Wat ik gisteren toch mee maak, mijn peuter was lekker aan het spelen in het peuter gedeelte van een binnenspeeltuin, ik zat in het peutergedeelte te kijken.. Hij klimt over het bovenste gedeelte en wordt daar geslagen door een mannetje van een jaar of drie. Ik denk nog, dat kan gebeuren.. Maar vervolgens zie ik hem herhaaldelijk op mijn peuter inslaan en aan zijn haren trekken. Mijn peuter staat doodstil en huilt alleen maar, ik dat klimrek in en mijn zoontje gepakt en het andere jongetje aangesproken waarna hij mij gewoon sloeg Als je toch weet dat je kind zich zo gedraagt dan laat je hem toch niet alleen spelen maar let je er toch op? de ouders waren nergens te bekennen, ben nog steeds zo boos..
Nee ik vind dat ook niet normaal. Ik heb laatst ook zoiets meegemaakt. Verschrikkelijk om je kindje zo bang te zien
Ik vraag me ook oprecht af wat er van dat kindje terecht moet komen als hij zich nu al zo gedraagt en daar niets mee gedaan wordt
Ik heb het ook voorgehad. Met een grote schep nog wel. Die van onszelf was. Ik zei hem nog dat hij er wel mee mocht spelen maar dat we er niet mee moeten slaan. En vervolgens loopt het kereltje naar mijn oudste dochter en slaat haar ook nog een keer voluit. Gewoon afgepakt en toen was het klaar. Maar ook echt een kereltje van drie, zonder ouders.
Oeh ik was witheet geweest denk ik... Mijn zoontje is echt een zacht eitje die al huilt als z'n zus hem afsnauwt..dus die zou aar ook alleen maar hebben staan huilen. Een keer slaan vind ik al niet kunnen hoor, is dat joch nou helemaal? Tenzij hij ernstig wordt uitgedaagd maar uit je verhaal blijkt dat helemaal niet. Ik was er meteen heen gegaan. En als het nog een keer was gebeurd had ik hem gevraagd waar zijn ouders waren en anders was ik met betreffende kind naar een medewerker gegaan. Ook die horen toezicht te houden en kunnen dan de ouders aanspreken.
Wij hebben hetzelfde gehad, een jongetje dat herhaaldelijk mijn dochter sloeg en kneep. Wij haalden haar natuurlijk bij hem weg, en iets later zag hij toch weer zijn kans en sprong hij op haar en beet haar keihard in haar schouder - echt tot bloedens toe. Zijn moeder reageerde heel sufjes, totaal niet onder de indruk 'zo zijn kinderen'... Sindsdien zijn we niet meer in een binnenspeeltuin geweest, het is voor ons echt verpest. Dit was ook een jochie van 3 jaar, hij speelde zonder toezicht en richtte zich echt volledig op mijn dochter - toen net 2. Zij was ook echt pánisch, mijn oudste ook, ze konden het gewoon totaaaal niet begrijpen hoe dit jochie deed. Ik zie het nog voor me hoe hij de tweede keer met open mond naar mijn dochter rende, krijg er nog koude rillingen van.
Wij kwamen een keer zo'n type klein peutertje tegen. Dl wist niet wat haar overkwam maar deinste gelukkig steeds op tijd achteruit. Toen ik die moeder aansprak zei ze alleen iets over dat hij zo'n last van z'n tandjes had...Alsof het dan in orde was ofzo.
Oeh, ik had echt ingegrepen. In een binnenspeeltuin zeker, als er geen toezicht is geef ik gewoon een brul: "Hé!" Of "Laat dat!" Als ze zien dat het een vreemde is met een boos gezicht, druipen de meeste kinderen toch wel af. Ik grijp eigenlijk meteen in als ik zoiets zie. Bijv. oudere kinderen in een gedeelte voor kleintjes die expres met ballen gaan gooien op die kleintjes. Ook al doen ze het niet op mijn kind, als er niemand is die ze daar weghaalt of toespreekt doe ik het. Wat dat betreft heb ik weinig tolerantie. Laat staan voor echt agressief gedrag. Onopgevoede monstertjes soms.
ik sta er echt van te kijken hoe vaak het gebeurd, ik snap dat je je kind niet altijd in de gaten kan houden maar de reactie van sommige ouders is nog meer bedroevend..
Hier schrok ik er ook van dat dat kindje totaal niet reageerde op een 'hé!' en 'niet doen!', maakte op hem totaaal geen indruk. Hij gedroeg zich sowieso al baldadig, maar toen hij mijn dochter zag werd het ineens heel gericht. Alsof zij de rode lap was en hij de stier. Dat baldadige gedrag vond ik al reden genoeg om er al ouder dichtbij te blijven; zijn moeder dus niet. We hebben het ook gemeld bij Ballorig zelf, geen idee of zij daar nog iets mee hebben gedaan. Maar dat gebrek aan toezicht door ouders heeft al eerder vervelende situaties opgeleverd; dat ik dus idd andermans kind moet aanspreken, bv vanwege ballen gooien door grote kinderen op peuters en toen werd ík door die ouders aangesproken dat ik me er niet mee moest bemoeien. Ook eens twee vechtende jongens uit elkaar gehaald die echt keihard aan het vechten waren op zo'n klimtoestel, net beesten. Voor ons is het dus klaar met binnenspeeltuinen Ik heb het idee dat er veel kinderen komen die uit moeten razen en dan daar volledig los gaan op andere kinderen, terwijl ouders dus een kopje koffie drinken en met hun smartphone spelen...
