ik ben net geprikt en ik vroeg me af hoeveel zwangeren achteraf immuun bleken te zijn voor Toxoplasmose en dus lekker filet americain en biefstukjes kunnen blijven eten!
ik ben er niet voor geprikt, ik hoop wel dat ik er imuum voor ben. heb wel altijd van jongs af aan katten gehad. maar rauw vlees mag je zoizo niet eten, want er bestaat ook nog listeria bacterie, die vrij algemeen voorkomt. en is erg schadelijk voor je kindje
mmm, ik zie het op internet inderdaad! grappig, mijn VK heeft me vanochtend nog gezegd dat als ik immuun ben ik gewoon een biefstukje en filet kan eten.....
mm, en op de site van het voedingscentrum wordt daar ook al het risico niet van genoemd.... Tja, wat is het nu?
Ik dacht eerst ook dat toxoplasma in vlees of rauwe producten de boosdoener kan zijn, maar nu las ik ook dat listeriabacterie er bijna altijd in voorkomt, en zich kan medevuldigen in de koelkast en ijskast. en toxoplasmose is na de 3 maanden minder gevaarlijk naar listeria daar kan je kindje van overlijden in je buik of bij de geboorte heel eng en bij toxoplasmose hangt het ervan af wanneer je bent besmet je kindje kan dan wel schade oplopen maar dat kan pas vele jaren later worden ontdekt. ik zou geen rauw vlees eten als ik jouw was of de verloskundige er nog eens naar vragen
50% van de Nederlandse vrouwen heeft al toxoplasmose gehad voor ze zwanger wordt. Aangezien mijn moeder het heeft gehad toen ik 4 was is de kans erg groot dat ik immuun ben, heb me er echter niet op laten controleren.
Imuun of niet, ik zou er toch vanaf blijven, inderdaad vanwege de listeria bacterie. Ik ben er overigens niet voor geprikt.
Ik ben immuun! Ben er op getest een maand voor ik zwanger werd. Maar ik eet zowiezo geen vlees dus hoef me daar geen zorgen om te maken. Wel heb ik een kat,en toch uit voorzorg maak ik de kattenbak niet proper...
Niet immuun, tot m'n verbazing omdat ik al m'n hele leven katten heb, en daar zaten veel kittens bij.
ik heb al mn hele leven katten gehad, waaronder de afgelopen 2,5 jaar 4 kittens, 1,5 jaar geleden was zelfs een van onze kittens doodziek door toxoplasmose notabene, en... ik heb geen antistoffen! onbegrijpelijk....
jammer genoeg ook niet immuum Het verbaasde me ook omdat ik al van rond mijn 11 jaar katten heb en ook heel wat kittens heb gehad, maar ja het blijft dus oppassen ..
Raar dat er vrouwen zijn die er niet op getest zijn, bij mij zat die test standaard in de bloedafname van 12 weken net als hiv. Ik was trouwens voor alles negatief en ik heb al jaren katten waarvan ik dagelijks de bak verschoon
Ik zou niet weten of ik er immuun voor ben... niet getest geloof ik bij VK. Maar ik zou het sowieso toch niet doen... ook idd vanwege de listeria-bacterie.
ben ook niet immun. echt maf heb m'n hele leven al katten (heb zelfs nesten met jonge katten groot gebracht met de fles) ben gek op biefstuk en filet enz en toch niet immuun baal er wel een beetje van heb vier katten. en een hobbyboerderij met veel dieren weet ook niet goed waar ik nu wel en niet voorzichtig mee moet zijn dus ben het maar met alle dieren (afmesten).