutrilon denk ik. Dat kan van de nutriton komen. Het ene kindje raakt ervan verstopt (zoals die van mij) en andere kindjes gaan ana de diaree. Volgens mij gaat het wel weer over als ze eraan gewend is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb de nutriton 2dagen geprobeerd en toen Tycho 2x gillend en krijsend wakker werd van de pijn in zn buik ben ik gestopt ermee. Ik had zoeits van ik ga niet wachten tot hij eraan gewend is... liefs
wij gebruikte ook nutriton vanwege teruggeven en dat was 1,5 schepje op 210 Dus misschien dat proberen? Diarree had ze hier ook maar ging over na ongeveer een paar dagen..
ok ja dat kwam dan waarschijnlijk omdat tie verstopt raakte ervan. ja ze heeft er wel wat last van beetje kreunen en dergelijke maar bij het niet kunnen poepen was ze helemaal onrustig, ze heeft nu vanmiddag 3,5 uur achter mekaar geslapen dat is nog nooit gebeurd.
Hier dat probleem ook gehad. Eerst onwijs aan de diaree en daarna drama hij kon niet meer poepen. Het duurt ongeveer een week voor ze er aan gewent zijn. Idd even terug naar 1 schepje en dan rustig aan opbouwen. Over een dag of 2 naar 1,5 dan weer 2 dagen later 2 schepjes. Net zo lang tot het goed aanslaat en werkt. Succes!!
Bij mijn dochter duurd het ruim 2 weken voordat haar ontlasting weer normaal is. Ze raakt er niet van verstopt, maar raakt vreselijk aan de diarree. Net water zo dun is haar ontlasting.
hey regi, hier kreeg meneertje erge last van zn darmpjes van die nutriton...bben er mee gestopt...en zekr omdat de medicijnen al goed genoeg aansloegen...melk die alsnog omhoog kwam, wkam dan in dikke vorm...en ook daar had ie last van...verslikte zich er telkens in/half stikken door dat het zo dik was...dus hier geen aanrader... slaan de medcijnen niet goed genoeg aan dan?...anders zou ik het niet doen hoor...liever dan kleinere btj melk per x geven..
ik ben ook gestopt met de nutriton ze had zoveel kramp echt heel zielig, jawel de medicijnen doen het goed en ze zit aan de enfamil ar voeding maar daar kan ze heel moelijk van poepen dus vandaar de nutriton maar dat doe ik er niet aan. dus zit weer terug op de enafmil
ohh wat sneu...ja die darmpjes van die kleintjes zijn echt niet leuk heh...Esmay is gelukkig ook al bijna 3 mnd....tegen 4 mnd moet het hopelijk wel over zijn.... in een warm badje buikje masseren, helpt hier vaak!
ja dat heb ik vanmorgen ook gedaan daarna had ze een poepbroek, met als gevolg daarna weer krampjes omdat ze het kwijt is grrr moedeloos word je er soms van.
Ik heb ook pas geleden nutriton geprobeerd, maar na 1,5 week gestopt i.v.m. rare poepbroeken. De ene keer waterdun en de andere keer dik. Mn dochtertje kreeg er ook last van, dus daarom ben ik ermee gestopt... Nu spuugt ze wel weer meer, maar daar heeft ze minder last van dat die krampen van de nutriton, dus dan maar af en toe een nat shirt
2Regi: Dat is dan zielig idd... Hoop dat de nutriton bij jouw kleintje geen problemen opleverd, 1 ding is wel: de kleine van mij was wel van het spugen af, dus het doet wel zn werk...
nee ze kan niet tegen de nutriton ben er al mee gestopt op aanraden van de ka die adviseerde nu de enfamil te mengen met standaard voeding dus maar kijken hoe dat gaat