Bobbel aan één kant van buik.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Astrid0482, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,

Hebben jullie ook wel eens dat als je ligt, dat je aan één kant van je buik een kleine bobbel hebt? Ik neem aan dat dit de baby is? Als ik er met mijn hand overheen ga voel ik ook echt dat er 'iets' zit (vind het een beetje een eng gevoel, omdat ik dan heel voorzichtig wil zijn).
    Stomme vraag mss maar ik voelde dat zojuist pas voor de 2e keer.
    Groetjes

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb het regelmatig. Dan ligt er ineens een kontje boven bij mijn ribben, die probeert door de huid naar buiten te komen. Dus dit is waarschijnlijk wel je kindje en kan geen kwaad. Als het niet meer bevalt gaat de baby vanzelf anders liggen.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hoe verder je komt hoe misvormt je buik kan worden. Hahaa
    Ze komen echt wel eens zo tegen je buik aan liggen dat ik denk: heee dat is geen uitgang hoor!

4. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    haha ik heb af en toe echt een alien buik dan zie je die bobbel verschuiven haha eerst vond ik het ook eng maar naarmate ik het vaker had vond ik het super en ging ik er mee spelen zeg maar haha nu kijk ik daar elke dag naar uit :)

liefs

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nou lekker gevoel is dat het! Bij mij doet het echt pijn..Weet niet precies of het zijn billen zijn of rug..Maar ik duw hem wel voorzichtig aan de kant, dan kan ik normaal ademhalen..Na 5 min is ie er weer..Hahaha...

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het doet inderdaad zeer. Ze heeft een tijdje echt graag zo gelegen en ik had ooke cht het gevoel dat ik een inwendige blauwe plek had of zo. Fijn is het niet altijd, maar wel heel grappig.

7. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    Dus dat is echt de beeb zeg maar? Ik heb het sinds een paar dagen ook, eerst trapte hij alleen maar heel hard, maar nu krijg ik op 1 plaats een harde bobbel. De rest van mijn buik is zacht, dus het is geen harde buik. (jaha had ik al heel slim beredeneerd haha)
    Als ik dan een beetje ertegen wil duwen gaat dat niet, het is keihard. Aan de kant schuiven gaat ook niet hahaha. Dan vraag ik me af hoe hij zo kan blijven liggen :( Houdt hij zich ergens aan vast ofzo haha?

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    ik vroeg me dit ook al af, soms komt er alleen aan de rechterkant van mijn buik een bobbel, vraag me ook af of dit mijn meisje is, dan is ze wel hard hahaha ;)
    ben erg benieuwd!

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ja heb het ook vaak.. :)
    Is idd het kontje of ruggetje..Ik had van de week een hakje te pakken..Voelde ook wel even raar.. :)

10. Nijntje77

Nijntje77 Lid

24 feb 2009
    20
    0
    0
    regio 040
    Hoe verder je zwanger bent hoe beter je het kan voelen!

Ik ben 41 weken en voel echt het kontje bovenin, de rug kan ik ook voelen en de voetjes aan de zijkant.

Hoe graag ik nu ook wil bevallen, wat zal ik dat speciale gevoel straks missen...

11. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hoi hoi,

Ook ik heb dat gevoel,
    Dan zie je ineens een bobbel zal ook niet precies weten wat dat dan moet zijn,maar denk dan ook wel een kontje wat ze omhoog duwt,
    Onze kleine pruim is wel heel druk,
    hahahah maar vind het wel een heel fijn gevoel.

groeten koos

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hier ook. Hij veranderd nogal van positie, maar regelmatig ligt er een grote harde bobbel links bij mijn navel. Je voelt dan ook echt een harde ronde bobbel. Voelt heel raar. Maar is niets om je druk over te maken denk ik...

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik voel het ook! Met name ook 's avonds als ik in bed lig. Dan leg ik mijn hand aan 1 kant van mijn buik an dan voel ik de beeb onder mijn hand komen liggen, dan komt er ook een bobbel.. Gaaf gevoel is dat he.. :D

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

voor mij nog even afwachten. Ik heb nog geen rare bobbels gezien hahaha :D Zag wel een beetje mijn buik bewegen (voel haar al wel een tijdje erg goed)

15. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    Maar wat is de beeb dan hard! Krijg het met geen mogelijkheid ingeduwd hahaha

16. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Soms lijkt het inderdaad wel of de kleine er aan de zijkant uit wil, i.p.v. aan de onderkant...:)
    Vind dit juist de leukste periode van het voelen van de beeb eerlijk gezegd!

17. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi lieve mensen,

dat kan het hoofdje zijn of de bibs?

Als het heel warm aanvoelt is het meestal het hoofdje, dat hebben ze mij zo verteld en als je het niet kan indrukken,

gr jacque

18. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    waa indrukken
    zo hard wil ik niet drukken hoor
    ja die bobbel ken ik hier ook heel goed
    rechts boven mijn navel
    en ik weet zeker dat het kontje is ( laatste keer bij VK lag ie net zo en toen zei de VK dus inderdaad kontje en hoofdje beneden )
    als het onprettig is dan probeer ik um te verschuiven door middel van linke en rechts een hand en dan zachtjes schommelen.
    of aaien in rondjes
    gaat ie altijd draaien en weer anders liggen
    hahaha houd niet van gefriemel aan zijn billen !
    eerste keer vond ik het ook een beetje een eng gevoel
    en er werd toen ook nog met een voetje heel hard geduwd
    zo hard dat ik echt mijn hand er maar oplegde
    alhoewel je natuurlijk wel weet dat het er niet zomaar doorheen kan komen maar kreeg plots wel zo een gevoel........hahaha
    en nu ja de ruimte word kleiner voor de kleine krummel,... dus voel nu heel vaak dat ie toch aldoor met zijn kont tegen de voorkant aan ligt

en vreemde is dat ik dit dus al vanaf 20wkn toch wel zo een beetje voel maar toch ook mijn placenta aan de voorkant heb liggen
    lees zo vaak dat je dit soort dingen dan minder zou voelen of later zou voelen........?
    waarschijnlijk een flinke duwer daar binnen....
    gewoon door de placenta heen duwen en schoppen

arme placenta.........neem aan dat ie daar wel tegen kan ;)

19. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nou van mij voelt helemaal warm aan en het hoofdje is het niet...Want de kleine ligt hier met hoofd naar beneden en is helemaal ingedaald volgens VK...

Deel Deze Pagina