hallo, ik ben nu iets langer dan 24 weken zwanger en heb sinds een paar dagen flinke pijn boven in me buik. Je kan het een beetje vergelijken met spierpijn. Weet iemand wat dit kan zijn??
Harde buiken? of is het een constante pijn? Misschien is het wel spierpijn... heb je in een rare positie gelegen ofzo?
Ik heb het ook meerdere malen gehad, waarschijnlijk kwam het bij mij door het vele opstaan uit bed (waterbed) om te plassen, dus echt gewoon spierpijn. Voelde als zelfde spierpijn als normaal maar dan veel hoger!
ik heb ook heel erg pijn in mijn bovenbuik, heb het al een paar weken. bij mij denken ze dat ik een spier gescheurd heb in mijn buik, als ik me rustig hou en als ik lig dan is het uit te houden, maar zodra ik iets doe wordt het heel erg...
Zou toch voor de zekerheid contact opnemen met je VK. Mijn pijn in de bovenbuik bleek afkomstig te zijn van het HELLP syndroom. Het hoeft natuurlijk niet, maar even laten checken.....zou ik zeker doen. Succes nog met je verdere zwangerschap!
Ik had wat kwaaltjes die normaal zijn bij een zwangerschap, maar achteraf ook symptomen kunnen zijn van HELLP. Vermoeidheid tintelende vingers vocht vasthouden (maar niet extreem) Deze kwaaltjes had ik al langer, en had ik ook al aangegeven bij de VK voordat ik de pijn in mijn bovenbuik kreeg. De rede dat zij mij overigens doorstuurde naar het ZH was omdat ik die pijn aanaf, en daarbij ook een iets te hoge bloeddruk had (onderdruk 90) Maar dat wist ik tot op dat moment natuurlijk niet. Ik zal proberen voor je te omschrijven hoe de pijn voelt die je voelt als het je lever is. Het voelt dan net alsof er iets drukt op je borstbeen, alsof je een soort van band hebt die om je heen zit en die aangetrokken is. (als en te strak zittende BH zeg maar. Als het zo niet voelt, zal het denk ik wel meevallen hoor, maar ik vindt het (door mijn ervaring) altijd eng als iemand meld dat ie pijn in de bovenbuik heeft en zwanger is. Hoop dat je dat snapt , want het is NIET mijn bedoeling om je onnodig ongerust te maken, maar hou het aub in je achterhoofd (al is het alleen maar voor mijn gemoedsrust )
Ik heb dit ook een tijd gehad en nagevraagd bij de vk tijdens een afspraak. Ik was ook bang dat dit een hellp kwaal was, dus was ook wat bang hiervoor. gelukkig stelde ze mij gerust dat het je banden zijn (??) Vond dit heel vraamd, maar zij legde uit dat via de zijkant van je buik het aan de bovenkant doorloopt en als je buik groeit je daar dus pijn van kan hebben. Bij mij is het nu sinds een week of 2 weer over. Ik hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is, want het is erg vervelend! liefs Megan
@paske thanks en natuurlijk begrijp ik jou reactie en ben dr natuurlijk ook blij mee, en heel fijn hoe je het omschrijft! Als ik het zo lees is de pijn bij mij (gelukkig) toch anders. maar de 30e na vlos en dan maar meteen aankaarten en bloeddruk wordt dan zoiezo gemeten. @megan82 Banden bovenin ja? Heb ik ook nog nooit van gehoord, maar klinkt wel een beetje logisch toch... Hoop dat het is bij mij.. merk sinds vandaag ook wel dat t vooral na en tijdens inspanning is dus...