Bobbel in mijn borst

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princess25

princess25 Niet meer actief

hier moet ik maandag ook terug komen naar de echo. Helaas geen cyste of iets, dus nog steeds in de stress. Nu gaan de mamachirurg er naar kijken en dan later nog een keer terug voor de uitslag.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat spannend allemaal zeg..

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @princess, ik had het ook tijdens de zwangerschap en het bleek een verstopt melkklier te zijn, kreeg op een gegeven moment ook bloed uit mijn tepel. Het heet het rusty pipe syndrome. Komt normaal alleen bij vrouwen voor die voor het eerst een kind krijgen.

4. princess25

Oke, ben benieuwd. Vanmiddag hebben ze een punctie genomen en nu wachten tot de uitslag. Ik ga er ook van uit dat het met de zwangerschap te maken heefthoor Maar was het bij jou ook soort weefsel dan?

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hai,
    Ik ben tot nu toe nog niks wijzer ze hebben een mammografie gemaakt maar willen nu ook graag nog een stukje weefsel afnemen voor onderzoek. Hoop daar deze week nog bericht over te krijgen.
    Ik ben zelf er erg rustig onder, heb er een goed gevoel over dat het niks ernstigs is!

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    succes ALLEMAAL!
    dat jullie snel een positieve uitslag hebben, wat zullende zenuwen heftig zijn nu! :(

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat balen dat je nog niks weet!
    Hopelijk heeft je gevoel het goed en is alles goed.
    Sterkte!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Princess: hoe voelde dat toen ze een punctie deden? Mij man zegt dat je er niet veel van voelt klopt dit?

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Succes!

Ik ga morgen even naar de ha ik vond een bobbel in mijn borst.. Ik denk zelf dat het beginnende borstontsteking is..

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mrs.nuke jij ook succes!

11. LittleMonsters

12. princess25

Ik vond de punctie erg meevallen. De uitleg klonk erger dan het in werkelijkheid is.

Je krijgt eerst een verdoving. Dit prikje doet geen pijn! Dan gaan ze met een naald naar binnen. Dit is wel een geduw, omdat bij jonge vrouwen het allemaal wat stugger is. Maar ook, dit doet geen pijn. Als ze een stukje weefsel gaan pakken, gebeurt dat met een soort pistoolklikje. dan schiet het stukje naald door het weefsel. het enige wat je daarvan voelt is een klein stootje, maar ook dit doet geen pijn.
    Het sneetje wordt netjes afgeplakt met zwaluwpleistertjes wat je 3 dagen moet laten zitten. Daarna moet het er al netjes uit zien. Dus echt ,maak je hierover geen zorgen en het is alleen maar goed dat ze het checken bij je.
    Ik wens je veel succes, vooral met de uitslag!

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Lovely Jakkes, dus nog steeds geen duidelijkheid... De punctie moet nog gepland worden, die heb je nog niet gehad? Ik vond de punctie ook goed te doen. Door de verdoving voel je er niet zo heel erg veel van, alleen het geduw en de schietpen. Achteraf wordt het wel allemaal bont en blauw. Heb je aanvullend op de mammografie geen echo gehad? Dit is meestal standaard bij jonge vrouwen, omdat het borstweefsel veel compacter is. En als er op de mammografie een afwijking wordt gezien, dan volgt er meestal ook meteen een echo om het beter te bekijken. Heb je met de echo ook geen duidelijkheid, dan wordt er een punctie gedaan.

Princess Ook bij jou is het spannend. Hopelijk krijg je snel een goede uitslag!

MrsNuke Succes bij de huisarts, ik hoop op een beginnende borstontsteking.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nuke ben je vandaag geweest? en?

15. Hier was het inderdaad een fibroadenoom. Gelukkig dus niks ergs, ik moet over een half jaar terug dan willen ze nog even kijken. Het zou namelijk wel kwaadaardig kunnen worden. Maar voor nu niks ergs.

MrsNuke hoe was 't bij jou?

16. LittleMonsters

Ik ben geweest ik moet even een foto en echo laten maken voor de zekerheid.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    BabyEngel Gelukkig goed nieuws, houden zo!

MrsNuke Is er nog niks gezegd wat het kan zijn? Weet je al wanneer je voor een foto en echo moet?
    Succes alvast!

18. LittleMonsters

Ik denk zelf dat het een kleine borstontsteking is.. Ik heb vandaag niet de kans gehad om te bellen.. Ik ga morgen ochtend meteen bellen...
    Ik zit er lichamelijk behoorlijk doorheen en door vele ziekenhuisbezoeken en ingrepen de afgelopen maanden moet ik het even allemaal Laten bezinken...

Ik er vrijdag eerst heen om gips te vervangen en dan daarna gaan ze wat hersenvocht afnemen.. Daar werk ik eerst even naar toe

19. LittleMonsters

Gelukkig voor nu goed!!

20. princess25

Hier ook de uitslag gehad. Het in een papilloom. Een goedaardig gezwel (wratachtig). Wel wordt dit altijd weg gehaald, maar omdat ik zwanger ben, willen ze even afwachten.
    Na de borstvoeding mag ik bellen en dan gaan ze alles nog een keer nakijken en evt. weg halen.

Deel Deze Pagina