Pff gaat weer geweldig met mn gebit! Ben al een tijdje bezig met ontstekingen in 2 kiezen en 1 word er nu behandeld maar gaat ook ni echt geweldig... En nu heb ik sinds vanmiddag een klein bobbeltje op mijn tandvlees boven een kies.. Iemand enig idee wat dat is?? (Heb het al een x gehad aan de andere kant van mn gebit die heeft wel een aardige tijd daar gezeten maar vanzelf weer weggegaan)
heb ik ook gehad.. is neit besmettelijk, maar kan wel door ontstoken zenuw komen..maar dan zou je er wel last van hebben.. ik kon m uiteindelijk toen ik er een keer op drukte kapot laten knappen.. daarna was ie weg.. je kunt ook spoelen met Chloorhexidine (bij de drogist op apotheek te koop onder CORSODYL)..is een gewone mintsmaak.. Niet direct op open wondjes gebruiken.. is nogal sterk spul.. het desinfecteerd alles en helpt ontstekingen voorkomen.. tis overigens niet ter vervanging van normale mondspoeling hoor. .puur bij klachten en teruggetrokken tandvlees of tandvlees ontsteking bijv. zodat je geen extra ontstekingen krijgt door bacterien... Hier werkte het perfect..
Ok thnx! Laat ik mn mannetje morgen even halen.. Moet zo en zo woensdag weer naar de tandarts dus kan t altijd vragen maar hoop gewoon dat het iets onschuldigs is, ze wil zo en zo niet teveel wortelbehandelingen doen tenzij t echt nodig is.. Maar word er nu wel een beetje moe van, ben nu eindelijk een dag of 2 pijn vrij en dan krijg ik weer zo'n stom bobbeltje *zucht*
WKB wordt alleen gedaan als je last hebt aangezien een WKB een ontstoken wortelpunt van een kies is en dat merk je wel..
Ik weet het en ben blij toe dat het niet te snel gedaan word hou niet van de tandarts maar heb dus al 2 ontstoken kiezen en t gaat nu wel aardig maar ben er al 5 weken mee bezig en wil nu gewoon rust in mn mond
Heb ik ook eens gehad, heeft er een tijdje gezeten en toen werd ie geel?? (sorry, erg vies, ik weet het) Kon er toen op drukken en er kwam me toch een viezigheid uit, bah! Als ik er aan terug denk, zul je bijna kotsneigingen krijgen.
Ook nog een mogenlijkheid: Mijn broertje heeft een keer een splinter in zijn tandvlees gehad, vermoedelijk van een houten ijsstokje. Duurde echt lang voor we erachter waren wat het was. Het is er uiteindelijk vanzelf uitgekomen. Aangezien jij al langer met ontstekingen in je gebit zit, denk ik dat de kans groter is dat het een aft is ofzo, maar dacht, laat ik het toch ff melden!
Wij hebben op de praktijk een keer een jongetje gehad met een rattentandje in zn tandvlees. rattentanden zitten wel eens in rijstpakken en lijken op rijstkorrels. Ratten vreten in de fabriek aan de rijstpakken en zo belanden er nog weleens tandjes in een rijstpak.
Hier regelmatig vanwegen een oude ontsteking. Op een gegeven moment worden ze idd wit en dan moet je hem even kapot maken en leeg drukken. Lekker fris is weet het, maar daarna is hij ook even echt weg.
Een bobbeltje op tandvlees duidt meestal op een ontsteking.als je er veel last krijgt toch een bezoekje bij de tandarts.Toevallig weet ik dat want onze zoon is een keer hard gevallen waardoor hij een blauwe tand van heeft overgehouden.Gelukkig nog melktand maar tandarts vertelde als er een bobbeltje(ontsteking) boven tand komt direct komen anders kan het de wortel aantasten ,dat dan wel gevolgen heeft voor zn nieuwe tand.Hoop voor je dat snel verbeterd zeg,heel vervelend.