Krampen tijdens warme maaltijd en moeilijk stoelgang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roos83, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos83

Roos83 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Noa heeft sinds ze fruit en groente krijgt (ongeveer een maand) meer last van haar stoelgang. Ik vond dat wel logisch omdat ze ineens hele andere dingen moet verteren dan ze gewend was. Maar de laatste week krijgt ze iedere keer tijdens haar groentehap enorme krampen en dan is ze heel erg aan het persen (en tussendoor krijsen!). Heel zielig om te zien!
    Kan ik denken aan een allergie (heb nog geen patroon kunnen ontdekken...) of is het logisch dat haar buikje gaat 'werken' op het moment dat ze aan het eten is.

En de moeizame stoelgang, hebben jullie nog tips. Ik geef al geen banaan meer en juist kiwi en sinasappel (op advies van CB).

Bedankt alvast!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het is normaal dat de darmen aan het werk gezet worden als ze eten binnen krijgen. Lynn moest ook altijd kakken tijdens de fles ;)

Maar waarschijnlijk heeft ze echt last van die moeilijke stoelgang. Ze neemt een hap, die darmen gaan aan het werk en het wil maar niet.

Lynn heeft ook vaak last van verstopping. We zitten hier met regelmaat aan de lactulose :(
    Andere tips die ik heb gekregen is:
    - veel vocht aanbieden
    - scheutje olie door de warme hap te doen
    - meer vezels (bambixpap)

Deel Deze Pagina