Wij hebben met de geboorte van onze oudste besloten dat onze kinderen vanaf hun geboorte een goed doel zouden steunen. Het moest een doel zijn waar je je als kind gemakkelijk in zou kunnen verplaatsen, direct resultaten zichtbaar en bij voorkeur in Nederland (zodat het ook bezocht kan worden). Mijn man had daarnaast een voorkeur voor een doel ten behoeve van mensen (en niet zozeer dieren.. mij maakt dat weet niet zoveel uit). Oja, het doel moest ook een (relatief) grote groep treffen (dus niet een stichting voor een zeer zeldzame ziekte, hoe nodig dit ook mag zijn) en natuurlijk niet te somber (geschikt voor kinderen) Na lang wikken en wegen is Kick vanaf zijn geboorte het KNGF gaan steunen. Wij vinden dit een mooi doel omdat het een hoog aaibaarheidsgehalte heeft en toch bedoeld is voor mensen. Daarbij is het heel zichtbaar en mag je ook bezoeken (open dagen bijvoorbeeld). Tot slot kennen wij een geleidehond (Max) en super veel respect voor hond en baas! Geregeld dus... maar nu is 9 maanden geleden Pom onze dochter geboren en NOG hebben we geen "leuk" goed doel voor haar gevonden! Hier dus de vraag om ideeën (zie boven voor de criteria) zodat we in ieder geval voor haar eerste verjaardag toch nog een mooi doel gevonden hebben! Goeie ideeën gevraagd dus!
Is dit wat? Stichting Pantera - Stichting Pantera Daar kan je een bepaald dier adopteren. Niet helemaal voor jezelf, maar met een aantal anderen... Zit wel in friesland, maar vanuit A'dam is dat te doen, mocht je het willen bezoeken! Vind het trouwens erg leuk dat jullie dit doen met de kids! Edit: zie nu in je openingspost dat het ook iets met mensen te maken 'moet' hebben... dat si in dit geval niet zo...
Leuke doelen! Dank jullie wel.. Manlief heeft een echte voorkeur voor doelen die de mens (direct of indirect) steunen. Ik zat nog te denken aan Cliniclowns of Ronald McDonald.
nou denk dat je zelf al het antwoord hebt gevonden cliniclowns doet zekers heel goed werk en is leuk voor de kindjes ronald macdonald is natuurlijk super voor vooral de mensen om het zieke kindje heen ook een goeie keus dus steun jij maandelijks of doneer je jaarlijks?
Doe een wens Stichting de opkikker ? Hoewel je daar ook niet echt naartoe kan ofzo. Misschien is dit nog iets: Europa kinderhulp of een soortgelijk iets?
Hahahaha! Dat wilde ik ook zeggen! En onze zoon heeft een héle hoge aaibaarheidsfactor! En onze kat ook! Dus je kan nog kiezen tussen mens en dier terwijl je maar één bedrag steunt... Oké serieus nu, ik vind 'make a wish' wel iets tof! Of een zorgboerderij misschien? Dat is ook altijd iets leuk om te bezoeken en het is niet te somber!
Het eerste wat in me opkwam, zijn de Cliniclowns. Maar zie dat je daar zelf ook al aan had gedacht. Wij doneren ook maandelijks aan de Cliniclowns, mijn ouders ook, min of meer namens Julie. Leuk idee om voor een volgend kindje een "eigen" goed doel te zoeken trouwens!
