Hoi, Ik zit met een vraag. Als ik s'nachts wakker word omdat ik erg moet plassen voel ik een bobbel net onder mijn navel aan de buiten kant van mijn buik over de hele breedte. En dat voel ik vooral als ik op mijn rug lig. Het is totaal niet pijnelijk of zo, maar wel erg raar om zoiets te voelen. Ik voel ook duidelijk mijn blaas onder die gekke bobbel. Als ik naar de wc ga en ik lig daarna weer op mijn rug is de bobbel duidelijk weg. Als ik sta voel ik het niet. Ik heb dit nog nooit gehad. Ik ben nu 14 weken zwanger en ik heb er al drie dagen last van. Ik ben erg benieuwd wat dit eigenlijk is. En of hiet meiden zijn die dit ook wel eens hebben gehad? Gr Balleke
Ik zat in eerste instantie te denken aan je baarmoeder, maar die ligt met 14 weken volgens mij net boven je schaambeen en is dan nog niet zo groot dat ie over de hele breedte ligt. Maar ik kan me daarin vergissen, wie weet dit precies?
Ik heb toen met 12 weken en 6 dagen het hartje horen kloppen. Toen kwam mijn baarmoeder net boven mijn schaambeen uit (twee vingers) Lijkt me sterk dat het zo hard groeit dat het nu twee vingers onder mijn navel is. Vraag me echt af wat het is.
Ik voel duidelijk dat mijn blaas meer beneden zit. Lijkt wel mijn darmen die in eens op worden geblazen. Ik weet echt niet wat het is....
Hoi, Als je nodig moet plassen neemt je blaas erg veel ruimte in en duwt de bm omhoog. Als je geplast hebt krimpt de blaas weer en zakt de bm weer naar de oorspronkelijke plaats. Wat je voelt is dus echt je bm!
Had net de verloskundige hier gevraagt en die zei ook dat het de baarmoeder is... Net effe geslapen en veel gedronken voor we een middag dutje gingen doen. Toen ik wakker werd zat de bobbel daar en ik heb mijn vriend laten voelen en hij vond het erg appart. Hebben echt niet meer meiden dit??? Gr
Hee meis. Ik denk dat ik precies weet wat je bedoelt! Ik had het een paar weekjes geleden ook voor het eerst en schrok er eerst eigenlijk wel van. Ik werd wakker en had aan de rechter kant van mn buik, onder mn navel, een hele grote bult. Als ik erop duwde dan voelde het best wel hard. Ik heb het later aan de vk gevraagd en zij zei dat dit je baarmoeder kan zijn die samentrekt, maar dat het ook kan zijn dat je kindje daar ligt omdat je bijv. op je ene zij hebt gelegen. Het was in ieder geval helemaal niks ergs. En dat het dan idd zo is dat je blaas je bm omhoog duwt. Ik heb het ook elke ochtend nu en als ik dan naar de wc ben geweest is het weg en ik heb het idd ook niet als ik sta.
Ooow gelukkig ben niet de enige... Wel appart om het te voelen hoor..hihi Mijn vriend vond het echt grappig om het ook te kunnen voel. Word het toch wat realistiser voor hem en voor mij ook, want het nog weinig buik.. gr
Mijn buikje begon rond 14 weken te komen en rond 16 weken ging het ineens best snel! En dit is de eerste voor ons!