Hallo, Op dit moment ben ik 5 weken en 4 dagen zwanger. Ik heb even een vraag over eventuele vitamine gebruik tijdens de zwangerschap. Ik gebruik nooit voedingssuplementen omdat ik zo gevarieerd en gezond mogelijk eet. Nu slik ik wel al enkele maanden foliumzuur van het merk Sunwell. Ik weet dat dit belangrijk is om te blijven doen. Echter, ik ben steeds voornamelijk in de ochtend ontzettend moe. Gisteren werd ik op mijn werk ook erg duizelig, en schrok daar zo van (was bang om flauw te vallen) dat ik mijn hart kijhard voelde kloppen en mijn handen gingen bibberen. Ik heb toen meteen mijn polsen onder een koude kraan gedaan, en toen zakte het gelukkig. Nu is mijn vraag of foliumzuur alleen, voldoende is naast een geballanceerde voeding. Ik zou graag over willen stappen naar Dagravit mama & baby. Maakt dit iets uit, om tijdens de zwangerschap van het ene product over te gaan naar het andere product? Ik hoor ook dat sommige meiden visolie slikken. Is dit ook aan te raden? Verder, is het trouwens normaal om in zo'n vroeg stadium al een paar kilo aan te komen? Ik ben altijd erg slank, maar ben nu al 3 kilo zwaarder. Nu geeft een extra beetje vet niet zo. Helemaal niet, als ik steeds misselijk ben. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze kilo's in een stijgende lijn erbij komen? Alvast bedankt voor de reactie, Vriendelijke groeten, Kristen
Hoi kristen, Je kan gerust overstappen naar dagravit voor mama en kind. Daar zit alles in wat je nodig hebt in de zwangerschap. De duizeligheid die je had, komt niet door een vitamine tekort maar omdat je bloeddruk erg kan schommelen in de zwangerschap, hij zal even laag zijn geweest. Dit kan geen kwaad voor de baby, is alleen voor jou erg vervelend. Ook is het normaal dat je gaat aankomen, dit gaat vaak met sprongetje en zal niet elke keer zo zijn, tenzij je enorm gaat bunkeren dan wel natuurlijk Of je vitaminepreparaten witl gebruiken is geheel aan gezelf. De adviesen in de zwangerschap zijn foliumzuur en vit D. Imke