Wij hebben als cadeau een bijdrage voor een goed doel gevraagd en steunen dat doel zelf ook elke maand: ons doel is een natuurgebied hier om de hoek waar we vaak wandelen en veel soorten diertjes voorkomen, veel te zien dus. We kregen een bedankbrief en 'akte' van de stichting en met idd de tip: ga er vaak wandelen met porkie, dan ziet hij wat hij steunt, echt superleuk
mijn vader doneert jaarlijks een groot bedrag naar de kanker stichting(mijn moeder is overleden op haar 51e) en nu werd ie gebeld of hij niet het bedrag even wou verhogen dat vind ik zo onbeleefd mijn vader heeft duidelijk gezegt dat als hij het wil verhogen hij dat zelf wel aangeeft. wij steunen door middel van giften waar we op dat moment een goed gevoel bij hebben dat kan de ene keer kanker zijn en dan weer iets van dieren en iedereen met collecte bus aan de deur geven we ook geld aan
Bij ons is het traditie om goeie doelen te steunen. Wij doen dat op verschillende manieren. Ieder heeft een eigen goed doel wat je naast met geld ook steunt met vrijwilligers werk of iets anders. (collecteren bijvoorbeeld). Daarnaast wordt actief gedoneerd aan het reumafond, KWF en de nierstichting). Na de feestdagen wordt minimaal één kado per kind doorgegeven aan een kind wat een minder leuke sint/kerst heeft gehad. We steunen actief een aantal zeer armlastige familieleden en maken regelmatig voedselpakketten. Per jaar esteden mijn man en ik ongeveer 80 uur aan vrijwilligerswerk (buiten de uren die we namens ons werk nog mogen maken. Manlief = 4 uur per maand en in mijn geval zo als het uitkomt) Voor ons is het delen van onze welvaart gewoon. Ik ben hier trouwens mee begonnen toen ik een wezenpensioen ging ontvangen toen mijn vader overleed (18 jaar geleden)
Ik zamel geld in voor een weeshuis in India. Dit doe ik nu door middel van verkoop van spullen (van mezelf of gekregen) Straks als mijn praktijk loopt wil ik een deel van de winst daarvoor reserveren. Ik zou zelf dus gaan voor een weeshuis in een arm land. Wel eentje waar je het of zelf kunt brengen of zeker weet ( dus als je iemand kent ) dat het er terecht komt.
wat leuk al die goede doelen! ik steun mijn eigen doel.. en dat is de kinderen waar ik altijd mee gewerkt heb.. ik kan hier niet neerzetten waar ik werkte.. het is een internaat vor kinderen.. en dan zitten we in nederland, maar deze kinderen hebben echt helemaal niks! hun kamer is zo goed als leeg.. ik doneer dan geen geld, maar kleren, speelgoed, boeken en noem maar op.. Geregeld krijg ik van veel mensen spullen om mee te nemen.. Als ik al even naar de winkel ga, zijn er een aantal cassieren die me extra voetbalplaatjes of wat dan ook meegeven.. en die kinderen gaan uit hun dak, ik werkte met kinderen van 0-12 jaar ik vind het daarom fijn om te lezen dat je het in nederland wilt houden. Mijn doel is dan niet geschikt voor jou idee... maar er zijn zoveel arme kinderen in nederland.. ik werkte met kinderen met de nodige diagnoses.. Maar er zijn ook kinderen zonder ziektes die in armoede leven.. En misschien omdat je het leuk vindt om goede doelen te steunen, vindt je het eens leuk om bij jou in de buurt naar een instelling te gaan met de baby en kinderspullen die je niet meer gebruikt. Ze krijgen maar weinig spullen, bij ons dan, omdat mensen vaak denken dat ze door subsidies etc in de goede was zitten en het is moeilijk bereikbaar dus niet veel mensen nemen de moeite. Er zijn ook heel vaak kleinere doelen in de buurt die iets betekenen voor mens, kind of dier.. dat maakt het vaak een stuk persoonlijker en makkelijker te bereiken. Als je op vrijwilligerswerk zoekt in je omgevind kom je er vaak al heel veel tegen. ik steun ook door giften vaker de kinderboerderij in onze buurt.. Deze wordt geleidt door vrijwilligers en als kind kwam ik er al. Door verwaarlozing was hij bijna gesloten en is nu herbouwd door deze vrijwilligers.. graag geef ik mijn kinderen zo'n kinderboerderij mee.. altijd leuk om met ze naartoe te gaan en wie weet gaan ze later met hun eigen kinderen ernaartoe heel veel succes met het zoeken naar een leuk doel!