Mijn man kan inderdaad doorverwijzen , maar dat laat ik niet doen omdat ik niet vind omdat hij bepaalde connecties heeft ik maar voorrang krijg. Wil gewoon behandelt worden als elke andere patient. Ben nu op mijn werk nog een paar uurtjes en dan kan ik heen! Ben niet zo nerveus meer gelukkig!
Mmmmm als het om m'n gezondheid gaat of om mijn gezin dan hou ik er niet dat soort principes op na hoor. Als je contacten hebt moet je ze gebruiken vind ik.
Sterkte straks, hopelijk gaan ze verder kijken en valt de uitslag mee... Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten, ik heb nu sinds een paar dagen enorme last van een bult in mijn rechterborst, en sinds vanmorgen is hij rood, pijnlijk en gezwollen, vanmorgen gebeld en kan zometeen gelijk terecht... Een assistent-arts zou mij dan weer niet uitmaken, die kijken vaak nog wat preciezer dan langzittende artsen is mijn ervaring...
Sterkte meis! Ik heb ook een knobbel ontdekt zo'n 3 maanden geleden. Ik ben naar de huisarts gegaan die heeft mij doorgestuurd voor een echo op de radiologie. En eventueel een mammo. Maar op de echo zag hij niets verkeerd. Klierweefsel dat wel. Moest het ind e gaten houden als het groter word even terug voor de zekerheid. Ik heb me stiekem ook wel druk gemaakt ondanks dat ik zoiets had van ik ben pas 26 en er zit geen brostkanker in de familie ofzo. Mammo was dus trouwens na die echo niet nodig. Succes en ben benieuwd.
Bedankt iedereen voor de geruststellende verhalen. Ben nu net thuis van het werk, even wat eten en opruimen en dan ga ik die kant op. Dirksmama: wie weet dat ik over een paar jaar er ook makkelijker in ben hoor, maar nu zou ik me in ieder geval enorm opgelaten voelen als ik door mijn man doorverwezen zou worden oid.
Nou net thuis, word doorverwezen er zit inderdaad een bobbel in mijn linkerborst, en wat er omheen zit voelt ook onregelmatig vergeleken met de rest en de andere borst. Nu zijn de wachttijden in beide ziekenhuizen max 2 weken!
Ik heb al 3 keer iets in mijn borst gehad en het was nooit iets. Misschien een opgezeten melkklier. Succes
Lovely83 niet wachten, zelf bellen.heb het 5 jaar geleden gehad. Knobbel, doorverwijzen en moest twee weken wachten. Zelf rond gebeld en toe kon ik alsnog binnen 2 dagen terecht. Het is gewoon belangrijk er zo vroeg mogelijk iets mee te doen. Zeker als de rest van de borst ook wat onregelmatig voelt. Sterkte. P
Wil je veel sterkte en succes wensen,mocht t wat zijn. Mijn moeder heeft in 2008 een knobbeltje gevonden, dag daarna naar dokter geweest,door verwezen voor foto;s in ziekenhuis, en binnen 2 weken had ze hoe vervelend ook een amputatie van 1 vd borsten. God zij dank, was dat t enige wat nodig is geweest, geen uitzaaiingen, geen chemo of bestraling nodig geweest. Maar wel lang herstel van litteken, is in begin zelfs x opengenkapt ofz Nu nog voelt ze t soms, nog trekken. Ze heeft geen correctie gehad, maar draagt ze een protese.
@tulip; ik ga morgen er even achteraan bellen of het niet eerder kan. Anders laat ik mijn man kijken in het ziekenhuis waar hij zit. 2 weken is gewoon enorm lang om op zoiets spannends te wachten!
lovely: vind 2 weken ook lang hoor. Ik heb zelf ook knobbeltjes in mijn borst. Maakte me een paar maandjes geleden in eens weer zorgen omdat ik wat pijn had (bleek een spier te zijn maar goed) Ik ben op vrijdag bij de ha geweest en kon maandag in het zkh terecht.. Hier zijn het gelukkig ook goedaardige knobbeltjes.. sterkte met wachten en succes!
Lovely Je laten doorverwijzen naar de mammapoli van een ziekenhuis! Je kunt rechtstreeks worden doorverwezen door je huisarts. Bij de mammapoli krijg je een intake, onderzoek en kunnen ze je meteen doorsturen voor een mammografie en echo. Heel vaak krijg je dan dezelfde dag nog de uitslag. En je zit niet met wachttijden van weken. Ik heb helaas ervaring met borstkanker... Ik werd door de huisarts doorverwezen voor een mammografie en echo, maar niet naar de mammapoli. Ik moest zelf bij de rontgenafdeling een afspraak maken, wat inhield dat ik drie weken moest wachten! Toen daar een afwijking werd gezien, werd ik van de rontgen naar de mammapoli doorverwezen. Daar kreeg ik onmiddelijk commentaar dat ik meteen via de huisarts had moeten komen, dan had ik meteen terecht gekund. En dat schijnt tegenwoordig ook standaard te zijn, niet individueel via de rontgenafdeling. Vraag dat dus na. Bel anders zelf de mammapoli van je ziekenhuis (niet elk ziekenhuis heeft er één, de grotere ziekenhuizen wel). De mammapoli is een onderdeel van Oncologie, daarbij zou je het moeten vinden. Als je het daar uitlegt en al een doorverwijzing voor verder onderzoek hebt, kun je daar vast en zeker een stuk sneller terecht. Heel veel succes, ik hoop dat het iets onschuldigs is! Als je nog vragen hebt, dan stuur je maar een berichtje.
Jeetje, toch wel schrikken... Ik hoop dat de onderzoeken uitwijzen dat er niets geks aan de hand is, maar zou toch proberen om eerder terecht te kunnen... Desnoods schakel je je zorgverzekering in, zij hebben vaak een afdeling wachtlijstbemiddeling en kijken dan bij welk ziekenhuis je het eerst terecht kunt... Eventueel aangeven bij het afsprakenbureau van je 'eigen' ziekenhuis dat als er iemand anders uitvalt jij gebeld wilt worden om dat gat op te vullen... Bij mij is er vandaag gebleken dat het gelukkig 'maar' om een abces gaat, dus nu antibiotica in de hoop dat het door het lichaam opgenomen wordt, anders moet er een punctie gedaan worden... Sterkte meid!
Jakkes, dat is toch veel te lang? Kun je niet even rondbellen en wat verder van huis kijken? Nou is Singapore natuurlijk veel te ver weg, maar echo en mammo op dezelfde dag kostte me iets van 120 euro...en geen stress van het wachten. Weet niet hoe het tegenwoordig in Nederland gast, maar twee weken wachten, dat kun je iemand toch niet aandoen?
Vervelend dat je zo lang moet wachten zeg. Dan misschien toch via manlief of iets dat je eerder kan? Sterkte het is al zo spannend.