Heb een paar dagen geleden ontdekt een bobbel in mijn borst te hebben. Maak me zelf nooit zo snel zorgen om dingen, maar heb toch maar de huisarts gebelt, ook op advies van mijn man die ook duidelijk iets voelt. Hele weekend heb ik me er niet druk om gemaakt,maar nu maakt het te toch wel wat bang. En dat ik morgenmiddag pas een afspraak heb helpt ook niet echt! Het kan van alles zijn, mijn man kon zelf ook niet echt duidelijk zijn in wat hij voelde, zoveel heeft hij ook niet te maken gehad met borstkanker.Wel ooit geleerd hoe het onderzoek te doen enz. Maarja hij wil ook geen verkeerde dingen zeggen. Gelukkig vandaag een aardig druk dagje dus hoop dat de dag voorbij vliegt!
Poee meid dat is even schrikken! Hopelijk is het niets, en de dag kom je sowieso door. Snel of langzaam, probeer het 'positief te benaderen -voor zover dat kan in zo'n onzekerheid- maar de afspraak is morgen 'al'! Niets weken wachten, nee morgen! Ik hoop voor je dat het niets is, en je morgen gewoon te horen krijgt dat het om een klier oid gaat! Heb borstkanker van heel dichtbij meegemaakt (mijn moeder), dus kan je zorgen ergens heel goed begrijpen.
Dat is schrikken! Laat je door de ha doorverwijzen, hij kan namelijj met geen mogelijkheid voelen wat het is, dus trap daar niet in! Ik heb het ook gehad drie jaar geleden. Ik had binnen een week de ha, oncoloog, echo en uitslag gehad. Het kan dus heel snel gaan! Bij mij was het trouwens niks. Sterkte
Bedankt! Ben normaal niet echt een doem denker, maar dit maakt me gewoon wel wat angstig. Ga me zeker weten door laten verwijzen hoor, dat wou mijn man gelijk al voor me regelen maar ik wil het gewoon netjes via de huisarts laten doen.
Hier hetzelfde 2 jaar geleden. Alleen was het bij mij nog sneller.... Ik was op maandag bij de huisarts en ik had op woensdag al in het ziekenhuis terecht gekund. Ik heb dat laten verzetten naar de donderdag, (onder hevig protest van de assistente van de HA) omdat Jelle op woensdag jarig was en ik op die dag persè geen slechte uitslag wilde... Gelukkig was bij mij alles goed, ik had een cyste die uiteindelijk na een jaar pas wegtrok. Ik was wel blij dat alles zo snel ging, ik kreeg niet eens de kans om me druk te maken... Sterkte en succes!
Ik heb ook knobbels in de borst gehad. Het is altijd beter om het na te laten kijken idd. Ik werd toen ook doorverwezen naar een borstcentrum. Volgens de ha was het hoogstwaarschijnlijk een cyste, maar zelfs daarvoor stuurde ze me door omdat de doktoren daar beslissen of ze deze eruit halen of hij kan blijven zitten. Schijnbaar cystes boven een bepaalde maat gaan niet uit zichzelf weg, dus die halen ze liever eruit. Het is idd niet leuk om er eentje te vinden (in het ziekenhuis vonden ze toen meerdere bij me, allemaal cystes), maar beter om het even te laten bekijken. Zou mezelf voor nu nog niet al teveel zorgen maken, meestentijds zijn deze dingen echt cystes. Maar zoals de dokter toen tegen me zei, ze hebben liever dat je blijft komen en dat ze je elke keer naar huis kunnen sturen met "mevr dat is niks", dan dat je 1 keer denkt het is vast niks en niet gaat. Veel sterkte en succes!
Hoi, ik heb het een paar weken terug ook gehad. Knobbeltje in rechterborst, duidelijk voelbaar. Huisarts verwees me ook direct door voor een echo. Dag later kon ik al terecht. Helaas toen nog geen duidelijkheid (mevrouw we denken dat het goed is maar zeker weten doen we het niet). Doorverwezen voor een punctie. Dit liet echter wel even op zich wachter. Bij een chirurg geweest die ervan overtuigd is dat het goed, punctie was ook goed. Moet eind juni terug komen voor een controle en mag, als ik dat wil, het knobbeltje weg laten halen. Ik vond het allemaal best heftig, emotioneel gezien. 1 van mijn beste vriendinnen heeft jong borstkanker gehad dus tja..... De kans dat het goed is, is verreweg het grootst maar ja er bestaat een kans..... Bij mij is het een fibroadenoom. Veel knobbeltjes van vrouwen tussen de 20 en 35 jaar zijn dat. Ik kan alleen maar zeggen sterkte. Hopelijk heb je snel een goede uitslag!
goede zet dat je een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts en ik zou daar gewoon om een verwijzing vragen (foto+chirurg) Hopelijk kom je de dag door zonder te veel te piekeren maar spannend blijft het zeker.. heel veel succes morgen!
ik kon ook meteen de dag erna voor een echo omdat ik bobbeltje had en bloedverlies uit mijn tepel. Bobbeltje bleek gewoon een opgezette melkklier.
Nou hopelijk kan ik ook zo snel terecht! Wordt trouwens morgen geholpen door een huisarts in opleiding, mijn eigen huisarts is er niet. Zouden jullie dat met zoiets erg vinden?
normaal boeit het me niet maar met zoiets................. ja denk dan liever mn eigen huisarts die ik dan meer vertrouw
Kan me voorstellen dat je bang bent. Anderhalf jaar geleden vielen mij ook ineens 2 knobbeltjes rondom de tepel op, was gelijk helemaal in de stress. Gelukkig bleken het 2 met vocht gevulden cystes te zijn en dat was een kwestie van leegzuigen met een pijnloos naaldje, duurde een paar minuutjes. Ik hoop dat het ook zoiets onschuldigs bij jou! Heel veel succes in ieder geval.
Ik zou me daar geen zorgen over maken hoor, als je het niet vertrouwd kan je altijd een second opinion aanvragen. Hoop dat het inderdaad een kliertje is o.d.
Je schreef eerder dat je man je al kon doorverwijzen...ik zou dan dus echt niet nog een dag op de huisarts gaan zitten wachten, die dan ook nog eens in opleiding blijkt te zijn. Je moet in NL so wie so al zo lang wachten. Ik was vorige week in Singapore, hup meteen dezelfde dag een echo en mammogram, uur later kort gesprek over of je je wel of geen zorgen hoefde te maken, volgende ochtend uitslag (cysten en fibroadenomen, niets om verder over wakker te liggen).