Mijn zoontje is een heel onrustige slaper. Daarom ligt hij ook altijd ingebakerd in zijn wiegje. De laatste paar dagen werkt dat zelfs niet meer en is het alleen maar huilen als hij in zijn wieg ligt. Zodra hij bij ons lag op zijn buik sliep hij als een roos. Terug leggen op zijn rug zorgde ervoor dat hij weer begon te huilen. Na een paar dagen steeds met hem op mn buik op de bank te zitten, heb ik hem vandaag op zijn buik in de wieg gelegd (niet ingebakerd) en hij viel vrijwel gelijk zonder mopperen in slaap! Het slaapje daarna weer op de rug geprobeerd, maar was gelijk weer huilen, dus weer op zijn buik gelegd en ja hoor, hij sliep gelijk. De nachten slaapt hij overigens wel goed op zijn rug. Nu vind ik het doods eng om hem zo te laten liggen. Ga meerdere malen checken of alles nog goed is. Hij is ook prematuur en dus op deze leeftijd nog niet super sterk in zijn nekje. Wel kan hij zijn hoofdje van de ene kant naar de andere kant draaien. Zouden jullie hem op de buik laten slapen ondanks de risico's die er aan zitten?
Als hij 's nachts wel goes op z'n rug slaapt en het gaat alleen om overdag dan zou ik het zeker doen. Wel bij je in de buurt houden. Wat doet hij als je hem in zn slaap draait?
Als hij zijn hoofdje al van de ene naar de andere kant kan draaien dan is het goed hoor! Hier dag en nacht op haar buik. Wel een sensormatje zeker als we zelf slapen maar het gaat super goed.
Koop voor je eigen gerust stelling een aerosleep eb lekker op zijn buik leggen hier ook buikslaper het went wel! En... Zo ben ik zelf ook groot gebracht
Wij hebben het gedaan toen hij 6 weken was, juist vooral de nachten waren hier een drama. Toen ik hem de eerste keer toch op zijn buik legde na weer een hoop drama zag je hem gewoon ontspannen...en hij sliep! Hij kon toen al goed zijn hoofd optillen en het is een duimer dus angst dat hij met zijn gezicht in het matras zou liggen hadden we niet. Aerosleep beginnen we hier niet aan.
wij hebben het gedaan met 4 weken ..ze is net als haar vader een buikslaper. ze sliep toen nog naanst ons bed in der wiegje , dus kon ik heel goed zien wat er allemaal gebeurde. ik heb 2 nachten lang slecht geslapen maar daarna niet meer, ik zag dat ze der hoofd zelf van links naar rechts kon draaien . Ben gewoon op mijn dochter gaan vertrouwen, op haar rug en zij sliep ze niet alleen op haar buik. hier ook geen Aerosleep.. nu slaapt ze trouwens nog steeds op haar buik. misschien kan je je kindje tijdelijk bij jullie op de kamer laten slapen zodat je in de buurt bent dat gaf mij veel rust. (de eerste twee dagen dan niet haha , maar daarna zonder problemen )
Niet slapen en daardoor oververmoeid is gevaarlijker dan buikslapen. Als hij zijn hoofdje kan draaien is hij ook sterk genoeg in zijn nekje. Mijn oudste was (en is) ook een buikslaper.
Bij mijn dochtertje precies hetzelfde als bij jou. Ze slaapt s nachts op haar rug en overdag op haar buik. Als ik dat niet doe slaapt ze helemaal niet overdag. Heb een aerosleep. Ga wel vaak kijken. Hier ook vanaf een week of 8 gedaan.
Hier ook een buikslaper. S nachts slaapt hij bij ons op de kamer. Overdag check ik hem regelmatig als hij in zijn wiegje ligt. Dus ja, ik laat hem op de buik slapen. Op de rug levert een ontevreden en hikkend en slikkend mannetje op.
Babyfoon met beeld misschien een optie? Dan kan je hem (Iig overdag) in de gaten houden, zonder steeds de kamer in te gaan.
Ik doe het ook. Als hij daardoor wel slaapt, gewoon doen zou ik zeggen! Al vond ik het in het begin wel eng moet ik zeggen.
Hij heeft vannacht gewoon op zijn rug geslapen zonder problemen en vandaag overdag steeds op zijn buik. Geen gehuil of gemopper maar gelijk in slaap gevallen Dit houden we dus maar zo, hij vind het het prettigst en ben er al wat geruster op.