Migraine en zwangerschap, welke medicijnen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 28 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi ik heb best wel zware medicijnen voor heftig aanvallen ze heten MaXsalt. Smeltableten iest anders werkt bij mij echt niet. Maar wat nu als ik weer zo,n zware aanval krijg dan mag ik ze niet gebruiken. Ik heb vannalles geprobeerd ik heb nu ook weer koppijn maar durf uit angst niets te nemen mag je paracetamol nemen? bedankt. Ik ben de heel dag al niet lekker zwaar moe, echt moe dus koppijn enz.
    groeten jennie72

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jenny,

in principe in het verstandig zo min mogelijk pijnstillers te slikken in de zwangerschap. Wanneer het écht zo erg is dat je niet meer kunt slapen of wat dan ook mag je wel één keertje twee paracetamol (zonder codiane of andere toevoegingen, staat op de verpakking!) innemen. Drink ze met veel water en drink in jouw geval sowieso 2-3 liter op een dag. Wanneer het blijft moet je de huisartsenpost maar even bellen, die hebben misschien nog advies. Sterkte met je hoofdpijn.

Groetjes Brigitte

3. Niet meer actief

Hoi dank je wel ja durf niets te nemen maar die hoofdpijn is echt niet leuk meer. ZOnder codiane zeg je wij hebben alleen van kruitvat in huis eigen merk is dat ook goed? ik ga toch met HA overleggen voor andere medicijnen want anderes ben ik echt goed ziek. Ik ga ze nu toch maar nemen die parcetamol 1, misschien helpt het toch een beetje.
    bedankt he voor je moeite. jennie72

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Paracetamol van het kruitvat is goed, als er nog iets anders in zit staat het duidelijk op de verpakking. Succes, hopelijk helpt het een beetje.

groetjes Brigitte

5. Niet meer actief

Hoi ik net gekeken op de gebruiksaanwijzing en daar staat opd dat je ze beter niet kunt gebruiken tijdens de zwangerschap alleen met doktersadvies ik heb nu een halve genomen meer durf ik niet.
    bedankt he jennie72

Deel Deze Pagina