Bezopen, lijkt me verschrikkelijk om te zien. En ik vrees dat je ook de spijker op zn kop slaat wat smartphones betreft...handige dingen maar ten koste van wat...hier gaat ze op taikwondo als ze oud genoeg is, maar met twee jaar gaat dat nog niet zullen moeten zien hoe we daar mee omgaan. Die van ons heeft op de kdv van een iets ouder kindje nog een lel gehad (was ze 9 weken oud) en later een fikse krabbel in dr gezicht (wss ze 4 mnd) maar die twee 'daders' waren nog zo jong dat je daar weinig mee kan beginnen. Al schrokken ze zich kapot van t volume gekrijs van mn dochter, dus wellicht is dat al gelijk opgelost.
Ik zeg ook tegen mijn dochters dat ze mogen terugslaan als er een kind is dat ze pijn doet. Kom nou, ik kan niet mee die klimtoestellen in en ze moeten ook leren dat bij sommige kinderen een normale aanpak niet werkt. Mijn oudste is totaal niet van het conflicten opzoeken en ik denk dat zij eerder zou 'bevriezen' als zoiets gebeurt, maar over mijn jongste maak ik me geen zorgen. Zij zal wel uithalen (als het niet verbaal is dan wel fysiek) en als het nodig is haar oudere zus nog beschermen ook. Maar zelf een conflict opzoeken zou ze ook niet doen. Die kinderen die dat wel doen en zo gericht zonder reden een ander kind pijn doen, ik vraag me dan altijd af wat er mis is. 'Gewone' kinderen doen zoiets toch niet?
Aah wat zielig!! Bah ik zou ook boos zijn, dat ie ook jou gewoon nog sloeg daarna! Mijn zoontje kan ook nog wel eens iets raars doen (is 2,5 jaar), dus ik ben altijd bij hem in de buurt, dan kan ik meteen ingrijpen als hij iemand duwt oid....
Tja weet je...Mijn zoontje Is 2 en die zou ook een ander kindje kunnen slaan/bijten/knijpen. Doet hij bij zijn grote zus ook geregeld. Het Is niet dat hij niet wordt opgevoed hier want dit gedrag wordt echt niet van hem geaccepteerd. Hij gaat dan direct (met uitleg) op de trap. Maar in een binnenspeeltuin zit ik ook niet de hele tijd naast hem. En ik kijk ook weleens naar mijn dochter of telefoon ipv naar hem. Dus ja...Het zou zomaar kunnen dat mijn zoontje ook weleens iemand slaat (al grijp ik direct in zodra ik het doorheb natuurlijk mja ik ga er niet de hele tijd naast zitten en het kan gebeuren dat ik het eens niet zie). Schijnbaar heb ik een hele slechte zoon en een hele slechte opvoeding?
Ik vind jouw verhaal best schokkend en sneu voor beide partijen. Want wat moet er in het hoofd van dat jongetje omgaan als hij zo tekeer gaat op jouw zoom?! En ouders nergens te bekennen, ik denk dan al snel aan geen hele gezonde thuissituatie. Ik heb al eerder op het forum geschreven dat mijn dochter ook kan slaan. Het gaat niet eens heel hard en het is over het algemeen ook maar 1x, maar ze kan slaan. En om die reden sta ik in de speeltuin en op welke andere plek dan ook altijd bij haar in de buurt. Ik vind dan ook dat als je weet dat je kind kan slaan, je je kind zoveel mogelijk in de gaten moet houden. Je kunt dan niet zelf even ergens gaan zitten omdat je geen zin hebt om de speeltuin door te gaan of wat dan ook.
Een kind van 2 zou ik alleen in het peutergedeelte laten en dan niet uit mijn zicht. Even naar je andere kind kijken betekent natuurlijk niet dat er dan meteen geen toezicht meer is. En ik zou niet met mijn gsm gaan zitten spelen nee. Mijn jongste kan ook echt ruziemaken met haar zus maar dat vind ik toch iets heel anders dan zo agressief op een vreemd kind vliegen.
Ik vind het ook bizar hoe mensen inderdaad alleen maar naar hun scherm staren. Ik was er gisteren met mijn 2 zoontjes (1 en 3). Ik hou ze dus beide constant in de gaten. Maar er was een vader alleen met zijn kinderen van even oud die liet ze gewoon gaan en keek elleen op zijn telefoon. Ik durf dat niet eens haha. Er zou maar iets gebeuren. Vergeef je jezelf nooit.
Hij blijft dan idd wel in het peutergedeelte. En ik app weleens een fotootje Door naar mijn man ja, maar ben geen uren spelletjes aan het spelen ofzo
Ik denk dat dat wel meevalt, daarom zei ik ook een keertje slaan daar kan ik inkomen en dat kan gebeuren, maar dit was echt agressief gedrag zonder dat mijn zoontje wat deed..
Wij hebben ook zoiets gehad in de binnenspeeltuin...mijn dochter werd keihard geslagen en geknepen door een meisje van 3 a 3,5. Mijn dochter was toen 2. heel haar hoofd zat onder de rode plekken. Was niet zomaar een slag uit frustratie (daar kan ik nog inkomen en dat gebeurd nou eenmaal weleens) en mijn dochter zal gewoon op de grond, niet in de weg ofzo. Mijn vriend zag het gebeuren en pakte dochter op en sprak de ouders aan. Ik geef toe met een iets harder stemgeluid dan normaal maar hij was dan ook super geschrokken. Hij gebruikte wel normaal taalgebruik. Ging die andere vader toch tekeer (schelden tussen alle kindjes) en verkocht mijn vriend bijna een mep in zijn gezicht. Tja dan snap ik dat dat meisje het deed met dat als voorbeeld. Komt dus nooit meer wat van terecht. Afschuwelijk.