lichte pukkeltjes op romp kindje 19mnd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MoesCH, May 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    Hallo dames,

Ik ontdek net dat mn zoontje licht roze pukkeltjes op zn rompje heeft.. hij heeft verder nergens last van en speelt gewoon vrolijk..
    gisteravond was ie wat huilerig en wou niet slapen.. maar verder gwn dezelfde vrolijke jongen als altijd..

weet iemand wat dit kan zijn?
    Ben waarschijnlijk ook zwanger, en wil graag weten of dit risico met zich meebrengt voor t ongeboren kind

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    ^^^

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    waterpokken?erg opletten bij zwangerschap.naar ha bellen.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    denk niet dat t waterpokken zijn.. die heeft hij gehad toen hij 1 jaar was.. t zijn gwn kleine bultjes zonder vocht! en ze zitten alleen op zn rompje..

waterpokken heb ik al gehad dus dat zou niet zo erg zijn..

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    gelukkig! waterpokken is al geweest. ik zou dan ook niet weten wat die pukkeltjes zijn. ik had hier muggen bijt op gezicht een hand. maar niet op romp. toch misschien wel bellen naar HA.

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    we hadden warmtje uitslag en droge huid ooit, die waren ook kleine pukkeltjes zonder vocht. maar toen was mijn zoontje veel jonger.

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    ja mijn zoontje heeft ze sinds vanochtend zomaar uit t niets.. gister voor t naar bed gaan onder de douche gezet en toen had ie ze nog niet.. we zijn niet in aanraking geweest met kindjes die ziek waren.. en verder gaat hij nog niet naar psz en ook niet naar kdv.. dus vind t sowieso raar.. hij heeft geen koorts en speelt ook gwn..

miss dan tog van de hitte? kweet t niet.. want op de schouders zijn t egt hele kleine bultjes maar op zn buikje en rugje zijn ze weer wat groter..

miss uitslag van de melk:( was van t weekend bij mams logeren en daar hadden ze alleen volle houdbare melk.. dus miss dat t daar aan ligt...

ik heb in iedergeval de ha gebeld.. die belt vandaag nog terug! dus ben benieuwd!

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Das alleen het geval als je zelf nooit waterpokken hebt gehad.

Mijn zus heeft twee kinderen die allebei kort terug waterpokken hebben gehad (en ze is zwanger). Mijn reactie was ook: ff huisarts bellen, kan gevaarlijk zijn. Maar omdat ze zelf de waterpokken heeft gehad als kind, hoefde ze zich geen zorgen te maken. Gelukkig maar.

@TS: Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Zou maar zo kunnen dat het van de volle melk komt.

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    mijn zoontje had vorige week wel wat koorts, en toen de koorts over was....uit het niets.....vlekken/bultjes, bleek de 6e ziekte te zijn...deze kun je herkennen aan alleen bultjes op romp/rug en hoofdje....armen en benen blijven vrij. je kunt ook eens googlen daarop....

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    bedankt voor de reacties..
    de ha heeft terug gebeld en zei dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken.. waarschijnlijk gwn een allergische reactie of n virus ofzo.. als hij er zelf ziek van was dan kon t gevaarlijk zijn voor mijn zwangerschap.. maar omdat hij zelf gwn vrolijk is en niet hoeft te krabben enzo zou t niet gevaarlijk zijn!

luukske.. mijn zoontje heeft geen koorts gehad denk ik.. hij was vorige week wat verkouden en had last van benauwdheid (heeft ie helaas vaker).. die week ervoor had ie wel wat koorts van de tandjes d8 ik.. maar nu volgens mij niet.. hij slaapt nu, als ie wakker is ga ik m ff tempen!

6e ziekte is niet gevaarlijk voor de zwangerschap las ik, 5e ziekte wel.. maar die heb ik zelf al gehad toen ik klein was.. dus ook niet gevaarlijk voor mn zwangerschap..

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    uitslag zit er nog steeds en is uitgebreid naar de beentjes..
    nog steeds geen idee wat t kan zijn...:(

zo ziet t eruit:

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zo ver ik kan zien, ziet het toch wel uit als een allergische reactie.
    Heb je zonnebrandcreme gebruikt? Of andere shampoo/wasverzachter/wasmiddel e.d.?
    Of heeft hij iets gegeten wat hij nog nooit eerder gehad heeft?

Anders toch even langs gaan bij de HA.
    Succes!

Share This Page